Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از موسسات و شرکت‌ها خواست تا اطلاعات بیمه شدگان خود را در پایگاه اطلاعات بر خط بیمه‌شدگان ثبت کنند.

 

به گفته محمد مهدی ناصحی بیش از ۴۵ میلیون نفر در حال حاضر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

او گفت: اقدامات و پیگیری بسیاری از سال گذشته برای بیمه شدن ۳ دهک اول جامعه به صورت رایگان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدون تردید این کار در کنار اقدامی که برای تحول مناطق حاشینه نشین و آسیب پذیر جامعه بود، انجام شده است. بنابراین در قالب این طرح حدود ۴۰۰ هزار نفر به صورت فعال بیمه شده اند.

ناصحی گفت: پس از این کار، مجلس شورای اسلامی به ویژه در کمیسیون تلفیق اعتباری بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان برای این طرح در نظر گرفته شد که افراد فاقد بیمه به ویژه در ۳ دهک اول جامعه تحت پوشش بیمه قرار گیرند. خوشبختانه در شروع سال با معرفی افراد مورد نظر توسط وزارت رفاه ۳ دهک اول جامعه تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

به گفته وی حدود ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در زمان مقرر شده تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

او گفت: قبل از اجرای قانون پوشش همگانی سلامت حدود ۱۰ درصد از جمعیت کشور فاقد بیمه بودند.

ناصحی گفت: همپوشانی میان سازمان بیمه سلامت ایران و سازمان تامین اجتماعی تا حدودی رفع شده است؛ اما با سایر سازمان‌های بیمه‌گر پایه همچنان وجود دارد.

او گفت: برای مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی که تحت پوشش بیمه سلامت هستند، هزینه بستری صفر شده است و تنها ۱۵ درصد هزینه‌های سرپایی را پرداخت می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تحت پوشش بیمه بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۲۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای افراد قطع عضو

محمدمهدی ناصحی افزود: سازمان بیمه سلامت برای بیماران خاص نیازمند تجهیزات حرکتی، تا سقف ۲۵ میلیون تومان از محل صندوق بیماران خاص برای تهیه دست و پای کربنی پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: برای سایر افرادی که در سوانح و تصادفات دچار قطع عضو می‌شوند سهم هر دستگاه تقسیم شده و توافقاتی با محوریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفته که بر اساس ابلاغ این معاونت سهم بیمه سلامت ۳۰ درصد و سهم سازمان بهزیستی ۳۰ درصد در نظر گرفته شده است که ما منتظر اجرایی شدن این مصوبه در سال جاری هستیم.

ناصحی گفت: قرار است سازمان بهزیستی متولی این امر باشد تا دست و پای کربنی که در شرکت‌های دانش بنیان داخلی تولید شدند بر اساس این مصوبه مورد حمایت قرار گیرند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد
  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای افراد قطع عضو
  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای کربنی
  • اجرایی شدن پوشش بیمه‌ای دست و پای کربنی
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برای مددجویان استان کرمانشاه
  • پوشش ۵۱۶ هزار فرزند یتیم توسط حامیان
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری