Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@15:55:01 GMT

قدردانی کرزی از مواضع ایران در حمایت از افغانستان

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۲۸۴۲

به گزارش  خبرگزاری فارس، «حامد کرزی» رئیس جمهور پیشین افغانستان امروز دوشنبه ۳۰ خرداد، با «بهادر امینیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

کرزی درباره این دیدار در حساب توئیتری خود نوشت که  در دیدار با سفیر ایران از مواضع مقامات این کشور در مناسبات‌های مختلف و حمایت از صلح و ثبات و رفاه افغانستان قدردانی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حامد کرزی بارها از حمایت‌های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران در قبال سیاست‌های افغانستان و پذیرایی میلیون‌ها مهاجر قدردانی نموده و از طالبان خواسته بود که بر سر موضوع آب با ایران همکاری کند.

کرزی تاکید کرده بود که جمهوری اسلامی ایران از دیر زمان است که در روزهای سخت کنار مردم افغانستان ایستاده واز هیچ کمکی دریغ نکرده و افغانستان نیز باید رسم همسایه‌داری در قبال ایران برخورد متناسب داشته باشد.

به گزارش فارس، مقامات ایران همواره بر صلح و ثبات در افغانستان تاکید کرده و لزوم تشکیل دولت فراگیر را عامل اصلی امنیت در این می‌دانند. 

در این راستا، آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور ایران روز گذشته در نشست خبری همتای قزاقستانی خود گفت که ضرورت تشکیل دولت فراگیر در افغانستان از جمله موضوعاتی است که تهران و نورسلطان در خصوص آن هم‌نظر هستند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۲۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، «کیلم دو تامبلا» نخست وزیر بورکینافاسو که به منظور شرکت در دومین همایش بین‌المللی ایران و آفریقا به تهران سفر کرده است، با «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدار کرد.

مرتضوی در این دیدار به تشریح مهمترین ظرفیت‌های صادرات محور جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌های دو کشور پرداخت.

وزیر کار با اشاره به امضای ۸ یادداشت تفاهم همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و بورکینافاسو در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و آموزشی بر تسریع در اجرای این برنامه‌ها تاکید کرد.

مرتضوی از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران ریاست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی با بورکینافاسو را عهده دار است.

کد خبر 6089617

دیگر خبرها

  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • ۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد
  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند
  • چین از حق مشروع ایران در پاسخ به اقدام صهیونیست‌ها حمایت می‌کند
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به اسرائیل
  • حمایت چین ازحق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 
  • چین از حق مشروع ایران درپاسخ به اقدام صهیونیست‌ها حمایت می‌کند
  • تمجید کرزی از حمایت ایران از مردم افغانستان