Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین،  مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان این ادعا که روسیه مانع صادرات غلات از اوکراین است و بنادر و انبار مواد غذایی در این کشور را نابود کرده است تصریح کرد که تحریم‌های اتحادیه اروپا عامل بحران غذایی در جهان نیست.

جوسپ بورل جمعه شب در پایان نشست شورای وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا گفت: جنگ در اوکراین جریان دارد و هر روز تلفات زیادی می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش روسیه بصورت سیستماتیک اهداف نظامی و غیرنظامی را هدف قرار می‌دهد و انگار پوتین می‌خواهد اوکراین را نابود کند.

وی افزود که اتحادیه اروپا تا هر زمان که لازم باشد از اوکراین حمایت و بر لزوم برقراری آتش بس، برای صادرات غذا از بنادر اوکراین تاکید می‌کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد که روسیه با جلوگیری از صادرات غذا «از گرسنگی در جنگ اهرم‌سازی می‌کند» وی ادعا کرد: روسیه مانع صادرات اوکراین شده و انبار مواد غذایی، بنادر و زیرساخت‌های حمل‌ونقل را نابود کرده است. این کار روسیه است نه ما. این اقدامات باعث بحران غذا شده است.

بورل ادامه داد: هنگامی که جلوی صادرات بالغ بر ۲۰ میلیون تُن گندم در انبارهای اوکراین گرفته شده و اجازه رسیدن آن به مصرف کنندگان داده نمی‌شود مردم از گرسنگی رنج می‌برند.

وی این اقدامات را تعمدی خواند و ادعا کرد این وضعیتی است که روسیه ایجاد کرده اما دیگران را مقصر نشان می‌دهد. بحران غذا در جهان به گفته او ناشی از واکنش اتحادیه اروپا به جنگ در اوکراین نیست بلکه در اثر اقدامات مستقیم روسیه است.

روسیه و اوکراین سبد نان جهان و صادر کننده برتر محصولات غلات مانند گندم، ذرت و جو هستند که در سال ۲۰۲۰ میلادی، هر کدام از آن دو کشور حدود نیمی از گندم تولیدی خود را به کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا صادر کرده بودند.

جنگ اوکراین عرضه غلات و سایر کالاهای مورد نیاز منطقه مانند دانه‌های روغنی، روغن پخت و پز و کود را مختل کرده است.

حدود یک چهارم مجموع صادرات گندم روسیه و اوکراین و نیمی از صادرات ذرت دو کشور برای سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ میلادی متوقف شده است.

بسیاری از زیرساخت‌های اوکراین که از تجارت حمایت می‌کند از جمله بنادر و خطوط ریلی تخریب شده یا آسیب دیده‌اند. اوکراین هم صادرات برخی غلات را برای محافظت از ذخایر خود ممنوع کرده است.

روسیه ادعاهای مطرح شده در مورد ممانعت از صادرات غلات اوکراین را حدس و گمان خوانده و اخبار منتشر شده در این زمینه را تکذیب کرده است. سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه چندی پیش تصریح کرد که این کشور به صادرات مواد غذایی و انجام تعهدات خود ادامه می دهد «زیرا علاقه مند به عملکرد پایدار بازار جهانی مواد غذایی هستیم.»

 

/انتهای پیام

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اتحادیه اروپا مواد غذایی بحران غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۳۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش قدس آنلاین، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • بورل: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین تقسیم زمین است
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته