Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم گفت: موضوعاتی نظیر خودباوری در عرصه ذهن دغدغه‌ای در حوزه پدافند غیرعامل است و باید طور برنامه‌ریزی کنیم که دانشجوی ایرانی آرزوی خروج از کشور را نداشته باشد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمد علی زلفی‌گل در پنجمین جشنواره علمی سلمان فارسی که صبح امروز در سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، اظهار کرد: امروز مفهوم پدافند غیرعامل در جامعه علمی کشور به خوبی جا افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: پدافند غیرعامل عامل در هر مجموعه و سیستمی به منزله عقل است. عاقل به کسی می‌گوییم که به گونه‌ای فکر و برنامه‌ریزی می‌کند که از بروز مشکل جلوگیری کند و عقل حکم می‌کنم برنامه‌ریزی داشته باشیم که از آسیب به خودمان و جامعه پیشگیری کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: اگر چه خوشبینی کارکرد‌های مفیدی دارد بدبینی نیز ضروری است و از همین رو پدافند غیرعامل هم جایگاه ویژه‌ای دارد. یعنی در شرایطی که به فکر توسعه علمی هستیم باید به اصول دفاع و ایمن‌سازی توجه کنیم و عقل همان پدافند غیرعامل است.

زلفی گل عنوان کرد: مبنای پدافند غیرعامل هم علم است هم عقل. چرا که برخی موارد را تنها با علم و بعضی دیگر را تنها با عقل می‌توان درک کرد. برای اینکه جامعه مدیریت شود باید به نادیده‌ها توجه کرد. اگر سیستمی هم عقل داشته باشد و هم علم آن سیستم کارآمد است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه پدافند غیرعامل جدا از نگاه بخشی باید دیدگاه کلان داشته باشیم. مثلاً اگر بخواهیم به چالش آب نگاه کنیم باید تغییرات اقلیمی در سطح کلان بنگریم و پدافند غیرعامل در این زمینه می‌تواند نظریه‌های لازم را برای مقابله و پیشگیری از آسیب‌ها ارائه دهد. اکنون دشمنان از طریق تغییر اقلیم به دنبال ضربه زدن به کشور هستند و همچنین تغییر اقلیم فرهنگی کشور هم جزو موضوعات مورد توجه پدافند غیرعامل است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: موضوعاتی نظیر خودباوری در عرصه ذهن دغدغه‌ای در حوزه پدافند غیرعامل است و باید طور برنامه‌ریزی کنیم که دانشجوی ایرانی آرزوی خروج از کشور را نداشته باشد؛ لذا پدافند غیرعامل ضروری اجتناب ناپذیر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیر علوم پدافند غیر عامل جشنواره علمی پدافند غیرعامل برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۲۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: پارسال ۹۰۶ هزار و ۹۶۸ نفر متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج بودند که هشتاد و شش درصد تسهیلات خود را دریافت کردند و ۱۴ درصد باقیمانده در نوبت دریافت هستند.

حجت‌الاسلام مهدی متقی‌فر عصر دیروز در گرگان گفت : سال گذشته یکصد و شصت هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج از سوی بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوان اظهار امیدواری کرد با تدبیر بانک مرکزی، امسال شاهد ایجاد صف‌های طولانی برای دریافت وام ازدواج در کشور نباشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • مختومقلی فراغی از محورهای وحدت در گلستان است
  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود
  • مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • هاشمی: امروز آرزوی دیرینه ورزش محقق شد / نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم +فیلم
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا