Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دیوان محاسبات کشور با اشاره به وظیفه این مجموعه برای نظارت بر سه هزار و ۶۰۰ دستگاه دولتی و توان محدود فعلی، تاکید کرد: امسال با کمک فناوران هوش مصنوعی نظارت دیوان بر عملکرد مالی دستگاه‌ها فناورانه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایران اکونومیست، دیوان محاسبات کشور روز دوشنبه میزبان سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و علیرضا منادی سفیدان رییس کمیسیون آموزش مجلس برای انعقاد تفاهم نامه راه‌اندازی مرکز نوآوری و خلاق این مجموعه نظارتی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرکز با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و با هدف تحقق شعار "دیوان فناورانه مردم پایه" در دیوان محاسبات راه‌اندازی می شود.

رییس دیوان محاسبات کشور در حاشیه این مراسم در خصوص اینکه مرکز نوآوری و خلاق این مجموعه نظارتی قرار است با چه هدفی راه اندازی شود، اظهار کرد: مرکزی که امروز جرقه راه اندازی آن در دیوان محاسبات زده شد، در واقع این مرکز برای ارتباط با مجموعه های فناوری است که در حوزه های تنظیم نگری و نظارت می توانند به دیوان محاسبات کمک کنند.

مهرداد بذرپاش، نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب تحت عنوان "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی" را یکی از ضرورت های مهم همه دستگاه ها از جمله دیوان محاسبات کشور برای استفاده بهینه از ظرفیت های نوآورانه کشور عنوان کرد.

وی با بیان اینکه، دیوان محاسبات کشور طبق قانون اساسی نظارت بر عملکرد مالی بیش از سه هزار و ۶۰۰ دستگاه دولتی را برعهده دارد، استفاده از زیست بوم نوآوری به خصوص شرکت های هوش مصنوعی برای عملکرد مطلوب تر این مجموعه را برای تنظیم گری و نظارت بهینه تر بسیار موثر دانست.

رییس دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه، مجموعه های دولتی در حال حاضر هر یک از ده ها هزار رویداد مالی برخوردارند، گفت: توان دیوان نیز به طور طبیعی برای رسیدگی به این حجم مراودات مالی محدود است.

وی افزود: ما امسال هوشمندسازی و نظارت موثر و اثربخش را به واسطه کمک فناوران دنبال می کنیم چراکه به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم اکنون ظرفیت بسیار مناسبی از تکنولوژی هوش مصنوعی در کشور فراهم شده است.

بذرپاش با بیان اینکه، در حال حاضر در کشور ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه هوش مصنوعی فراهم شده است، افزود:هم اکنون جوانان بااستعدادی در این حوزه کار می کنند و ما از آنها دعوت می کنیم دیوان محاسبات را برای نظارت فناورانه، بهینه تر و مطلوب تر نسبت به گذشته یاری کنند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: مهرداد بذرپاش ، شرکت دانش بنیان ، دیوان محاسبات کشور

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مهرداد بذرپاش شرکت دانش بنیان دیوان محاسبات کشور دیوان محاسبات کشور هوش مصنوعی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۲۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور

دیوان محاسبات کشور برخی از موارد پیشنهادی این‌ نهاد نظارتی برای اصلاح ساختار نظام بودجه‌ریزی را منتشر کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، دیوان محاسبات کشور برخی از موارد پیشنهادی این‌ نهاد نظارتی برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی را منتشر کرد که به شرح ذیل است:
لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف، قابلیت نظارت و منطقی کردن هزینه های دولت، اجرای حسابداری بهای تمام شده و اجرای نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد, پوشش کامل احکام پیشنهادی در قوانین بودجه سنواتی  و ساماندهی طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای نیمه تمام ملی بخشی از این پیشنهادات است.

همچنین کاهش ناترازی بودجه با استفاده از ابزارهای اجرای بودجه نظیر استقرار کامل حساب واحد خزانه ، استفاده کامل از ساز و کار پرداخت مستقیم به ذینفع نهایی(اجرای ماده 65قانون محاسبات عمومی)در خصوص کلیه مصارف دولت، فراهم شدن امکان استفاده از سیستم فاکتورینگ در تامین منابع پروژه های عمرانی برای استقراض مسئولانه با نظارت عملیاتی، عدم انتقال کامل وجوه مصرف نشده عمرانی به سالهای آتی  و همچنین تفکیک بودجه جاری و ارزی، ارایه گزارش عملکرد بودجه تعهدی در مقایسه با بودجه نقدی از دیگر موارد پیشنهادی دیوان محاسبات کشور برای اصلاح ساختار نظام بودجه‌ریزی است.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه ریزی کشور
  • رصد بانک‌ اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی با جدیت ادامه می‌یابد
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم «دیوان محاسبات» برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • شهرداری می‌تواند با کشور‌های خارجی قرارداد ببندد، اما نه قرارداد‌های پنهانی
  • نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • نماینده تبریز: شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی