Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-08@18:41:14 GMT

چین: پرونده آسانژ نشانه ریاکاری غرب درباره آزادی است

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۳۷۴۳

چین: پرونده آسانژ نشانه ریاکاری غرب درباره آزادی است

 
به گزارش  فارس، سخنگوی وزارت خارجه چین به گزارش‌ها درباره قصد انگلیس برای استرداد «جولیان آسانژ»، موسس وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس واکنش نشان داد.

رسانه‌ها جمعه گذشته (۱۷ ژوئیه) گزارش دادند «پریتی پاتل» وزیر کشور انگلیس با استرداد «جولیان آسانژ» به ایالات متحده برای محاکمه در دادگاه به اتهام جاسوسی موافقت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(جزئیات بیشتر).

وانگ ون‌بین، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری امروز دوشنبه گفت: «ویکی‌لیکس که توسط جولیان آسانژ بنیان‌گذاری شده اسناد زیادی درباره جنگ‌های آمریکا در افغانستان و عراق منتشر کرد و واقعیت‌هایی را درباره عملیات‌های هک سیا برملا کرد.»

وی اضافه کرد: «در دهه گذشته دولت آمریکا با مطرح کردن اتهامات مختلف مانند تجاوز جنسی، جاسوسی، سوءاستفاده از کامپیوتر و شنود مخفیانه او به این موضوع واکنش نشان داده اما تنها هدفش به زندان انداختن آسانژ است.»

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین تصریح کرد: «انگلیس از هیچ تلاشی برای دستگیر کردن و مسترد کردن آسانژ دریغ نکرده و با بالاترین سرعت رسیدگی به این پرونده را دستور کار قرار داده است.»

او در ادامه تأکید کرد: «این امر وابستگی انگلیس به رابطه ویژه‌اش با آمریکا را به طور کامل نشان می‌دهد و بار دیگر بر این واقعیت تأکید می‌کند که انگلیس و آمریکا با یکدیگر برای سرکوب افراد خاص همکاری می‌کنند.»

وانگ ون‌بین تصریح کرد: «پرونده جولیان آسانژ یک آیینه است که ریاکاری انگلیس و آمریکا در خصوص آزادی رسانه را نشان می‌دهد: مردم آزاد هستند درباره سایر کشورها به افشاگری بپردازند اما اگر درباره انگلیس، آمریکا و متحدانشان چیزی افشا کنند مشمول مجازات‌های سنگین می‌شوند.»

وی تصریح کرد: «مردم اگر درباره سایر کشورها افشاگری کنند قهرمانند اما اگر درباره آمریکا و انگلیس این کار را انجام دهند مجرمند.»

آسانژ از سوی مقامات آمریکایی برای ۱۸ اتهام از جمله جاسوسی مرتبط با انتشار مجموعه گسترده‌ای از سوابق محرمانه نظامی ایالات متحده و اسناد دیپلماتیک توسط ویکی‌لیکس که به ادعای آن‌ها جان افراد را به خطر انداخته، تحت تعقیب است.

حامیان او می‌گویند که او یک قهرمان است که به دلیل افشای اقدامات نادرست ایالات متحده در جنگ‌های افغانستان و عراق قربانی شده و پیگرد قانونی او یک حمله با انگیزه سیاسی به روزنامه‌نگاری و آزادی بیان است.

وزارت کشور انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد هفدهم ژوئن پس از بررسی دادگاه عمومی و دادگاه عالی، دستور استرداد آقای جولیان آسانژ به ایالات متحده صادر شد. در این بیانیه ذکر شده که وی حق عادی ۱۴ روزه برای درخواست تجدیدنظر را دارد. 

طبق گزارش رویترز، این تصمیم به معنای پایان نبرد حقوقی آسانژ استرالیایی‌تبار که بیش از یک دهه است ادامه دارد، نیست. او می‌تواند در دادگاه عالی لندن درخواست تجدیدنظر کند که باید برای ادامه اعتراض موافقت کند. او در نهایت می‌تواند به دنبال ارسال پرونده خود به دادگاه عالی بریتانیا باشد؛ اما اگر درخواست تجدیدنظر رد شود، آسانژ باید ظرف ۲۸ روز مسترد شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۳۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات دستگیری متهم پرونده زهره فکور I این مرد در دادگاه به حبس و شلاق محکوم شده بود

به گزارش همشهری آنلاین، دهم اسفند سال 1400 به دنبال پیدا شدن جسد بی‌جان زهره فکور صبور، بازیگر جوان سینما و تلویزیون در خانه‌اش تحقیقات گسترده‌ای درباره این حادثه آغاز شد. بررسی‌های پزشکی قانونی، بررسی صحنه حادثه و تحقیقات تخصصی نشان می‌داد که بازیگر جوان دست به خودکشی زده است اما با این حال حضور یک مرد در زندگی این بازیگر باعث شد که فرضیه اینکه وی در مرگ او نقش داشته است،‌ مطرح شود. در ادامه و با به دست آمدن شواهدی که نشان می‌داد این مرد مرموز پیش از مرگ بازیگر جوان دست به تهدید، اخاذی و کلاهبرداری از او زده بود، خانواده زهره فکور از وی شکایت کردند. شکایت آنها دو بخش داشت. بخش نخست اتهام درباره اتهام قتل و نقش متهم در مرگ بازیگر جوان بود و بخش دوم به ماجرای تهدید، اخاذی و کلاهبرداری این مرد از زهره فکور اختصاص داشت. در این شرایط بخش اول پرونده به دادسرای جنایی تهران فرستاده شد و بخش دوم نیز در دادسرای عمومی رسیدگی شد.

با بررسی‌های انجام شده در دادسرای جنایی تهران و اداره آگاهی، معلوم شد که متهم پرونده در مرگ بازیگر جوان نقشی نداشته و این بازیگر بر اثر مرگ خودخواسته جان باخته است. به همین دلیل اوایل اردیبهشت ماه، وی از اتهام قتل تبرئه شد اما هنوز بخش دوم پرونده او به اتهام تهدید،‌ اخاذی و کلاهبرداری در حال رسیدگی بود.

در نهایت و پس از بررسی‌های انجام شد، برای دادسرا محرز شد که متهم اقدام به تهدید، اخاذی و کلاهبرداری از زهره فکور کرده بود و در این شرایط پرونده وی به دادگاه قدوسی فرستاده شد و وی بر اساس اتهامات مطرح شده گناهکار شناخته شده و به تحمل 4 سال و یک روز حبس و همچنین شلاق محکوم شد.

با این حال هیچ نشانی از محل زندگی متهم در دست نبود تا اینکه وکیل زهره فکور امروز، چهارشنبه 19 اردیبهشت‌ماه از دستگیری این فرد از سوی ماموران کلانتری انقلاب در حوالی میدان انقلاب خبر داد.

حسین شاهرخی به همشهری گفت: بعضی جزییات پرونده اخلاقی و محرمانه است و این فرد متهم به تهدید، اخاذی و کلاهبرداری 2کیلو طلا از خانم فکور بود که امروز در محلی که در آن مخفی شده بود طی یک عملیات فریب دستگیر شد.

کد خبر 850539 برچسب‌ها خبر مهم فراجا دستگیری

دیگر خبرها

  • جزئیات دستگیری متهم پرونده زهره فکور I این مرد در دادگاه به حبس و شلاق محکوم شده بود
  • تعویق زمان برگزاری دادگاه دونالد ترامپ
  • امیر تتلو آزاد می‌شود؟/ وکیل مدافع تتلو : موکلم توبه کرده/ نوجوانان برای آزادی اش دعا می کنند
  • انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!
  • شورای حل اختلاف در کدام‌ پرونده‌ قضایی ورود دارد؟
  • رای پرونده توهین زشت به مهدی طارمی اعلام شد
  • خیزش دانشجویی نشانه آگاهی نسل جوان آمریکا است
  • روسیه دو تبعه آمریکایی را بازداشت کرد
  • ارسال لایحه پرسپولیس در پرونده یورگن لوکادیا برای CAS
  • جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود