Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل صداوسیمای مرکز استان از راه یابی مستند مسابقه "چرنگ" تولید شبکه استانی دنا به جشنواره بین المللی ABU خبر داد.

"امیر رئوف" در جمع خبرنگاران گفت: اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه موسوم به ABU با ۲۷۶ عضو از ۷۶ کشور جهان در چهار قاره و بیش از سه میلیارد مخاطب در کشورهای مختلف، بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین تشکل رادیو تلویزیونی در جهان به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این اتحادیه از سال ۱۹۶۴ با هدف همکاری، هماهنگی، فعالیت‌های مشترک و رایزنی در حوزه‌های برنامه‌ای، فنی، آموزشی، ورزشی، حقوقی و نیروی انسانی در میان اعضا برای تقویت و توسعه رادیو تلویزیون‌های منطقه آسیا و اقیانوسیه فعالیت و شروع به کار کرده است.

مدیرکل صدا و سیمای استان ادامه داد: در بخش سرگرمی، مستند مسابقه "چرنگ" از مرکز کهگیلویه و بویراحمد توانست به این جشنواره بین المللی راه یابد.

رئوف با بیان اینکه این مستند به کارگردانی و تهیه کنندگی آقای امید حسینی فر در روستای گنجه ای شهر یاسوج تولید شده است، بیان کرد: هدف از ساخت این مستند حفظ و زنده نگه داشتن آداب و رسوم، بازی‌های محلی و بومی مبتنی بر محتوایِ سبک زندگی ایرانی اسلامی مردم کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

وی ادامه‌ داد: این مستند مسابقه ای در ۲۰ قسمتِ ۴۵ دقیقه‌ای؛ شامل ۹ آیتم و هفت لوکیشن تولید شده است.

رئوف بیان کرد: این مستند می کوشد تا در قالب مسابقه و سرگرمی، معرف فرهنگ کار و تلاش و همیاری، بازخوانی بازی های بومی فراموش شده و معرفی جاذبه های گردشگری استان باشد.

مدیر کل صدا و سیمای استان با بیان اینکه امسال این مستند در ارزیابی های سیمای استان ها  توانست رتبه۸۰ را در طبقه "ب" کسب کند، گفت: الحمدلله سبد رسانه کهگیلویه و بویراحمد در حوزه مستند بسیار غنی است که نمونه آن کسب سیمرغ بلورین توسط مستند احتضار در جشنواره بین المللی فجر بود.

وی تاکید کرد: شبکه استانی دنا در چند سال اخیر چند مستند مسابقه تحت عنوان چرنگ، رچ، کوچنی، علی البدل و علی کمک، ایلدخت و چویل را تولید کرده است.

به گزارش ایسنا، مدیرکل صداوسیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در مستند مسابقه "چرنگ" تلاش شده تا با فرهنگ سازی در مسائل مهم زیست محیطی و به شکل ویژه بحران آب و صرفه جویی منابع انرژی و طبیعی، ضرورت توجه به روند رو به رشد نابودی جنگل های زاگرس مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است که نتایج نهایی آثار برگزیده جشنواره بین‌المللی ABU PRIZES ۲۰۲۲ شهریور سال جاری از سوی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا _ اقیانوسیه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری كهگيلويه و بويراحمد صداوسيما کهگیلویه و بویراحمد جشنواره بین المللی مستند مسابقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۵۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۶۱ طرح آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش جام جم آنلاین،منصوری در بازدید از سد بند خاکی کوهبرد کهگیلویه گفت: با توجه به مشکل تنش آبی در برخی از شهر‌های کهگیلویه و بویراحمد به خصوص مناطق گرمسیری با حمایت دولت در تامین منابع مالی روند عملیات اجرایی آنها تسریع داده می‌شود. وی آبرسانی به چهار شهر کهگیلویه بزرگ را یکی از طرح‌های مهم در رفع تنش ابی منطقه دانست و گفت: درصد پیشرفت کاری این طرح به ۶۵ درصد رسیده است. منصوری اضافه کرد: پنج هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح تامین آب چهار شهر کهگیلویه بزرگ نیاز است که با برنامه ریزی لازم تامین خواهد شد که با بهره برداری از این طرح علاوه بر رفع تنش آبی زمینه توسعه کشاورزی در این مناطق فراهم می شود.  طرح آبرسانی از سد کوثر به چهار شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده و روستا‌های اطراف با جمعیت ٢٤٠ هزار نفر شامل ١٥٣ هزار نفر شهری و ٨٧ هزار نفر روستایی با هدف تامین ١٦ میلیون و ٩٤٠ هزار مترمکعب آب کلنگ‌زنی شد. در این طرح در مجموع ١٧ میلیون مترمکعب در سال آب شرب با دبی لحظه‌ای ٨٦٠ لیتر در ثانیه انتقال داده می‌شود و به نحوی طراحی شده که قابلیت افزایش ظرفیت تا سقف یک هزار و ٣٤٥ لیتر در ثانیه به منظور انتقال آب مورد نیاز صنعت را نیز تامین خواهد کرد. طرح آبرسانی از سد کوثر به چهار شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده در اردیبهشت ۹۶ کلنگ زنی شد. برای تسریع در روند اجرایی ۱۰۰ میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور به طرح آبرسانی به اراضی کشاورزی حومه غربی دهدشت- سوق امسال اختصاص یافت.

دیگر خبرها

  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • این فیلم بیش از حد برخاسته از جهان شخصی نیست
  • استخدام ۵۸۱ نفر در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد
  • تامین ۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۶۱ طرح آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد
  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • اختتامیه سومین جشنواره افتخار من
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده‌های خاص مدارس است