Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام مهدی باقری،  نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن در فروش و اجاره‌ بها توسط کارشناسان پیش‌بینی شده بود، اظهار کرد: دلیل این افزایش قیمت هم عدم اقدام جدی دولت قبل برای تامین نیازهای جامعه در حوزه مسکن بود که تقریباً هیچ کاری انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علاوه بر نیازهای امروز جامعه به مسکن جدید نیازهای ۸ سال گذشته هم انباشته شده است، تصریح کرد: در مقطع کنونی با توجه به عدم اقدام جدی در چند سال گذشته بروز مشکل در این حوزه طبیعی به نظر می‌رسد.
 وی عدم نظارت کافی را از دیگر مشکلات افزون در افزایش قیمت مسکن دانست و گفت: مشکلات معیشتی به وجود آمده در سطح جامعه به بالا رفتن قیمت اقلام و خدمات کمک کرده است.
باقری تاکید کرد: به نظر تا زمان تکمیل و تحویل واحدهای مسکن در طرح نهضت ملی افزایش قیمت مسکن نیز وجود خواهد داشت.
 نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خلاء قانونی برای پیشگیری از افزایش قیمت مسکن و اجاره بها وجود ندارد، افزود: مصوبه اخذ مالیات از منازل خالی هم وجود دارد که اگر اجرایی شود، می‌تواند در کنترل قیمت‌ها کمک کننده باشد.
 وی تاکید کرد: اگر واحدهای مسکونی در حال ساخت نهضت ملی تکمیل و به متقاضیان تحویل شود تاثیر مثبتی در کنترل قیمت فروش و اجاره مسکن خواهد داشت.
 باقری با بیان اینکه برخی از افراد سود جو نوسانات قیمت در بخش خدمات و اقلام را مستمسک افزایش مسکن و اجاره بها قرار می‌دهند، ادامه داد: نظارت برای این امور باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در تشریح نیازهای جامعه به مسکن گفت: نیاز سالانه مسکن در کشور یک میلیون واحد در سال است منتهی باید متوجه بود که منازل ایرانی هر ۳۰ سال یکبار نیاز به بازسازی دارد بنابراین به نظر می‌رسد نیاز مسکن جامعه ایرانی به صورت سالانه ۲ میلیون واحد باشد.
وی به کشیده شدن مشکلات مسکن به روستاها اشاره کرد و گفت: گزارش‌هایی از وجود مشکل در روستاها نیز به دست مسوولان رسیده است. 
باقری با تاکید بر لزوم ورود و دخالت حاکمیت در قیمت مسکن و اجاره‌بها تاکید کرد، گفت: امروز نظارت بر امور مسکن و اجاره‌بها نه تنها حق مردم و مسوولان بلکه تکلیف آنهاست و هر نهاد و مسوولی به میزان سهم و ماموریت خود باید به این موضوع ورود و دخالت کند.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید جلوی نرخ گذاری اجاره‌بهای غیر عرفی گرفته شود، چرا که ارزیابی‌ها نشان می‌دهد، اجاره‌بها در زنجان نسبت به شهرهای دیگر که به لحاظ وضعیت اقتصادی از زنجان بهتر هستند بسیار گران است.
 وی ادامه داد: بالا بودن قیمت اجاره‌بها و مسکن در استان زنجان نتیجه حضور و فعالیت دلالان در این حوزه است که پیشگیری از فعالیت این افراد از وظایف حاکمیت است.
انتهای پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس

کلیدواژه: حجت الاسلام مهدی باقری قیمت مسکن و اجاره بها دخالت حاکمیت اجاره بها قیمت مسکن مسکن ملی واحد اجاره ای ورود دستگاه های نظارتی تحویل مسکن ملی گرانی مسکن مسکن روستایی نماینده مجلس کمیسیون قضایی مسکن ارزان قیمت مجلس شورای اسلامی افزایش قیمت مسکن مسکن و اجاره بها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۵۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خشایار باقر پور با بیان اینکه کارهای تحقیقاتی ساخت مسکن اقتصادی از دو سال گذشته آغاز شده است، گفت: در ساخت این پروژه از تکنولوژی های نوین و هوشمندسازی استفاده کرده ایم و بازار هدف این پروژه مشخص و مصرف کننده نهایی است.

وی افزود: طبق هدف گذاری انجام شده برای افراد و زوج‌های جوان متراژ های کوچک هدف گذاری شده و برای خانواده های بزرگ و دارای فرزند متراژهای متوسط و بزرگ بین ۷۵تا ۹۰ متردر نظر گرفته شده است.

چه چیزی انگیزه انبوه‌ سازان نهضت ملی مسکن را کم می‌ کند؟

باقرپور با بیان اینکه ارزان سازی را در کنار ارتقای کیفیت در دستور کار خود قرار داده ایم بیان کرد: ساخت پروژه‌های مسکن اقتصادی در قالب یک شهرک هوشمند اقتصادی طراحی شده است به طوری که هزینه زمین در این پروژه ها صفر در نظر گرفته شده و با توجه به طراحی این شهرک که به صورت مجتمع اقامتی و تجاری است از طریق الحاقات زمین هزینه برای متقاضیان صفر شده است.

هدف گذاری ۴۰ هزار واحدی برای مسکن اقتصادی

طراح مسکن اقتصادی اظهار کرد:این طرح در بخش تعاون و با مشارکت مردم ساخته می شود و متقاضی تنها قیمت تمام شده ساخت را می‌پردازد.

باقرپور بیان کرد: زمین برای این طرح تامین و نقشه برداری های آن رو به اتمام است و از ۴۰ هزار واحد مسکن اقتصادی که هدف گذاری شده بود ۲ هزار و ۵۰۰ واحد در ۶۵۰ هزار متر مکعب تا ۱۰ روز آینده کلنگ زنی می‌شود.

تازه ترین خبرها از نهضت ملی مسکن

وی توضیح داد: کانال های تاسیساتی برای این پروژه پیش بینی کرده ایم و طبق توافقی که با اتحادیه دانش بنیان و طرح مسکن اقتصادی انجام شده از تمامی محصولات دانش بنیان در این طرح استفاده خواهد شد و استفاده از انرژی پاک و انرژی خورشیدی برای این پروژه پیش بینی کرده ایم.

او گفت: در مسکن اقتصادی سعی کرده ایم از تحریم ها دور باشیم و از تمامی امکانات و محصولات تولید داخل استفاده شده و به نوعی ارز آوری برای کشور داشته ایم.

طراح مسکن اقتصادی توضیح داد: در این طرح سوداگری را کنترل کرده و هر کد ملی تنها از یک واحد می تواند استفاده کند و برای جلوگیری از سوداگری در بازار اجاره در صورتی که فرد قصد اجاره و یا فروش واحد خود را داشته باشد باید از شیوه اجاره داری حرفه ای استفاده کند.

قیمت زمین در مسکن اقتصادی صفر شد

وی با بیان اینکه در این طرح قیمت زمین را حذف کردیم و قیمت واحدی که با تمامی امکانات به متقاضی تحویل داده می شود حدود متری ۳۰ میلیون تومان است، افزود: متقاضی بعد از تحویل هیچ هزینه دیگری ندارد چراکه واحد با امکانات کامل تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست و این طرح در زیر ساخت های مردمی و زیر ساخت های قانونی در حال ساخت است، بیان کرد: اخیرا طرح های از سوی برخی از دستگاه‌ها به اسم مسکن اقتصادی مطرح شده است که باید بگویم این طرح توسط اتحادیه تعاونی های عمرانی تهران و در قالب مشارکت های مردمی و تعاونی ها ساخته می‌شود.

وی افزود: طبق هدف گذاری های انجام شده ساخت مسکن اقتصادی در قالب ۴۰ هزار واحد اجرایی خواهد شد.

کد خبر 848334 برچسب‌ها نهضت ملی مسکن قیمت مسکن و زمین خبر مهم مسکن تهران

دیگر خبرها

  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • قیمت مسکن ملی پرند؛ متری ۱۰ میلیون تومان
  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است