Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا دوشنبه در سفر به کانادا گفت واشنگتن در حال گفتگو با متحدان خود است تا با تعیین سقف قیمت برای نفت خام روسیه، درآمد‌های نفتی این کشور را بیشتر محدود کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یلن در کنفرانس خبری گفت «ما درباره چگونگی محدودیت بیشتر درآمد‌های انرژی روسیه به گفتگو‌های سازنده با شرکا و متحدانمان در سراسر جهان ادامه می‌دهیم و در عین حال پیامد‌های جانبی بر اقتصاد جهان را مدنظر داریم و مانع می‌شویم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: «ما در مورد سقف قیمت یا استثنای قیمت صحبت می‌کنیم که محدودیت‌های اخیر و پیشنهادی انرژی را، که توسط آمریکا و متحدانش اعمال شد، گسترش و تعمیق می‌بخشد. این امر، بهای نفت روسیه و درآمد‌های پوتین را کاهش می‌دهد و در عین حال امکان بیشترین عرضه نفت را به بازار جهانی فراهم می‌کند».

کانادا نیز اعلام کرده است در نظر دارد اموال روسیه را در این کشور مصادره کند. 

کریستینا فریلند، معاون نخست وزیر کانادا، گفت اتاوا قصد دارد طی روز‌های آینده قانونی را تصویب کند که اجازه می‌دهد دارایی‌های تحت تحریم روسیه، مصادره شود.

تاکنون روسیه به این ادعاهای مقامات غربی پاسخی نداده است، اما پیش تر مسکو اعلام کرده بود غرب بهای جنگ اقتصادی علیه روسیه را پرداخت خواهد کرد. 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۵۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه بی فایده است

به گزارش خبرنگار مهر گروهی از شرکت‌های بیمه غربی اعلام کردند اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه غیرقابل اجراست و تنها سبب پیوستن کشتی‌های بیشتری به ناوگان سایه شده است.

پس از تلاش واشینگتن برای محدود کردن درآمد روسیه همزمان با درگیری‌های نظامی بین این کشور و اوکراین و در همین حال به‌منظور حفظ جریان نفت روسیه به بازار برای جلوگیری از افزایش قیمت انرژی، گروه هفت کشور بزرگ صنعتی جهان به اصطلاح سقف قیمت را برای نفت روسیه تصویب کردند.

این سقف قیمت به شرکت‌های حمل‌ونقل و بیمه غربی اجازه می‌دهد تا زمانی که نفت روسیه کمتر از ۶۰ دلار در هر بشکه فروخته می‌شود، در معامله‌های نفت این کشور شرکت کنند.

کد خبر 6094451 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • نگاهی به قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد؛ یکی از گران‌ترین چینی‌های بازار + جدول
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه بی فایده است
  • تخفیف نفت ایران چقدر است؟
  • حجم و درآمد صادرات نفت روسیه کاهش یافت
  • مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد؟!
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • تعیین تکلیف تعهدات ساینا Sدو‌گانه سوز+ قیمت
  • تأکید نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برنقش اصناف در مهار تورم