Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@02:56:01 GMT

آقایان به سلامتی خود توجه کمتری دارند

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۵۸۶۸

آقایان به سلامتی خود توجه کمتری دارند

ایسنا/همدان کارشناس سلامت میانسالان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان بر مصرف مکمل ویتامین D۳ برای تمامی گروه های سنی تاکید کرد و گفت: آقایان به مصرف مکمل‌های ویتامین D۳ کمتر اهمیت می دهند، که توصیه می شود خانم ها در وعده های مشخص مصرف ویتامین D۳ را برای همسرانشان در نظر داشته باشند.

نرگس باباخانی در گفت‌وگو با  ایسنا اظهار کرد: آقایان کمتر از بانوان به مباحث سلامتی توجه می کنند و نسبت به مصرف مکمل های دارویی از جمله ویتامین D۳ اهمیت قائل نمی شوند در حالیکه مصرف ویتامینD۳  برای تمامی گروه های سنی الزامی بوده و مصرف آن محدودیت جنسی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: : قبل از پاندمی کرونا آقایان با صنعتی شدن زندگی کم تحرک تر شده و به این ترتیب سلامت آنها بسیار تحت تاثیر قرار گرفت که با شروع پاندمی کرونا و افزایش کم تحرکی و در خانه ماندن و عدم حضور در اماکن عمومی این موضوع شدت گرفت، به این ترتیب چاقی و افزایش وزن در آقایان نیز بیشتر نمود پیدا کرد.

باباخانی با اشاره به رتبه دار بودن  بیماری های قلبی و عروقی در آقایان اضافه کرد:  آقایان نسبت به سلامتی خود بی توجهی بیشتری دارند و پیگیر امور درمانی نیستند، بنابراین میزان سکته های قلبی و مغزی در آقایان نسبت به خانم‌ها بیشتر است.

وی با بیان اینکه امید به زندگی در آقایان کمتر از خانم‌هاست، خاطرنشان کرد: با توجه به پاندمی کرونا و تاثیرات روانی بر زندگی افراد، سلامت روان آقایان نیز تحت تاثیر قرار گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود شایع‌ترین سرطان را در بین آقایان ریه و پروستات خواندو گفت: سرطان ریه و پروستات شایع ترین سرطان ها در بین آقایان تلقی است که توصیه می شود آقایان بالای ۵۰ سال به صورت دوره ای آزمایش تست غربالگری سرطان پروستات ( PSA )انجام دهند.

این مقام مسئول با بیان اینکه آزمایش PSA  به صورت آزمایش خون انجام می شود، تصریح کرد: آقایان بالای ۵۰ سال باید به صورت دوره ای نسبت به اندازه گیری PSA اقدام کنند.

وی  یادآور شد: افرادی که بستگان درجه یک آنها دچار سرطان پروستات شده اند باید نسبت به این سرطان چکآب سالانه انجام دهند و مورد معاینه قرار گیرند.

باباخانی به شیوع سرطان روده بزرگ در آقایان اشاره کرد و گفت: با تغییر سبک زندگی، مصرف دخانیات، عدم فعالیت و کم تحرکی احتمال ابتلای افراد به سرطان روده بزرگ در کشور افزایش یافته که همدان از این موضوع مستثنی نیست و از علائم این بیماری می توان به وجود خون در مدفوع و تغییر اجابت مزاج اشاره کرد.

وی در پایان  به شیوع سرطان معده به علت تغییر سبک زندگی در افراد اشاره کرد و افزود: مصرف روغن، فست فود و سایر موارد سرطان روده بزرگ را افزایش می دهد و کاهش وزن غیر طبیعی، دردهای شکمی مداوم، کم اشتهایی، تهوع و استفراغ  و اختلال در بلع از علامت های سرطان روده بزرگ محسوب می شود که پزشک معالج با دیدن علامت ها آندوسکوپی و سایر روش های تشخیصی را تجویز می کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سرطان سرطان پروستات ويتامين D ورزش و سلامتي استانی علمی و آموزشی سرطان روده بزرگ ویتامین D۳

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۵۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف زیاد نوشابه رژیمی ما را به کدام سرطان مبتلا می‌کند؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، نوشابه‌های رژیمی در تابستان ۱۹۸۲ میلادی به بازار عرضه شده و موجب شگفتی افراد زیادی شدند و طبق ادعای شرکت کوکاکولا این نوشابه‌های زیرو یا با شکر صفر ضرری برای سلامتی افراد ندارد.

بیشتر بخوانید: الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟

نوشابه‌های رژیمی راهی برای جلوگیری از وجود قندهای افزودنی هستند، اما اخیراً نوشابه‌هایی با نام «زیرو» نیز کنار آن‌ها وارد بازار شده‌اند. کوکاکولا یک نمونه محبوب از این برندهاست.

به گفته شرکت کوکاکولا هر دو نوشیدنی بدون قند و کالری هستند. با این حال، چرا نوشیدنی ها طعم متفاوتی دارند؟ تفاوت اصلی این است که نوشابه رژیمی با آسپارتام شیرین می‌شود، در حالی که نوشابه زیرو حاوی شیرین کننده‌ای به نام آسه سولفام پتاسیم یا Ace-K است.

در حالی که پزشکان هر دوی این شیرین‌کننده‌ها را سم کامل می‌خواند، اما واقعیت این است که هر دو مورد تایید اداره دارو و غذای آمریکا (FDA) هستند و در حد طبیعی ایمن تلقی می‌شوند.

گفته می‌شود مصرف آسپارتام با افزایش خطر ابتلا به سرطان مرتبط است، اما به نظر می رسد که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

پروفسور لارنس یانگ، انکولوژیست در دانشگاه وارویک به نشریه سان گفت: ارتباط مصرف آسپارتام با افزایش خطر ابتلا به سرطان همچنان بحث برانگیز است.

مانند بسیاری از خطرات مرتبط با رژیم غذایی و بیماری، این هشدار می دهد که ما باید در مصرف بیش از حد شیرین کننده های مصنوعی احتیاط کنیم، زیرا در خوردن گوشت های فرآوری شده و سایر انواع غذاهای ناسالم زیاده روی می کنیم.

آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC)، واحد تحقیقات سرطان WHO اعلام کرد که این ایده که آسپارتام ممکن است باعث سرطان (به ویژه سرطان کبد) در افراد شود، بر اساس شواهد محدودی است.

منبع: اطلاعات آنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1228726 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • برای سلامتی خودتان، ته‌دیگ را کنار بگذارید (فیلم)
  • تنهایی می‌تواند زندگی بازماندگان سرطان را کوتاه کند
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • مصرف زیاد نوشابه رژیمی ما را به کدام سرطان مبتلا می‌کند؟
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود