Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور مسئله محوری را رویکرد جدید این سازمان دانست و گفت: ۷۲۲ برنامه نظارت با موضوع مسئله محوری در سازمان بازرسی کل کشور طراحی شده است که در آن ها دنبال این هستیم آن مسئله و مشکل اصلی را رفع یا کاهش دهیم.

به گزارش ایران اکونومیست، رحمانیان، قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور در جلسه تکریم و معارفه بازرس کل استان گیلان که صبح امروز با حضور رئیس کل دادگستری و اعضای شورای قضایی و اداری استان گیلان در محل بازرسی کل استان برگزار شد، خاطرنشان کرد: با قاطعیت می گویم که فساد در کشور سیستمی و سازمانی نیست؛  افرادی که مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران را مطالعه کرده اند به خوبی مطلع هستند که فساد سیستمی و سازمانی در این نظام شکل نخواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ممکن است مدیری مرتکب فساد شود ولی مهم این است که اراده برخورد با مدیر فاسد وجود داشته باشد و بنده که در رده های مختلف دستگاه قضایی مسئولیت داشته ام قاطعانه می گویم که در دستگاه قضایی این اراده وجود دارد که شاهد مثال آن، پرونده های متعددی است که به آن ها بدون توجه به مقام و مسئولیت، رسیدگی شده یا در حال رسیدگی است.

رحمانیان با تاکید بر اینکه نظارت باید مقتدرانه و بازدارنده باشد، تصریح کرد: تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه و پیشگیری از فساد تکلیف را بر همه مدیران و خدمتگزاران جمهوری اسلامی تمام کرده است و وظیفه شرعی، دینی و قانونی ما است که در این راستا قدم های جدی برداریم.

وی با بیان اینکه یکی از راهبردهای سازمان بازرسی کل کشور در دوره جدید پیشگیری از فساد است، افزود: تمرکز در بحث فساد باید روی پیشگیری از فساد باشد؛ اما پیشگیری نیز باید واقعی باشد، نه فقط در حد سخنرانی باقی بماند.

رحمانیان تصریح کرد: متاسفانه در مبارزه با فساد کمتر به گلوگاه ها و بسترهای فسادزا توجه شده است. اگر مسیر فساد را مسدود نکنیم آن فساد پابرجا بوده و پیوسته برای دستگاه قضا پرونده تولید می کند.

وی با اشاره به گزارش‌های هشداری سازمان بازرسی در راستای پیشگیری از فساد گفت: اگر مدیران به گزارش های هشداری سازمان توجه نکنند و مرتکب جرم و سوء جریان شوند، نه تنها مدیر تحت تعقیب قرار می گیرد، بلکه از آن مدیر خسارت آن کار نیز مطالبه می شود.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به راهکارهای اجرای پیشگیری از فساد خاطر نشان کرد: در یک نظام حاکمیتی یا اداری اگر بخواهیم از فساد پیشگیری موثر و مطلوب داشته باشیم باید نظام برنامه ریزی کاملاً علمی منطبق بر آخرین آموزه ها و الگوهای روز دنیا باشد.

وی اظهار کرد: این نظام برنامه ریزی باید شاخص و سنجه مناسب داشته باشد تا بتوانیم مرتب آن را پایش کنیم.

رحمانیان با تاکید بر اینکه برای پیشگیری درست از فساد باید برنامه های خود را مورد بازنگری قرار دهیم،  تصریح کرد: این خطای راهبردی است که بخواهیم در حوزه برنامه ریزی به شاخ و برگ بپردازیم و از فرایندها دستورالعمل ها و آیین نامه های فسادزا غافل شویم.

وی عامل مهم دیگر اجرای برنامه را عوامل و نیروی انسانی اجراکننده در سطوح مختلف دانست و گفت: آنچه مسلم است اینکه نیروی انسانی باید متعهد، متخصص،توانمند، مردمی و دارای روحیه جهادی و خلاق باشد. به عبارتی کارهای بزرگ را باید دست اهل آن سپرد.

وی افزود: سازمان بازرسی کل کشور به دنبال تضمین اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور است. اینکه سلامت مدیران را تامین کرده و اجازه ندهد مدیر که سرمایه نظام است بلغزد و هم خود را دچار مشکل کند و هم دیدگاه های مردم را نسبت به سلامت نظام اداری دچار تردید کند.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه این سازمان دنبال نظارت هوشمند است، افزود: یکی از شاخصه های نظارت هوشمند، نظارت الکترونیک است که در این راستا پروژه بزرگی در سازمان شروع شده است.

وی گفت: اقدامات خوبی در دستگاه های اجرایی در جهت فراهم کردن نظارت هوشمند مانند اتصال سامانه ها به همدیگر فراهم شده که باید تکمیل شود.

رحمانیان ادامه داد: امروز نمی توان برای هر فرد و دستگاه یک ناظر اختصاص داد. بنابراین بهترین نظارت، نظارت درونی است که متاسفانه در برخی دستگاه ها خوب اعمال نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: وجه دیگر نظارت، نظارت برون دستگاهی است که نماد آن نظارت الکترونیک است که از بازرسی کل استان گیلان می خواهم نظارت الکترونیک را خصوصا در جرایم و مفسده های اولویتی در استان شروع کرده و این طرح را پایلوت کند.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور یکی از آسیب های مدیریتی را عدم اطلاع مدیران از قوانین و مقررات دانست و افزود: انتظار نداریم که مدیران همه قوانین را مطلع باشند؛ اما مدیران باید مشاورانی قوی، متعهد، مجرب و فاضل در کنار خود داشته باشند تا قبل از امضای طلایی از آن ها مشاوره بگیرند.

وی افزود: برگزاری دوره های آموزشی مدیران با قوانین و مقررات در دستور کار سازمان است که بازرسی استان گیلان می تواند آغاز کننده آن باشد.

رحمانیان با تاکید بر ملاحظه نقاط قوت و مثبت مدیران اجرایی در کنار نقاط ضعف و منفی گفت: سازمان بازرسی کل کشور به دنبال حمایت از مدیران سالم، شجاع، قاطع، پاکدست، جهادی، متفکر و فاضل است و می خواهیم بستر این حمایت را فراهم کنیم.

وی مسئله محوری را رویکرد جدید سازمان بازرسی کل کشور دانست و گفت: ۷۲۲ برنامه نظارت با موضوع مسئله محوری در سازمان بازرسی کل کشور طراحی شده است که در آن ها دنبال این هستیم آن مسئله و مشکل اصلی را رفع یا کاهش دهیم.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور در پایان ضمن تقدیر از عملکرد سیف الله مسرور، سجاد ده ده جانی را به عنوان بازرس کل استان گیلان معرفی کرد.

گفتنی است ده ده جانی پیش از این سرپرست بازرسی کل استان آذربایجان غربی بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: سازمان بازرسی کل کشور ، استان آذربایجان غربی ، استان گیلان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان بازرسی کل کشور استان آذربایجان غربی استان گیلان قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور پیشگیری از فساد استان گیلان مسئله محوری کل استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۳۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند

ایسنا/هرمزگان مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان گفت: یکی از مهمترین و حیاتی‌ترین نیازهای روزمره انسان بر امنیت غذایی، غذای سالم، کافی و پایدار است و در آموزه‌های اسلامی حلیت و پاکیزگی غذا از اصول سبک زندگی و از مؤلفه‌های مهم زندگی سالم به حساب می‌آید.

حجت‌الاسلام و المسلمین رضا حمزه‌ای (امروز هشتم اردیبهشت ماه) در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: بدون شک تزکیه استحصال فرآورده‌های خام دامی و آبزیان از برجسته‌ترین احکام فقهی دین مبین اسلام است.

وی خاطرنشان‌ کرد: به برکت جمهوری اسلامی در حوزه مایحتاج سفره مردم به‌ویژه صنعت دامپروری، طیور و آبزیان و فرآورده‌های خام دامی توجه خاص به این صنعت شده و پیشرفت‌های مهمی ایجاد شده است و در راستای عمل به فرامین حیات‌بخش و احکام نورانی اسلام و رفع دغدغه‌های مسلمین و متدینین جامعه اسلامی قانون نظارت بر ذبح و صید شرعی در سال ۱۳۸۷ در مجلس شورای اسلامی تصویب و اجرای این امر خطیر در سطح جامعه به حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان دامپزشکی با درایت نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی محول شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حمزه‌ای بیان‌کرد: متخصصین حلیت و کارشناسان مذهبی (ناظر شرعی) به استناد ماده چهار قانون نظارت شرعی در کنار مسئولین بهداشتی بر استحصال گوشت حلال، سالم و پاک گام موثری برداشته و این امر را اولویت برنامه‌های خود می‌دانند.

وی اظهار کرد: دفتر نمایندگی ولی‌فقیه دامپزشکی هرمزگان به منظور جلب اعتماد مردم بر غذای حلال و شرعی با حضور ناظران شرعی مجرب و آموزش‌دیده نظارت‌های دقیق و مستمر به طور شبانه‌روزی بر مراکز تولید و عرضه این محصول داشته و نیز نسبت به فرهنگ‌سازی بهینه مصرف شهروندان عزیز در جهت تأمین محصولات استحصالی تحت نظارت کادر شرعی و بهداشتی با هماهنگی مراکز آموزشی و فرهنگی استان (حوزه‌های علمیه، سازمان تبلیغات و آموزش و پرورش) گام‌های موثری برداشته است که بخشی از فعالیت‌های این دفتر در سال ۱۴۰۲ در زمینه تامین غذایی سالم و پاک شامل تهیه محتوای آموزشی از طریق پوستر، بروشور، کلیپ آموزشی و استقرار ۶۰ ناظر شرعی در مراکز مشمول قانون از قبیل کشتارگاه‌ها، مبادی خروجی و ورودی کشور، بازار ماهی‌فروشان، سردخانه‌ها و کارگاه‌های عمل‌آوری و همچنین تعداد ۴۰ نفر ذابح آموزش‌دیده که در کشتارگاه‌های دام و طیور مرکز استان مشغول به امر ذبح شرعی هستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه اداره کل دامپز شکی هرمزگان خاطرنشان‌کرد: با عنایت به اینکه سفره مردم دارای جایگاه مقدسی برای جذب و محبت خدا در دل‌ها، رشد فضائل اخلاقی، تقویت معنویات، آرامش زندگی، تقرب الهی، رفتارهای صالح و شایسته می‌باشد، خالق هستی در آیه ۲۴ سوره عبس به همه مردم توصیه موکد دارند به آورده‌های سفره خود توجه ویژه کنند.

وی از شهروندان خواست این فرآورده‌ها را از مراکز مجاز در سطح شهر تهیه کنند و به استناد آیه مزبور و تمسک به دستورات دین مبین اسلام از تهیه این محصول از مراکز غیر مجاز جداً اجتناب کنند تا عامل به دستورات دین مبین اسلام و نیز از جامعه‌ای سالم بدون آسیب‌های اجتماعی برخوردار باشیم.

حجت‌الاسلام حمزه‌ای با اشاره به معضل بهداشتی و شرعی کشتار غیرمجاز استان اعلام کرد: رفع معضل کشتار غیر مجاز دام علاوه بر فرهنگ‌سازی، نیازمند عزم و اراده جدی، مطالبه عمومی و همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط حوزه سلامت است و اگر دامپزشکی به تنهایی در میدان عمل باشد و دیگر دستگاه‌ها همکاری نکنند، به نتیجه‌ای در شان نظام جمهوری اسلامی نخواهد رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار وام ازدواج هستند
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار تسهیلات ازدواج هستند
  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • سه سال انتظار برای ارشاد مدیران
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی