Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروژه های عمرانی بزرگ این استان فعال هستند.

علی شهابی نسب روز دوشنبه ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۱ در نشست خبری با خبرنگاران افزود: در سال گذشته ۱۵۱۳ پروژه عمرانی در سطح استان داشته ایم که از این تعداد حدود ۸۶ پروژه به بهره‌برداری رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: که در قالب ۶۴۰ موافقت‌نامه با ۸۲ دستگاه اجرایی مبادله کرده ایم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: درآمدهای استان کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته ۷۳۵ میلیارد تومان مصوب بود ۷۷۶ میلیارد تومان تحقق یافت که ۱۰۶ درصد رشد داشت.

شهابی نسب تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته حدود ۲۱۴۲ میلیارد تومان از طریق منابع مختلف از جمله طرح‌های استان، نفت و گاز، آب روستایی، راه روستایی، متوازن استانی و ملی، زلزله سی سخت و محرومیت زدایی بوده است.

وی ادامه داد: ۱۳۶۲ میلیارد تومان نقد و اسناد خزانه تخصیص یافت که از این میزان ۶۷۱ میلیارد تومان نقد و ۶۶۶ میلیارد تومان اسناد خزانه و مقداری تهاتر بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سال ۹۹ این میزان ۴۷۷ میلیارد تومان بود.

شهابی نسب تاکید کرد: رهاورد سفر ریاست جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد ۶۳۴ میلیارد تومان اعتبار تخصیص نقد داشته ایم.

وی تصریح کرد: از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به برخی پروژه های استان از جمله محور ۱۳۶ کیلومتری پاتاوه به دهدشت، سد تنگ سرخ، جاده یاسوج به سی سخت، یاسوج_ بابامیدان _ گچساران، چهار بیمارستان سی سخت، لیکک، چرام و لنده کمک شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۷ میلیارد تومان به راه روستایی استان و ۲۵ میلیارد تومان به ورودی‌های شهر دهدشت اختصاص یافته است.

شهابی نسب افزود: راه اصلی پاتاوه به دهدشت سال گذشته زیربار ترافیک محلی قرار گرفت، سه کیلومتر از این محور باقی مانده و بعلت ریزش با تاخیر مواجه شده که با تلاش های صورت گرفته در حال اتمام است و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

وی اظهار کرد: در صورت تامین اعتبار در سال آینده سد تنگ سرخ آبگیری می شود که برای ساخت بدنه این سد ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد  در خصوص سد آبریز( مارون ۲) خاطرنشان کرد: مطالعات این سد هنوز تمام نشده و بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، سال گذشته مجوز زیست محیطی این سد گرفته شده و این سد نه تنها برای استان خوزستان مشکلی ندارد بلکه برای افزایش عمر سد مارون یک موثر خواهد بود.

شهابی نسب تصریح کرد: خدا خوشش نمی آید که سرچشمه رودخانه مارون از استان کهگیلویه و بویراحمد است اما گفته می شود که این استان از رودخانه مارون برداشت نکنند که درست نیست.

وی ادامه داد: سد چم شیر ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا پایان سال آینده آبگیری می شود. همچنین آبرسانی به چهار شهر و شهر لیکک در عید سال ۱۴۰۲ افتتاح و به بهره برداری می رسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد پروژه های بزرگ استان کهگیلویه و بویراحمد فعال هستند، عنوان کرد: بزرگراه یاسوج به شیراز، کمربندی یاسوج، چهارخطه کردن یاسوج تا پل قره به سمت اصفهان و تقاطع غیرهم سطح مهریان یاسوج از مهمترین پروژه های فعال استان هستند، بیش از ۲۰۰۰میلیارد تومان اعتبار برای چهارخطه کردن محور یاسوج به اصفهان (از یاسوج تا پل قره) لازم است.

شهابی نسب بیان کرد: راه آهن اقلید به یاسوج پروژه ملی بزرگ است و هرساله چهار پنج میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص می یابد. این پروژه برای بهره برداری نیاز به حدود دو سه هزار میلیارد تومان نیاز دارد.

وی با بیان اینکه فرودگاه‌های یاسوج و گچساران تجهیز می شوند، ادامه داد: مرز هوایی یاسوج گرفته شده و ان‌شاءالله پروازها افزایش یابد و این افزایش پرواز ها در توسعه استان نقش بسزایی خواهد داشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال گذشته ۲۱۱۰ نفر نیرو ایثارگر در سطح استان تبدیل وضعیت شده اند.

شهابی نسب تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹ نرخ بیکاری استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰.۹ درصد بود که در سال گذشته این نرخ به ۹.۱ کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: ۱۶۷ هزار نفر شاغل در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و بیش از ۱۶ هزار و نفر نیز در این استان بیکار هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كهگيلويه و بويراحمد سازمان مدیریت و برنامه ریزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد میلیارد تومان اعتبار سال گذشته بهره برداری شهابی نسب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۲۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود

ایسنا/هرمزگان معاون مهندسی و توسعه آبفای کشور ‌با اشاره به تصفیه‌خانه در حال احداث بشاگرد گفت: با توجه به اهمیت پروژه و بهره‌مندی جمعیت زیادی از مردم بشاگرد از اجرای این طرح در تلاش هستیم تا اوایل تیرماه آبگیری این تصفیه‌خانه انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان؛ ذوالفقار مهدی‌زاده امروز (نهم اردیبهشت ماه ) در ‌بازدید از تصفیه‌خانه در حال احداث بشاگرد که مدیر عامل آبفای هرمزگان و فرماندار بشاگرد حضور داشتند، اظهار داشت: با توجه به اهمیت پروژه و بهره‌مندی جمعیت زیادی از مردم بشاگرد از اجرای این طرح در تلاش هستیم تا اوایل تیرماه آبگیری این تصفیه خانه انجام شود.

وی میزان ظرفیت این تصفیه‌خانه را ۱۷۰ لیتر بر ثانیه عنوان کرد و افزود: پیشرفت این پروژه از لحاظ کمی و کیفی قابل قبول است و طی دو سال گذشته با تامین منابع مالی، تکمیل این پروژه سرعت گرفته است و تلاش می‌کنیم اعتبارات مورد نیاز این پروژه را تخصیص دهیم.

معاون مهندسی و توسعه آبفای کشور ادامه داد: بخشی از اعتبارات این پروژه نیز از محل مولدسازی با تلاش استاندار انجام خواهد شد که انتظار داریم با پیگیری‌ها این مهم به سرانجام برسد.

 در این بازدید همچنین عبدالحمید حمزه‌پور، پیشرفت فیزیکی تصفیه خانه بشاگرد را ۴۶ درصد عنوان کرد که ارزش فعلی آن ۴۰۰ میلیار تومان است.

وی با قدردنی از نگاه بلند و حمایت‌های وزیر نیرو، مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب و استاندار هرمزگان ادامه داد: در حال حاضر از طریق نصب پکیج اضطراری، ۳۰ لیتر بر ثانیه آب تولید و برای تامین آب یک شهر ۹ روستا پمپاژ می‌شود.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره برداری از سدهای کمندان و تاج امیر در سال جاری
  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • با احداث سد آبریز، زنان و دختران کهگیلویه برای گوجه چینی به دیگر استانها نخواهند رفت
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار