Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل آب و فاضلاب گلستان گفت: برنامه ریزی شده تا ۵۰ درصد از میزان کمبود آب در استان طی یک سال آینده جبران شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ ایرج حیدریان اظهار کرد: در حوزه آبرسانی به روستا‌های استان در جلسه‌ای که اخیرا با وزیر نیرو برگزار کردیم مقرر شد از بین روستا‌هایی که شبکه توزیع آب ندارند به ۴۳۲ روستا با اعتبار ۶۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عملیات آبرسانی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : حفر ۳۰ حلقه چاه، ایجاد هزار و ۲۹۱ کیلومتر خطوط شبکه انتقال آب، ساخت مخزن ۲۲ هزار مترمکعبی آب و تاسیس ۱۰ ایستگاه پمپاژ آب از جمله اقداماتی است که برای آب رسانی به این روستا‌ها انجام خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان همچنین با بیان اینکه منابع آبی هزار و ۷۸روستا و شهر در گلستان از منابع زیرزمینی و از ۶۲۵ حلقه چاه آب تامین می‌شود افزود: در حال حاضر در استان هزار و ۶۷۶ لیتر در ثانیه کمبود منابع تأمین آب شرب داریم و برنامه ریزی‌های مشترکی با آب منطقه‌ای برای برطرف کردن این کمبود‌ها شده است.

وی اظهار داشت: سال گذشته در برخی نقاط استان مردم قطعی آب ۱۳ ساعته را تجربه می‌کردند و امسال شرایط تا حدودی بهتر شده است.

حیدریان گفت : برای جبران کمبود آب در استان از پارسال تا کنون ۱۵ حلقه چاه به مدار بهره برداری اضافه شده و ۲۰حلقه چاه هم در حال حفاری و تجهیز است.

حیدریان گفت: برنامه ریزی شده تا ۵۰ درصد از میزان کمبود آب در استان طی یک سال آینده جبران شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گلستان همچنین با اشاره به آغاز هفته صرفه جویی در مصرف آب از اول تیر از مردم خواست: مصرف این ماده حیاتی را مدیریت کنند.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گلستان کمبود آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۶۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص پیگیری املاک آموزش و پرورش گفت: با پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش ۶ هزار سند مالکیت برای املاک آموزش و پرورش صادر شده است. بیشترین اسناد صادر شده برای املاک استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و کردستان بوده است که هر سه استان هم از استان‌های مرزی ما هستند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: این موضوع نشان می‌دهد وزارت آموزش و پرورش در پیگیری ۶۰۰۰ سند مالکیت بیشتر به استان‌های مرزی و کمتر برخوردار توجه داشته است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال ۱۴۰۳ بسیاری از چالش‌هایی که به واسطه کمبود معلم داشتیم برطرف خواهد شد و مهر ۰۳ مهر ماه آرامی خواهیم داشت و به جای دغدغه کمبود معلم باید از این پس به دنبال رشد کیفیت معلم باشیم.

فرهادی با بیان اینکه به افزایش تعداد کلاس‌های درس و کاهش تراکم کلاس‌ها هم وزارت آموزش و پرورش توجه زیادی داشته است؛ گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات جهادی سازمان نوسازی مدارس، ۸۰ درصد مدارس کشور تراکم کمتر از ۳۵ نفر و ۴۷ درصد مدارس تراکمی کمتر از ۲۶ نفر دارند؛ همچنین ۴۷ درصد از کلاس‌های مقطع ابتدایی کمتر از ۲۶ نفر دانش آموز دارند و این نشان می‌دهد در خصوص کاهش کلاس‌های با تراکم بالا وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته به خوبی عمل کرده است.

فرهادی تاکید کرد: کمتر از ۲ درصد مدارس ابتدایی در مرز تراکم ۴۰ نفره هستند که امیدواریم با ادامه نهضت مدرسه سازی دیگر شاهد کلاس‌های درس بالای ۳۵ نفر نباشیم.

وی با اشاره به نهضت مدرسه سازی در مناطق کمتر برخوردار گفت ۲۴ هزار دانش آموز داریم که در مدارس عشایری درس می‌خوانند که با پیگیری دولت و شخص وزیر هیچ بازمانده از تحصیلی نداشته باشیم.

در حال تکمیل..

کد خبر 6090788 علی قدمی

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • کمبود پارکینگ یکی از معضلات استان قم است
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • پایداری هوای گلستان تا اواسط هفته آینده
  • پایداری هوای گلستان تا سه شنبه هفته آینده
  • شرایط کشاورزان دیم کار مطلوب است