Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیانی سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: هر ساله مانور‌هایی در راستای ارزیابی توان امدادی دستگاه‌های اجرایی، هم‌افزایی و تجربه کار مشارکتی برگزار می‌شود و این مانور هم با تغییر رویه به سمت‌وسوی خدمت‌رسانی به مردم منظریه هدایت شد.

زیر ساخت‌های محله منظریه شهرکرد مشکل جدی داشت و نخاله‌های ساختمانی مردم را به‌شدت آزار می‌داد، اما مناطق در نظر گرفته شده برای فضای سبز در این منطقه رها، به محلی برای جمع‌آوری زباله تبدیل و چهره شهر نازیبا شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رزمایش جهادی که قرار بود دو روزه در منظریه شهرکرد انجام شود به طرحی ۲۱ روزه تبدیل شد.

این مانور بیدار باشی به دستگاه‌های زیربط همچون شهرداری و راه و شهرسازی بود و نشان داد که با کار جهادی و استفاده از ظرفیت داخلی دستگاه‌ها می‌توان مشکلات را رفع کردو این مستلزم هماهنگی بین دستگاهی است.

آسفالت بلوار ۶۰ متری، نخاله برداری، ساماندهی فضای سبز، ایجاد سه زمین ورزشی محله‌ای از جمله اقدامات طرح ۲۱ روزه ساماندهی وضعیت زیر ساختی محله منظریه شهرکرد بود.

منطقه منظریه شهرکرد محل احداث مسکن ملی است که گفته می‌شود نزدیک به ۲۰ هزار نفر جمعیت را در خود جا خواهد داد، حدود ۱۶ سال این منطقه نیازمند بهسازی معابر و جمع‌آوری بود که از یک ماه پیش با بسیج امکانات راهسازی و اداری چهارمحال و بختیاری این روند آغاز شد.

این منطقه یکی از نقاطی بود که مردم ساکن در آن سال‌ها چشم انتظار رفع مشکلات خود بودند و شهرداری شهرکرد و اداره راه و شهرسازی استان به دلیل حجم بالای کار، سرعت مورد نیاز را نداشتند به همین دلیل، غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: مشکلات این منطقه باید به صورت خاص رفع شود.

بیشتر بخوانید

آغاز عملیات اجرایی ۱۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرکرد

غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برای رفع مشکلات مردم منظریه در شهرکرد در ۷۰۰ میلیارد ریال اختصاص پیدا کرد؛ این مبلغ به‌منظور رفع مشکلات زیرساختی منظریه شامل جمع‌آوری زباله‌های ساختمانی، آسفالت معابر و فضای سبز در نظر گرفته شده است.

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر ریاست جمهوری برای رفع مشکلات منظریه

در سفر استانی رییس جمهور و تعدادی از اعضا هیات دولت به چهارمحال و بختیاری وزیر کشور به عنوان نماینده رییس جمهور از این منطقه دیدن کرد.

احمد وحیدی وزیر کشور در بازدید از طرح مسکن مهر منطقه منظریه این شهر با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات مردم ساکن در این محدوده گفت: اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان جهت رفع مشکلات این منطقه پیش‌بینی شده است.

وحیدی گفت: یک سری کمبود‌ها در محدوده ساخت مسکن مهر منظریه همچون فضای سبز، پیاده‌رو و زیرساخت‌های خدماتی وجود دارد که مسوولان وزارت مسکن و شهرسازی در این محدوده مسئولیت دارند و از طرفی شهرداری نیز باید خدمات لازم را به مردم برساند.

به گفته کیانی سرپرست سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری، پس از بازدید وزیر کشور از منطقه منظریه توافقی برای اختصاص مبالغی به شهرداری صورت گرفت تا شهرداری بتواند کل منطقه را از مسکن و شهرسازی تحویل گرفته و مشکلات را رفع کند.

با سفر هیات دولت به استان و بازدید وزیر کشور از منظریه و کار‌های انجام شده یک صورت جلسه به تصویب رسید که طی آن مقرر شد با توجه به توان مالی کم شهرداری شهرکرد، راه و شهرسازی ۲۰۰ میلیارد تومان پول و یا معادل آن زمین به شهرداری شهرکرد تخصیص دهد تا از محل آن عملیات بهسازی منظریه تکمیل شود.

پس از تصویب صورت‌جلسه و تامین مالی برای شهرداری، مقرر شد عملیات نهایی بهسازی توسط شهرداری شهرکرد تکمیل و به اتمام برسد و از ظرفیت بسیج نیرو‌ها و ماشین آلات در سایر پروژ‌های عمرانی استان استفاده شود.

صرفه جویی ۹۰ میلیاردی با طرح جهاد ۲۱ روزه منظریه

علی حیدری گوجانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بخش عمده بهسازی اولیه و رفع مشکلات منطقه منظریه شهرکرد که به بودجه ۹۰ میلیارد تومانی نیاز داشت با اقدام جهادی در بسیج نیرو‌ها و ماشین‌آلات دستگاه‌های دولتی استان بدون واگذاری به پیمانکاران انجام شد.

میزان بودجه مورد نیاز برای بهسازی اولیه و رفع مشکلات اساسی منطقه منظریه شهرکرد بر اساس برآورد‌های دقیق افزون بر۹۰ میلیارد تومان ارزیابی شده بود.

این هزینه شامل هزینه نقشه‌برداری، طراحی، خرید خاک، حمل آب پاشی، پخش، احداث، رگلاژ و تثبیت و تمامی موارد دیگر مورد نیاز است که تواسط پیمانکاران اخذ می‌شد و با استفاده از ظرفیت نقشه‌برداران، طراحان و ماشین‌آلات و تجهیزات ادارات دولتی استان باعث شد تا این عملیات بدون هزینه کرد، انجام شود.

حیدری می‌گوید: برای بهسازی منظریه از طراحان و نقشه‌برداران دستگاه‌های دولتی و ماشین‌آلات شهرداری، بنیاد مسکن، راهداری، مسکن و شهرسازی، سازمان همیاری شهرداری، هلال احمر و برخی نهاد‌های دیگر استفاده شد و بسیج نیرو‌ها موجب سرعت بخشی به بهسازی منظریه شد.

این صرفه‌جویی ۹۰ میلیارد تومانی تنها به بهسازی اولیه و رفع مشکلات منطقه منظریه شهرکرد منحصر نبود و نخاله‌برداری، خاکریزی، غلطک‌کشی و سایر موارد مورد نیاز برای تعریض جاده میان میدان حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) تا نخستین فلکه به سمت دانشگاه آزاد اسلامی و سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) به طول حدود چهار کیلومتر نیز با بسیج دستگاه‌های دولتی استان انجام شد.

به گفته حیدری، به دلیل انباشت نخاله‌های ساختمانی در این مسیر قسمت زیادی از راه به صورت تونل درآمده بود که به دلیل باریکی معبر، خطر تصادف و برخورد خودرو‌ها از روبرو در آن بسیار زیاد بود.

اکنون این مسیر به یک جاده چهار بانده تبدیل شده است که آماده آسفالت‌کشی است و قابلیت تبدیل شدن به یک جاده پررفت آمد در شمال شهرکرد را دارد.

ساخت و ساز در منطقه منظریه شهرکرد حدود ۱۶ سال پیش آغاز شد و در آن زمان کمربندی شمال شهرکرد به سمت اصفهان احداث نشده بود؛ در این مدت نسبت به رفع مشکلات اصلی و عمده منطقه منظریه کمتر توجه شده بود و با تاکید و حضور مستمر استاندار این روند آغاز شد و در زمان بسیار کوتاه تمام دستگاه‌های خدمت‌رسان، ماشین‌ها و خودرو‌های راهسازی و جاده‌سازی خود را در منظریه مستقر کردند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری می‌گوید: بزودی این روند در تمامی شهرستان‌ها استان برگزار می‌شود و نسبت به رفع مشکلات این مناطق اقدام جهادی خواهد شد.

خسرو کیانی سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری می‌گوید: عملیات اجرایی خدمات‌رسانی جهادی در محله منظریه شهرکرد برابر ۹۰۰ میلیارد ریال ارزش دارد.

این اقدام جهادی به‌دنبال درخواست اهالی منظریه، در قالب یک مانور عملیاتی با استفاده از ظرفیت اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در مدت ۲۱ روز انجام شد.

در این عملیات ۵۰۰ هزار مترمکعب عملیات خاکی با بهره‌مندی از ظرفیت ۶۵ دستگاه ماشین‌آلات راهداری سنگین انجام شده است که برخی مناطق به‌زودی به فضای سبز تبدیل می‌شود.

شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مردم منظریه خدمت رسانی استانداری چهارمحال و بختیاری منطقه منظریه شهرکرد محله منظریه شهرکرد مدیریت بحران استان شهرداری شهرکرد میلیارد تومان ماشین آلات رفع مشکلات دستگاه ها وزیر کشور مورد نیاز انجام شد فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۵۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلانشهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۶۲ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه رباط کریم با شاخص ۱۴۴ و قرچک با شاخص ۱۰۷، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های اسلام‌شهر با شاخص ۹۶، باغستان شهریار با شاخص ۶۸، پارک رازی با شاخص ۵۷، پاسداران با شاخص ۹۱، پاکدشت با شاخص ۹۴، پردیس با شاخص ۵۸، پونک با شاخص ۶۰، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۶۹، پیشوا با شاخص ۷۳، تهران پارک شکوفه با شاخص ۶۷، چشمه با شاخص ۵۳، دانشگاه تهران با شاخص ۶، دماوند با شاخص ۶۷، ستاد بحران منطقه هفت با شاخص ۶۱، سلامت با شاخص ۹۸، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۷۷، در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

همچنین ایستگاه‌های شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۶۴، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۵۵، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۷۵، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۸۱، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۵۴، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۵۶، شهریار با شاخص ۵۷، فرمانداری شهرری با شاخص ۸۶، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۶۵، ملارد با شاخص ۶۸، منطقه ۱۵ با شاخص ۷۴، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۶۷، ورامین با شاخص ۷۱ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۷۱ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

به این ترتیب ایستگاه‌های آتی ساز با شاخص ۳۴، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۳۷، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۴۶، ژئوفیزیک با شاخص ۴۷، سرخه حصار با شاخص ۲۹، شهرداری منطقه دو با شاخص ۳۹، علم و صنعت با شاخص ۳۲، گلبرگ منطقه هشت با شاخص ۴۴، لواسانات با شاخص ۲۶، در وضعیت هوای پاک (سبز) قرار دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 750692

دیگر خبرها

  • اجرای سومین مرحله طرح «محله من محله زندگی» در رحیم‌آباد
  • لغزندگی محور‌های مواصلاتی در چهارمحال و بختیاری
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • یک فوتی در تصادف پراید و بنز
  • افتتاح گلخانه سبزی و صیفی هفشجان
  • کلنگ مجتمع پرورش اسب در شهرکرد به زمین زده شد
  • صعود تیم به جمع ۴ تیم برتر لیگ برتر جوانان
  • آغاز عملیات دیوارکشی اطراف آرامستان شیخ شهاب‌الدین (آزادان)
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق