Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، مالک شریعتی، نماینده مردم تهران در مجلس و عضو کمیسیون انرژی در توئیتر خود به مساله آلودگی هوا و راهکار کمک به کاهش آن اشاره کرد و نوشت: «به همت دکتر مرادی نماینده محترم بندرعباس، نامه ای با امضای نمایندگان شهرهای دارای پالایشگاه به رئیس تقدیم شد تا راه‌اندازی اتوگاز (LPG سوز) در حمل و نقل عمومی طبق حکم ردیف۱۰ مصارف جدول تبصره۱۴ بودجه۱۴۰۱ و همکاری شهرداران تسریع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهمترین تاثیر این اقدام، "کاهش آلودگی هوا" است.»

سید مصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران هم درباره بی‌قانونی فضای مجازی نوشت و توئیت کرد: «کسانی که قانونمندی فعالیت‌های  فضای مجازی را معطل کردند یا به تعویق انداختند، خیانت بزرگی به مصالح مردم کردند و جرم زشتی را مرتکب شدند.»

مصطفی نخعی، نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس و سخنگوی کمیسیون انرژی هم به مساله انتخابات نامزد ریاست این کمیسیون اشاره کرد و در حساب کاربری خود نوشت: «امروز کاندیدای ریاست کمیسیون انرژی بودم، با هدف نقش آفرینی بیشتر کمیسیون درحل چالش های اساسی حوزه انرژی کشورهمچون. بحران آب، ناترازی برق وگاز، نارضایتی پرسنل، شدت بالای مصرف انرژی وده‌ها چالش دیگر. نظر اکثریت اعضای محترم براین قرار نگرفت، آرزوی توفیق دارم برای اعضای جدید هیئت رئیسه»

محمد کعب عمیر، ‏‏‏‏نماینده مردم شهرستان‌های شوش و کرخه در مجلس و عضو کمیسیون اجتماعی با اشاره به قراردادهای کارگران دولتی در توئیتر خود نوشت: «با پیگیری‌های انجام شده در مجلس پرداخت حقوق تمام کارگران طرف قرارداد دولت بر مبنای قانون کار شد. بر این اساس حقوق تمام کارگرانی که با دولت طرف قرارداد هستند بر مبنای قانون کار اعمال خواهد شد و مصوبه قبلی دولت در مورد افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارگران در حوزه‌های دولتی لغو می‌شود.»

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین، نماینده کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس و عضو کمیسیون تحقیق و فرهنگیِ مجلس هم به مساله کمبودها در صنایع مختلف دارویی تا خودرویی اشاره کرد و خطاب به رئیس‌جمهوری نوشت: «در صنایع دفاعی و نظامی موفق هستیم اما در صنایع دارویی و غذایی اینگونه نیست... چرا با انحصار دو شرکت خودروسازی جان مردم را به گروگان گرفته‌ایم. والله این شرکت‌ها دها متروپل و پلاسکو رقم می‌زنند، چرا نمی‌فهمیم؟»

زهره الهیان، ‏‏‏‏‏نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم درباره وضعیت طاقت‌فرسای مسکن برای مردم در توئیتر نوشت. او در حساب کاربری خود آورده است: «دادستان بعنوان مدعی العموم علیه سوداگران بازار مسکن اقامه دعوا کند. تعلل در محاکمه سوداگران، وضعیت طاقت فرسای بازار مسکن را تشدید می‌کند.»

کد خبر 684830

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: عضو کمیسیون نماینده مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۳۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات بر سوداگری برای کند کردن تیغ سوداگران است/گام بلند مجلس برای هزینه دار کردن فعالیت های سوداگرانه و دلالی

به گزارش «نماینده»، دکتر محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش دستور خود با گرامیداشت ۹ اردیبهشت ماه روز شوراها با بیان اینکه قدردان زحمات عزیزانی هستیم که در شورای شهر و روستا مشغول فعالیت هستند، گفت: پایه و اساس شورا که مورد تاکید در آموزه های دین مبین اسلام و در قانون اساسی است استفاده از ظرفیت های نخبگان محلی برای جلب مشارکت مردم در حل مشکلات است.

وی ادامه داد: شورا در ذات خود یعنی مخالفت با تصدی گری، دوری از نگاه از بالا به پایین در جوامع محلی و پرهیز از انحصار قدرت و تصمیم گیری در یک نقطه. امیدوارم شوراها بتوانند با اصلاح مداوم خود، مشارکت مردم در حل مشکلات و پیشرفت کشور را که در شعار امسال نیز مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است تسهیل کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه مجلس یازدهم سرانجام طرح اخذ مالیات بر سوداگری و سفته بازی را به مراحل پایانی تصویب رسانده است، گفت: مجلس گام بلندی برای هزینه دار کردن فعالیت های سوداگرانه و دلالی برداشته است؛ آن چیزی که مجلس تصویب کرد و این روزها در حال رفع اشکالات شورای محترم نگهبان بر آن است اخذ مالیات از سوداگران و دلالان است که در بازارهای چهارگانه دست به احتکار می زنند و از عرضه آن ها به بازار خودداری می کنند تا سودهای بیشتری نصیبشان شود.

دکتر قالیباف ادامه داد: جمعیتی کوچک که منافع شخصی خود را علیرغم ضرر اکثریت ۹۹ درصدی مردم بدون هیچ هزینه و محدودیتی دنبال می کنند و هیچ قانونی تا امروز جلودار آن نبوده است؛ این قانون فقط حداکثر یک درصد از افراد جامعه را شامل می شود و آن ها هم کسانی هستند که به قصد دلالی و سوداگری اقدام به خرید و احتکار حجم وسیعی از طلا، ارز، سکه، منزل مسکونی یا خودرو می کنند و خود عامل وارد آوردن فشار به زندگی عموم مردم هستند.

وی افزود: وقتی یک مجموعه بانکی ۳ هزار واحد مسکونی را ساخته و خالی نگه داشته تا با تورم گران شود یا یک سوداگر اقدام به خرید میلیون ها دلار ارز می کند و منابع کشور را به قصد سودهای شخصی کلان حبس می کند باید از طریق مالیات، هزینه سوداگری و سفته بازی خود را شخصا چه فرد حقیقی باشد و چه حقوقی، پرداخت کند. این مالیات در اصل مالیات بر سوداگری و سفته بازی بوده و برای ایجاد آرامش در بازارها و کند کردن تیغ سوداگران است.

رئیس قوه مقننه کشورمان یادآور شد: این قانون به صورت هوشمند و دقیق نوشته شده و به هیچ وجه معاملات طبیعی و نیازهای روزمره مردم را شامل نمی شود. در مجالس گذشته نیز چنین طرح و لایحه ای مطرح بود اما مجلسی شانه، زیر بار مسئولیت تصویب آن نداده بود و مجلس یازدهم با رویکرد انقلابی و بر اساس مصالح قطعی مردم و کشور و بدون توجه به فشارها و تهدیدها، این قانون مهم را همانگونه که قبلا در تابستان ۱۳۹۷ و ۱۳۹۹ وعده داد بود تصویب کرد.

وی افزود: مجلس یازدهم این مصوبه را تا رفع ایرادات شورای محترم نگهبان و تصویب نهایی قانون دنبال خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی
  • فضای مجازی سبب شده تا از تربیت فرزندان غفلت شود
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • مالیات بر سوداگری برای کند کردن تیغ سوداگران است/گام بلند مجلس برای هزینه دار کردن فعالیت های سوداگرانه و دلالی
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط شامل یک درصد از افراد جامعه است
  • قالیباف: مالیات بر سوداگری شامل یک درصد جامعه است
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است