Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-01@00:27:06 GMT

توافق کابل و تهران درباره تامین حقابه ایران

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۵۹۸۷

توافق کابل و تهران درباره تامین حقابه ایران

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، در همین حال، وزارت انرژی و آب حکومت طالبان افغانستان اعلام کرده است که به زودی کار ساخت بند کمال خان نهایی خواهد شد.

براساس گزارش این رسانه افغان، رییس آب‌های فرا مرزی وزارت انرژی و آب کابل می‌گوید که در بیست و پنجمین نشست  آب هیرمند در تهران، توافق شده است که سال جاری یک سال آبی غیر نرمال است و هر دو کشور برای عملی شدن کامل معاهده آب هیرمند، باید تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برکت الله آریوبی، رییس آب‌های فرامرزی وزارت انرژی و آب گفته است که هر دو کشور توافق کرده اند که برای پرداخت حقابه مطابق به معاهده آب هیرمند، تاسیسات مشترک و ایستگاه های اندازه‌گیری آب می‌سازند.

در همین حال، وزارت انرژی و آب حکومت طالبان اعلام کرده که به زودی کار ساخت بند کمال خان نهایی خواهد شد و ساخت این بند به هدف مدیریت آب‌های کشور بر رود هیرمند در نظر گرفته شده است.

مسئله حقابه ایران از رودخانه هیرمند دارای قدمتی ۱۰۰ ساله است . هیرمند از مکانی در نزدیکی شهر کابل سرچشمه می‌گیرد و وارد سدی به نام کجکی می‌شود و در واقع فاصله ۷۰۰ کیلومتری رودخانه از مرز ایران، محل اندازه گیری حقابه ایران است.

بر اساس معاهده هیرمند در سال ۱۳۵۱، حقابه ایران در سال‌های آبی نرمال تعیین شده و تشخیص سال آبی نرمال نیز ایستگاهی در بالادست سد کجکی و ماهانه معادل ۸۲۰ میلیارد مترمکعب آب است. 


انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: کابل حقابه ایران وزارت انرژی و آب حقابه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۵۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، مدیرعامل بانک رفاه کارگران طی سخنانی در این بازدید برخی از دستاوردهای این بانک در سال‌های اخیر را تشریح کرد و گفت: حرکت در مسیر افزایش سودآوری از جمله این دستاوردها است. تلاش کردیم با توسعه اقدامات و ارائه خدمات متمایز و مطلوب بانکی به مشتریان نسبت به ارتقای سودآوری بانک رفاه کارگران اقدام و این بانک را به دومین بانک سودآور کشور تبدیل کنیم.  

 

دکتر اسماعیل للـه‌گانی به افزایش سرمایه بانک رفاه کارگران اشاره کرد و گفت: در ابتدای دولت مردمی سیزدهم سرمایه این بانک بسیار پایین و کمی بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال بود که عملاً به سمت صفر می‌رسید و قدرت پرداخت تسهیلات از سوی بانک در حال از بین رفتن بود که با اقدامات صورت گرفته این مشکل برطرف و شاخص بهبود یافت و سرمایه بانک به بیش از ۶۲۰ هزار میلیارد ریال رسید و در حال افزایش سرمایه ۹۰ میلیارد ریالی هستیم که جمعا به ۷۱۰ هزار میلیارد ریال می‌رسد. 

وی انتشار اوراق گواهی سپرده مدت‌دار، ویژه سرمایه‌گذاری (خاص) در قالب طرح بانکداری اسلامی را به عنوان یکی دیگر از مهمترین دستاوردهای بانک رفاه کارگران در سال‌های اخیر برشمرد و گفت: این اوراق با هدف حمایت از تولید ملی و در راستای تامین مالی طرح‌های مختلف اقتصادی (تولیدی، ساختمانی و خدماتی) بر اساس ضوابط و مقررات بانک مرکزی منتشر می‌شود.

 

مدیرعامل بانک رفاه کارگران به افزایش بهره‌وری این بانک در سال‌های اخیر اشاره کرد و از این مهم به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای بانک نام برد و گفت: سازمان مدیریت صنعتی هر ساله 500 شرکت برتر کشور را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و جای بسی خرسندی است که در آخرین ارزیابی این سازمان که نتایج آن اواخر سال گذشته اعلام شد، بانک رفاه کارگران در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری رتبه نخست در شاخص بهره‌روی کل عوامل (TFP) را به دست آورد و نشان می‌دهد که بهره‌وری در بانک افزایش پیدا کرده است. در شاخص فروش نیز رتبه دوم را کسب کردیم که نشان‌دهنده افزایش بسیار خوب عملیات و ظرفیت بانک است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توافق گروه ۷ برای تعطیلی نیروگاه‌های زغال سوز تا ۲۰۳۵
  • بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • پیش بینی ناترازی ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاواتی برق در تابستان
  • افغانستان حقابه را می دهد؟
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • روایتی مستند از دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ دولت چه کرده؟ | فیلم
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق شهر تهران