Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@03:14:39 GMT

تجمع مال‌باختگان صندوق امانات بانک ملی

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۲۰۶۰

تجمع مال‌باختگان صندوق امانات بانک ملی

به گزارش تابناک، حدود ۱۶۰ نفر از مال‌باختگان بانک ملی شعبه دانشگاه تهران به دلیل عدم رسیدگی در خصوص واگذاری اموال سرقتی خود، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این افراد مدعی شدند، با وجود اینکه در روز سیزدهم خرداد اموال قیمتی و به عبارتی کل دارایی‌های آن‌ها سرقت شد، اما هنوز مدیران بانک پاسخگوی نیاز‌های آن‌ها نیستند و مدام اعلام می‌کنند که موضوع از سوی مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجمع کنندگان اعلام کردند که طبق قانون صندوق امانات در کل جهان، بانک تنها یک کلید به همراه صندوق به ما داده و هیچ اطلاعاتی از اموال ما ندارد و این موضوع یکی از مشکلات موجود ماست.

یکی از مال‌باختگان مدعی شد: حدود ۱۰ روز قبل از وقوع حادثه بسته قابل توجهی از طلا و جواهرات را به بانک آوردم و از مدیران بانک سوال کردم که این بانک متصل به کلانتری و نگهبان است که مسئولان بانک مدعی شدند که این بانک به همه امکانات امنیتی مجهز است و اکنون باید حق و حقوق ما را بانک پرداخت کند.

فرد دیگری از مال‌باختگان گفت: به دلیل اینکه بانک در یک منطقه با امنیت بالا قرار داشته، بسیاری از مردم به بانک اعتماد کردند و مقدار قابل توجهی طلا و جواهرات و ارز در این بانک نگهداری می‌کردند.

وی اضافه کرد: اکنون مدیران بانک تنها اسناد و مدارک را به مال‌باختگان پرداخت کردند و خبری از اموال قیمتی از جمله طلا و جواهرات نیست و مدیران بانک مدعی هستند با توجه به نداشتن اطلاعات باید به دادسرای قضایی مراجعه کنید.

یکی دیگر از مال‌باختگان مدعی شد که این پرونده باید در یک شعبه ویژه قضایی رسیدگی شود.

براساس این گزارش، مال‌باختگان از دستگاه قضا خواستند به این موضوع مهم رسیدگی کند تا تکلیف بازگشت حاصل تلاش یک عمر آن‌ها مشخص شود.

مالباختگان در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضاییه ضمن شرح واقعه، سه خواسته از حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای را مطرح کردند.

در این نامه آمده است: با توجه به دستگیری سارقان کشف اموال مسروقه با عنایت به ماده ۱۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری، دستور رد اموال مسروقه در اسرع وقت توسط بازپرس پرونده صادر شود همچنین با الزام مقامات بانک ملی مبنی بر پایبندی و اقدامی سریع به همه تعهدات خود نسبت به مالباختاان این بانک دولتی، بخشی از اعتماد نه تنها مالباختگان بلکه عموم افراد جامعه به نظام بانکداری کشور برگردانند.

در این نامه مالباختگان از رئیس قوه قضاییه درخواست کرده‌اند با توجه به تاراج همه زندگی مالباختگان، رسیدگی بی وقفه و در اسرع وقت به این پرونده که در نوع خود بی سابقه در تاریخ ایران بوده است، انجام گیرد.

منبع: ایرنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: متروپل آبادان حجت الله عبدالملکی جنگنده اف 14 مال باختگان بانک ملی شعبه دانشگاه تهران مالباختگان متروپل آبادان حجت الله عبدالملکی جنگنده اف 14 مال باختگان مدیران بانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۲۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: اکنون دادگاه لاهه به جنگ ما آمده است

به گزارش قدس آنلاین، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی که از احتمال صدور حکم بازداشت خودش از سوی دادگاه لاهه هراسان و مضطرب است، امروز سه شنبه مدعی شد: «احتمال صدور حکم دستگیری فرماندهان ارتش و رهبران رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایات جنگی یک رسوایی در مقیاس تاریخی خواهد بود».

 نتانیاهو در ادامه مدعی شد: می‌خواهم یک چیز را روشن کنم: هیچ تصمیمی، نه در لاهه و نه در هیچ جای دیگری، بر عزم ما برای دستیابی به تمام اهداف جنگ، آزادی همه گروگان‌ها، پیروزی کامل بر حماس و تعهد تأثیر نمی‌گذارد. غزه دیگر تهدیدی برای اسرائیل نخواهد بود.

نتانیاهو همچنین در میان جمعی از خانواده‌های اسرای صهیونیستی مدعی شد: اکنون دادگاه لاهه به جنگ ما آمده است.

این در حالی است که پیشتر پایگاه خبری «آکسیوس» گزارش کرده بود نخست وزیر رژیم صهیونیستی از «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در مورد ممانعت از صدور حکم بازداشت مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان کیفری بین‌الملل درخواست کمک کرده است.

دیوان بین‌المللی دادگستری ۲۶ ژانویه گذشته از رژیم صهیونیستی خواست اقداماتی را برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه و توقف تحریک مستقیم به ارتکاب چنین جنایتی در پیش بگیرد.

همچنین این دادگاه از تل آویو خواست پس از یک ماه از زمان برگزاری جلسه، گزارشی از عملکرد خود در این خصوص به دادگاه ارائه کرده و تمام قدامات فوری لازم برای حمایت از فلسطینی‌ها در غزه را در پیش بگیرد اما رژیم صهیونیستی بدون توجه به این درخواست‌ها برای هفتمین ماه پیاپی به حملات خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سرعت رسیدگی به پرونده‌های اموال تملیکی در تعزیرات افزایش یابد
  • تمهیدات جدید بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
  • تجهیزات بانک امانات خانه هلال دشتستان رونمایی شد
  • رونمایی از بانک امانات تجهیزات پزشکی در دشتستان
  • جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها
  • منابع محدود بانک‌های خراسان شمالی مشکل‌زا‌ شده است
  • نتانیاهو: اکنون دادگاه لاهه به جنگ ما آمده است
  • علیزاده: گل‌گهر هم مدعی قهرمانی در جام حذفی است
  • بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • چرا بانک مسکن قرارداد با صندوق توسعه ملی را امضا نکرد؟