Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام نظامی واشنگتن مدعی شد سه قایق تندروی تهاجمی ایران به طور خطرناکی به دو کشتی آمریکایی در خلیج فارس نزدیک شدند. رسانه‌های آمریکایی بامداد سه‌شنبه مدعی نزدیک شدن قایق‌های ایرانی به شناور‌های جنگی این کشور در منطقه غرب آسیا شدند.

یک مقام نظامی آمریکایی به روزنامه «واشنگتن پست» گفت: «۳ قایق تندروی تهاجمی ایرانی به طور خطرناکی به دو کشتی آمریکایی در منطقه خلیج فارس نزدیک شدند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش، این مقام نظامی که نام یا سمتش فاش نشد، ادعا کرد: «قایق‌های ایرانی پس از اینکه یکی از کشتی‌ها سیگنال هشدار داد، منحرف شدند».

واشنگتن پست به نقل از این مقام نظامی نوشت: «رفتار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خطرات اشتباه محاسباتی و برخورد را افزایش داده است. ما به پرواز و دریانوردی در هر منطقه‌ای که قوانین بین‌المللی اجازه دهد ادامه خواهیم داد».

به گفته این مقام آمریکایی، کشتی گشت «یو. اس. اس سیراکو» از کلاس سایکلون و کشتی حمل‌ونقل سریع «یو. اس. اِن. اس چاکتاو» در حال عبور از آب‌های خلیج فارس بودند که سه قایق تندروی تهاجمی ایرانی به سیراکو نزدیک شدند.

طبق این گزارش، قایق‌های ایرانی تا فاصله ۴۷ متری چاکتاو نزدیک شدند که باعث شد کشتی سیراکو منور اخطار شلیک کند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: رسانه های آمریکایی قایق های ایرانی شناور های جنگی منطقه غرب آسیا منطقه خلیج فارس مقام نظامی نزدیک شدند خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۶۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل

یک مقام امنیتی نیجر روز جمعه گفت نظامیان آمریکایی در پی استقرار نیروهای روس در پایگاهی که نیروهای ایالات متحده در آن قرار دارند، آمادگی رزمی خود را افزایش داده‌اند.

به گزارش ایسنا، یک مقام آمریکایی روز پنج‌شنبه گفت که نیروهای روسیه در نیجر در پایگاه نظامیان آمریکا مستقر شده‌اند؛ اما تقسیم نیروها به نحوی است که آن‌ها به سربازان آمریکا دسترسی ندارند.

این مقام آمریکایی گفت: «روس‌ها در مجموعه‌ای مجزا مستقر هستند و به نیروها و تجهیزات آمریکایی دسترسی ندارند. ما به نظارت بر این وضعیت ادامه داده و تمامی اقدامات لازم و پیشگیرانه را برای تضمین امنیت نیروها، تجهیزات و تاسیسات آمریکایی به کار می‌گیریم.»

یک مقام نیجر در این رابطه گفت که نیروهای آمریکایی در پی استقرار نیروهای روس در این پایگاه آمادگی رزم خود را افزایش داده‌اند.

وی عنوان کرد که نیروهای آمریکایی با کلاه‌خود و جلیقه ضدگلوله در پایگاه حرکت می‌کنند و به شدت نگران هستند.

در دوازدهم آوریل اعلام شد متخصصین نظامی روسیه به نیجر رفتند تا در مبارزه با تروریسم به نیروهای نظامی این کشور تعلیم دهند.  

پس از کودتا در این کشور واقع در منطقه ساحل آفریقا، حاکمان جدید آن به‌سرعت گام‌هایی برای قطع روابط نظامی با کشورهای غربی، به‌ویژه فرانسه و آمریکا برداشته و به روسیه نزدیک‌تر شده‌اند.

شورای نظامی حاکم بر نیجر حضور آمریکا را «غیرقانونی» اعلام کرد و عملیات‌های پنتاگون در این کشور را مورد انتقاد قرار داد.

فصل حضور نظامی آمریکا در نیجر به پایان رسیده است و نیروهای نظامی روسیه وارد نیجر شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۶ اردیبهشت
  • بررسی یک اتفاق بزرگ؛ مصطفی آجورلو به مدیرعاملی استقلال نزدیک است؟
  • برگزاری جشنواره سیلینگ در ساحل جزیره هرمز
  • ناپایداری های جوی ودریایی در هرمزگان / احتمال رگبار پراکنده باران و رعدو برق
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • جابجایی جنگنده‌های آمریکایی در خلیج فارس