Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد سیاستهای کلان حوزه آمد و شد و حمل و نقل شهر یزد در ۱۲ بند برای سال ۱۴۰۱ به تصویب «کمیته حمل‌ونقل و آمدوشد» شورای اسلامی شهر یزد رسید و مقرر شد طی سه هفته پیش‌نویس برنامه تفصیلی مبتنی بر این سیاستها نیز توسط واحد مدیریت مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری تدوین و به کمیته جهت بررسی و تصویب ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مجید تجملیان» رئیس کمیته حمل و نقل و آمد و شد شورای اسلامی شهر یزد ، روز یکشنبه ۲۹ خردادماه در سخنان پیش از دستور بیست و دومین نشست این کمیته، ضمن اشاره به تبعات احتمالی اجرای طرح‌های جدید در حوزه حمل‌ و نقل و آمد و شد، اظهار کرد: برخی سیاست‌ها و تصمیمات اتخاذ شده در حوزه  حمل‌ونقل و آمدوشد شهری، ممکن است عواقب و نارضایتی‌ بعضی از شهروندان را به دلیل اقدامات سلبی که گریزناپذیر هم هستند به همراه داشته باشد اما این تصمیمات جزو الزامات تدبیر و مدیریت حمل‌ونقل و آمدوشد شهر است و عواملی همچون تسلط بر نفس، صبوری کردن و اعتقاد به خرد جمعی در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با حوزه ترافیک، باعث موفقیت در این امر خواهد شد.

گفتنی است؛ در این نشست پیش نویس بندهای سیاستهای کلان حوزه حمل‌ونقل و آمدوشد شهری، مصوب و مقرر شد براساس سیاستهای کلان سال ۱۴۰۱ حوزه حمل و نقل شهر یزد، فعالیت‌های سلبی و ایجابی به صورت ترکیبی لحاظ شده و اجرای فعالیت‌های ایجابی تقدم زمانی بر فعالیتهای سلبی داشته باشد.

اولویت‌دهی به آموزش شهروندی و فرهنگسازی عمومی حمل‌ونقل و آمدوشد، اولویت دهی به حمل‌ونقل و آمدوشد انسان محور در برابر خودرو محوری، توجه ویژه به ارتقای سهم حمل و نقل پاک در سطح شهر مبتنی بر دوچرخه و پیاده روی، و نیز کاهش تقاضا و مدیریت توزیع مناسب سفرهای شهری، از دیگر سیاستهای مورد تصویب در این نشست بود.

از دیگر بندهای سیاستهای کلان حوزه حمل‌ونقل و آمدوشد شهری یزد که مورد تصویب قرار گرفت، استفاده حداکثری از فناوریهای نوین (به ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات) برای جمع‌آوری داده‌ها و اجرای سامانه‌های هوشمند، ارتقای دسترس‌پذیری شهروندان، بهبود ایمنی و تردد و کاهش تصادفات،‌ ارتقای وضعیت زیست محیطی شهر مرتبط با حمل‌ونقل و آمدوشد، و توجه به سیاستهای پدافند غیرعامل بود.

در این نشست همچنین بر «اولویت دهی به دیدگاه‌های نرم افزاری نسبت به دیدگاه‌های سخت افزاری در کلیه طرح‌ها و فعالیت‌های حوزه حمل‌ونقل و آمدوشد» تاکید گردید. در ضمن توجه به الزامات حمل‌ونقل و آمدوشد در کلیه برنامه‌ریزی‌های شهری و فعالیهای عمرانی و بالعکس هم در بندهای سیاستهای کلان حوزه حمل‌ونقل و آمدوشد شهر منظور شد.

پس از تدوین برنامه تفصیلی حوزه حمل‌ونقل و آمدوشد و تصویب در کمیته، این برنامه به ترتیب در کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌ها، و سپس صحن شورای اسلامی شهر مطرح و مورد تصمیم‌گیری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی عضو شوراي شهر يزد حمل و نقل ترافیک حوزه حمل حمل و نقل نقل و آمد آمد و شد شهر یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۲۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارنامه سیاستهای مسکن پس از انقلاب و نتایج آن در یک قاب

گروه اقتصاد و درآمد: مرکز پژوهش های مجلس با انتشار جدولی از سیاستگذاری ها، اقدامات و تاثیرات آن در طول سالهای پس از انقلاب تا سال 1400 و همچنین ذیل شش برنامه اجرا شده پس از انقلاب، خواست در نهایی شدن برنامه هفتم، عملکرد احکام مربوط به مسکن و نتایجی که داشته اند مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش جماران، تحلیل پیشینه برنامه های توسعه پنج ساله اول تا ششم و اینکه چه چارچوبها، سرفصلها و هدفگذاری هایی به طور معمول انجام می شود، راهنمای خوبی برای ارزیابی و تحلیل برنامه هفتم است.

براساس اعلام این نهاد پژوهشی؛ با توجه به تقدیم لایحه قانون برنامه هفتم توسعه به مجلس لازم است عملکرد احکام مربوطه درقوانین برنامه های پنج ساله پیشین مورد ارزیابی و آسیب شناسی قرار گیرد تا ضمن تحلیل برنامه های گذشته، بررسی دستاوردها، مسائل و مشکلات، نسبت به تنظیم برنامه هفتم اقدام شود.

 

 

 

دیگر خبرها

  • استفاده از خودروهای برقی به حل مهم‌ترین مسئله کلان‌شهر اصفهان کمک کند
  • کارنامه سیاستهای مسکن پس از انقلاب و نتایج آن در یک قاب
  • نقش حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک کلان‌شهر مشهد
  • نقش حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک کلان‌شهرها
  • نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود
  • نقشه راه سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری تدوین شده است
  • تصویب راه‌اندازی دانشکده خانواده در دانشگاه‌های شهید بهشتی و شریف همچنین تهران
  • ضرورت تدوین کلان روندها برای طراحی آینده متناسب با زیست بوم ایران
  • «سمیع» تعیین تکلیف شود/ کمبود نیروی پلیس راهور و راننده اتوبوس مشکل مشترک کلان‌شهرها
  • اعلام برنامه‌های عبور از اوج مصرف برق در تهران