Web Analytics Made Easy - Statcounter

سجاد رحمانی عصر دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به پذیرش زائر از مرز مهران افزود: از فردا (سه شنبه) ثبت‌نام زائران عتبات عالیات در دفاتر حج و زیارت استان در دفاتر چهار شهرستان ایلام، مهران، دهلران و چرداول به صورت کاروانی انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان تنها با ثبت‌نام در قالب کاروان‌های رسمی حج و زیارت با اطمینان خاطر عازم کشور عراق شوند، افزود: از فردا کاروان‌های حج و زیارت به تعداد روزانه هزار و ۸۵۰ نفر عازم عتبات عالیات خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رحمانی، در جلسه روز گذشته با مسئولان عراقی و رییس اداره گذرنامه تمامی تمهیدات جهت آسودگی خاطر زائران اندیشیده شده است.

مدیر حج و زیارت ایلام با بیان اینکه افراد فقط در قالب دفاتر حج و زیارت و دفاتر مجازی که زیر نظر این سازمان است اقدام به ثبت نام کنند، تصریح کرد: کاروان‌های سازمان دارای مدیر و روحانی نمایندگی دفتر در کربلا و نظارت بر هتل‌ها را بر عهده دارند.

مدیرحج و زیارت استان ایلام اضافه کرد: متولی امر زائرین، سازمان حج و زیارت است، اگر مسئله‌ای رخ دهد سازمان هلال احمر، بیمه و سایر دستگاه‌ها به این موضوعات رسیدگی می‌کنند.

رحمانی با بیان اینکه این زیارت فقط کاروانی است، یادآور شد: امکان زیارت به صورت انفرادی امکان‌پذیر نیست.

منبع: الف

کلیدواژه: حج و زیارت ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۳۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب در همایش متمرکز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ مشهد با اشاره به توصیه‌های بزرگان دین درباره حج گزاری اظهار کرد: روحانیون کاروانهای حج مشعل داران معارف و مناسک هستند و مهمترین برنامه برای سفر حج اخلاص است و اگر کسی نیت دیگری داشته باشد این سفر را از دست داده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برنامه ریزی زائران برای استفاده از لحظه لحظه سفر حج را خواستار شد و به حاجیان توصیه کرد: زائری که برنامه ندارد سفر را از دست داده است، باید برای این سفر معنوی برنامه ریزی قبل و حین آن را داشته باشد تا بهره برداری لازم را کسب کند.

وی گفت: یک زائر باید برای قرآن خواندن و زیارت و بهره مندی از لحظات این سفر معنوی برنامه ریزی و سلامتی جسمی و روحی خود را در طول سفر حفظ کند تا در انجام اعمال و مناسک حج دچار مشکل نشود، لذا لازم است که قبل از سفر خود را از لحاظ معنوی و آمادگی جسمانی به حد مطلوب برساند.

گفتنی است؛ سرپرست حج و زیارت خراسان رضوی، مسؤول حراست حج و زیارت و رئیس پلیس فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد نیز در سخنان خود در این همایش نکات لازم در حوزه رعایت اصول امنیتی و حراستی و قوانین کشور میزبان در برخورد با هر گونه تخطی از قوانین را تشریح کردند.

کد خبر 6089109

دیگر خبرها

  • روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند
  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است
  • ارز حج ۱۴۰۳ تأمین شد
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران
  • اولین گروه از زائران خراسان جنوبی به عمره اعزام شدند
  • سفر به خانه خدا بعد از ۹ سال | جزئیات عمره ۱۴۰۳