Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@23:12:52 GMT

ادعای آژانس درباره افزایش سطح غنی سازی در فردو

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۵۲۴۳

ادعای آژانس درباره افزایش سطح غنی سازی در فردو

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش خود درباره ایران ادعا کرده است که ایران برای افزایش غنی‌سازی در تأسیسات هسته‌ای فردو آماده می‌شود.

رویترز در گزارش خود ادعا کرده است: «گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی سازمان ملل که روز دوشنبه توسط رویترز مشاهده شد، نشان داد که ایران با آماده شدن برای استفاده از سانتریفیوژهای پیشرفته IR-6 در تأسیسات زیرزمینی فردو خود که می‌تواند به آسانی بین سطوح غنی سازی تغییر ایجاد کند و غنی سازی اورانیوم خود را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در ادامه گزارش رویترز آمده است: «آبشار، یا خوشه ۱۶۶ ماشینی در واقع دومین آبشار IR-6 است که در فردو و در مکانی در داخل کوه نصب شده است و تنها آبشاری است که با سربرگ‌های فرعی اصلاح‌شده، غنی‌سازی میان خلوص مختلف را آسان‌تر می‌کند.»

در این خبر به نقل از بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته شده که ایران به اطلاع این آژانس رسانده است که غیرفعال‌سازی را به عنوان فرآیندی که قبل از غنی‌سازی انجام می‌شود، آغاز کرده است. آژانس همچنین در ادامه بیانیه خود ادعا کرده که تهران مشخص نکرده که آبشار مورد نظر تا چه سطحی غنی‌سازی خواهد شد.

گزارش جدید آژانس درباره ایران که اکنون مورد استناد رویترز قرار گرفته در حالی قرار است به زودی منتشر شود که شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی پیشتر و در جدیدترین نشست خود با صدور بیانیه‌ای یکجانبه به طرح اتهاماتی ضدایرانی پرداخت، تا آن جا که نماینده روسیه در وین صدور چنین قطعنامه‌ای را غیرسازنده عنوان کرده است. علاوه بر روسیه، دولت چین هم به قطعنامه ضدایرانی اخیر شورای حکام رأی منفی داده بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: متروپل آبادان جنگنده اف 14 آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران غنی سازی فردو متروپل آبادان جنگنده اف 14 آژانس بین المللی انرژی اتمی غنی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۵۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، سرویس اطلاعاتی کره جنوبی در گزارش سالانه خود درباره «تروریسم جهانی» مدعی شد که تردیدهایی درباره ارتباط بین کره شمالی و جنبش حماس فلسطین در زمینه‌هایی از جمله آموزش نظامی و تبادل تاکتیک وجود دارد.

این ادعا در حالی مطرح می شود که سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی مدعی شد که علیرغم انکار مکرر پیونگ یانگ از چنین معاملاتی، جنبش حماس از سلاح های کره شمالی در جنگ خود علیه اسرائیل استفاده کرده است.

ادعاهای بدون سند و مدرک کره جنوبی در حالی مطرح می شود که مردم این کشور در چند وقت اخیر با برگزاری تظاهرات و تجمع، حمایت خود را از مردم مظلوم غزه اعلام و با دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا نیز ابراز همبستگی کرده اند.

سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی در گزارش خود همچنین درباره احتمال انجام حملات تروریستی توسط کره شمالی با استفاده از پهپادها و گلایدرهای خودکار هشدار داد و اعلام کرد: امکان نفوذ و تحرک همزمان کره شمالی با استفاده از پهپادها و گلایدرهای خودکار را نمی توان رد کرد، زیرا کره شمالی اخیرا آزمایش های تسلیحات و تهدیدات کلامی خود را در بحبوحه اتهامات مربوط به انتقال غیرقانونی تسلیحات تشدید کرده است.

در اواخر ماه مارس، «یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره جنوبی به کره شمالی هشدار داد که در شرایط تنش‌ها پس از آزمایش‌های موشکی پیونگ‌یانگ، «بهای بزرگ‌تری» را در صورت «اقدام تحریک‌آمیز و بی‌ملاحظه» پرداخت خواهد کرد.

کره شمالی نیز همواره درباره همکاری نظامی کره جنوبی و آمریکا و برگزاری رزمایش‌های مشترک دریایی بین دو کشور به سئول هشدار داده و آن را اقدامی تحریک‌آمیز توصیف کرده است.

کد خبر 6093816

دیگر خبرها

  • اولین واکنش وزیر کشور به ادعای بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا شاکرمی
  • اخبار سیاسی ۱۲ اردیبهشت؛دیدار معلمان با رهبر انقلاب/افزایش ۳۵درصدی حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان
  • واکنش فعالان فضای مجازی به ادعای بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی
  • افزایش ارزش صادراتی گروه محصولات غیرخودرویی ایران‌خودرو
  • عربستان قیمت نفتش را افزایش داد
  • ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس
  • مشکلات جسمی اسرای فلسطینی بعد از آزادی بر اثر شکنجه در زندان
  • حمله به یک کشتی در بندر «المخا» یمن
  • اعتراض دانشجویان حامی فلسطین به دانشگاه «سوربن» رسید
  • اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به دنبال گسترش ارتباطات باشند