Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرورش آبزیان یکی از سیاست‌های مهم شیلات است که این مهم در راستای افزایش تولیدات آبزیان، صادرات و جلوگیری از صدمه به ذخایر دریایی است.

در سال‌های اخیر صید ترال یا کف روب صدمات زیادی به ذخایر آبزیان خلیج‌فارس وارد کرده است به‌گونه‌ای که زیست ماهی و میگو به شدت کاهش یافته و در این راستا برخورد با صید ترال در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میگو یکی از آبزیان کف‌زی خلیج‌فارس است که تنها راه صید آن از طریق صید ترال است و در سال‌های اخیر ضمن ممنوع شدن صید ترال، برای تأمین نیاز جامعه به آبزیان و صادرات، طرح پرورش ماهی و میگو در دستور کار شیلات قرار گرفته است.

استان بوشهر قطب تولید میگو پرورشی در کشور

مدیر کل شیلات استان بوشهر تکثیر و پرورش میگو را همسو با فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی، اشتغال‌زایی، تولیدی و توسعه‌ای خواند و می گوید این استان در عرصه پرورش میگو از ظرفیت بالایی برخوردار است چراکه این استان قطب تولید میگو پرورشی در کشور معرفی شده است.

علی بازدار می گوید سال گذشته بیش از ۲۸ هزار و ۱۰۰ تن میگو پرورشی در استان بوشهر در بیش از شش هزار هکتار از مزارع استان برداشت شد.

هدف‌گذاری امسال در تولید میگو پرورشی بیش از ۳۳ هزار تن است

وی می گوید امسال تولید میگو پرورشی بیش از سال گذشته پیش‌بینی شده است و هدف‌گذاری امسال در تولید میگو پرورشی بیش از ۳۳ هزار تن شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر می گوید بچه میگو برای پرورش از کارگاه‌های تکثیر تولید می‌شود که در کارگاه‌های تکثیر میگو استان بوشهر توانایی تولید افزون بر ۳ میلیارد قطعه بچه میگو فراهم است.

ذخیره‌سازی ۱.۷ میلیارد قطعه بچه میگو در استخر‌های پرورشی استان بوشهر

بازدار گفت: ۱.۷ میلیارد قطعه بچه میگو در استخر‌های پرورشی استان بوشهر  دخیره سازی شده است که تاکنون در ۴ هزار و ۷۲ استخر یک میلیارد و ۷۸۷ میلیون قطعه بچه میگو ذخیره‌سازی شده است.

وی می گوید این استخر‌های پرورشی در ۴ هزار و ۵۹۴ هکتار اراضی ساحلی استان است که این اراضی پرورشی مربوط به ۳۰۶ مزرعه است که تاکنون بیماری لکه سفید میگو با مشارکت اداره کل دامپزشکی مشاهده نشده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: تا نیمه تیرماه ذخیره‌سازی بچه میگو در استخر‌های پرورشی استان ادامه دارد.

بازدار می گوید مساحت اراضی پرورش میگو در استان بوشهر تا پایان ذخیره‌سازی بچه میگو به ۶ هزار و ۴۰۰ هکتار و میزان ذخیره‌سازی بچه میگو به ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون قطعه خواهد رسید.

آغاز فعالیت شهرک شیلات گناوه

رئیس اداره شیلات گناوه از بهره‌برداری مرحله نخست ذخیره‌سازی بچه میگو در ۱۵۰ هکتار شهرک شیلات رودشور شمالی بندر ریگ خبر داد و می گوید: این شهرک شیلات به عنوان بزرگترین مرکز پرورش میگو کشور محسوب می‌شود که ذخیره‌سازی بچه میگو در آن آغاز شده است.

به گفته سهراب ملایی، مساحت کل شهرک شیلات رودشور شمالی ۳.۶ هزار هکتار  است که این شهرک دارای ۴۳ مزرعه ۵۰ هکتاری و به عنوان بزرگترین طرح مهم اقتصادی و ابر طرح تولید میگو در کشور است.

پرورش میگو یکی از ظرفیت‌های تولیدی استان محسوب می‌شود که عملیات این کار اقتصادی، تولیدی و اشتغال‌زایی از اواسط اردیبهشت و زمان برداشت میگو تولیدی از اواسط شهریور آغاز می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ابزی پروری شیلات بچه میگو در استخر های پرورشی استان میلیارد قطعه بچه میگو ذخیره سازی بچه میگو تولید میگو پرورشی استان بوشهر پرورش میگو شهرک شیلات صید ترال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۵۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج میلیون مترمکعب روان‌آب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی ذخیره شد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: در بارندگی‌های ۴۸ ساعت گذشته، بیش از پنج میلیون مترمکعب روان‌آب در سدهای مخزنی استان مهار و ذخیره‌سازی شد.

عباس سارانی امروز (شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه) درپی بارندگی‌های اخیر در استان، بیان کرد: سد مخزنی رزه درمیان با دو میلیون و ۹۸۰ هزار مترمکعب، سد سیاهو سربیشه با یک میلیون و ۸۰ هزار مترمکعب و سد نهرین طبس با ۶۰۰ هزار مترمکعب بیشترین ورودی روان‌آب‌ها را داشتند.

وی ادامه داد: از پنجشنبه تا کنون، یک میلیون مترمکعب رواناب در سدهای تغذیه مصنوعی شوسف، چهارفرسخ و سید علی شهرستان نهبندان مهار و جمع‌آوری شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی اظهار کرد: هشت سد مخزنی با ظرفیت ذخیره‌سازی ۷۵ میلیون مترمکعب روان‌آب در استان وجود دارد که از ابتدای این سال آبی تا کنون ۱۸ میلیون و ۷۳۰ هزار مترمکعب روان‌آب در این سدها ذخیره شده است.

وی افزود: اکنون از ظرفیت ۷۵ میلیون مترمکعب سدهای مخزنی استان ۳۰ درصد معادل ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب آبگیری شده است و برای ذخیره‌سازی سیلاب و روان‌آب در سدها مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان
  • آغاز تکثیر میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر
  • حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید
  • ذخیره‌سازی ۲۵ میلیون مترمکعب آب باران در سدهای بوشهر
  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • پنج میلیون مترمکعب روان‌آب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی ذخیره شد
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم
  • هرآنچه درباره نسل ششم آیپد ایر می‌دانیم
  • ارائه تسهیلات کم بهره برای جهش تولیدات شیلاتی در استان بوشهر