Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنجمین نشست وزرای دفاع مصر، قبرس و یونان برای بررسی همکاری‌های نظامی مشترک با حضور تعدادی از فرماندهان نیروهای مسلح سه کشور در مصر برگزار شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، در پنجمین نشست وزرای دفاع مصر، قبرس و یونان موضوعات و مسایلی که به منافع مشترک سه کشور آسیب وارد می‌کنند، بررسی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد زکی، فرمانده کل نیروهای مسلح و وزیر دفاع مصر با همتای قبرسی خود در دیداری دوجانبه به بررسی برخی موضوعات مهم مشترک در زمینه همکاری‌های نظامی و تبادل تجربیات میان نیروهای مسلح دو کشور پرداختند.

همچنین زکی و وزیر دفاع یونان نیز در دیداری دوجانبه شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی موجود و پیامدهای آن برای امنیت و ثبات خاورمیانه و شرق دریای مدیترانه و راه‌های تقویت همکاری‌ها و روابط نظامی نیروهای مسلح دو کشور را بررسی کردند.

پس از آن نشست سه جانبه وزرای مصر، یونان و قبرس با سخنرانی زکی آغاز شد.

وزیر دفاع مصر در این نشست همکاری‌های نتیجه‌بخش سه کشور در دوره اخیر را که موجب تقویت همبستگی‌ها در رابطه با مشکلاتی شده که به منافع مشترک آنها آسیب می‌زنند، ستود و بر اهمیت حمایت از راه‌های همکاری و مشارکت میان سه کشور در راستای برقراری امنیت و ثبات در منطقه خاورمیانه و شرق دریای مدیترانه تاکید کرد.

همچنین زکی با تقدیر کامل از نیروهای مسلح مصر به عنوان قدرت نظامی برخوردار از جایگاهی استراتژیک در منطقه خاورمیانه تاکید کرد: استمرار هماهنگی‌ها میان سه کشور در راستای حمایت از روابط و همکاری‌های مستحکم آنها به ویژه در حوزه‌ نظامی و نیز تمرینات مشترک و تبادل تجربیات میان نیروهای مسلح سه کشور اهمیت دارد.

وزیر دفاع یونان نیز با تاکید بر اهمیت این نشست سه‌جانبه و نتایج آن برای تقویت منافع مشترک، نقش محوری و موثر مصر در منطقه و جهان و برای تحقق امنیت و ثبات در خاورمیانه و شرق دریای مدیترانه را ستود.

همچنین در پایان این نشست بیانیه مشترکی در چارچوب اقدامات نیروهای مسلح مصر، قبرس و یونان برای حمایت از همکاری‌های امنیتی و دفاعی جهت مقابله با چالش‌ها و تهدیدها و حمایت از صلح و ثبات در منطقه شرق دریای مدیترانه امضا شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مصر قبرس يونان شرق دریای مدیترانه نیروهای مسلح قبرس و یونان سه کشور همکاری ها وزیر دفاع دفاع مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۵۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران

به گزارش صدای ایران از انتخاب،بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».

ایلنا: وزیر خارجه آمریکا رهبران کشور‌های خلیج فارس را به یکپارچگی دفاعی بیشتر فراخواند.

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه ایالات متحده، خطاب به رهبران کشور‌های حوزه خلیج فارس گفت که رویارویی ایران و اسرائیل نیاز به یکپارچگی دفاعی بیشتر را نشان می‌دهد.

بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».


دیگر خبرها

  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند
  • توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و هند
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند