Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@03:07:59 GMT

احیاء43 واحد تولیدی در سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۶۷۳۱

احیاء43 واحد تولیدی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت الاسلام علی مصطفوی نیا در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: در سال گذشته بیش از 289 هزار پرونده رسیدگی شده و هم اکنون موجودی پرونده‌ها در دستگاه قضایی ۳۷ هزار پرونده است. 

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان افزود: تعداد پرونده‌های کثیرالشاکی ۷۲ فقره بوده که در سال گذشته ۵۹ پرونده رسیدگی و مختومه شد و در حال حاضر فقط ۱۳ پرونده داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسؤول ادامه داد: در بحث پرونده‌های وارده پزشکی قانونی، ۳۷ هزار و ۳۵۰ پرونده وارده بوده که بیش از ۹۹ و نیم درصد مختومه شده است.

وی گفت: در بازدیدهایی که در سال گذشته  از واحد‌های تولیدی و صنعتی با هدف حل موانع و مشکلات تولید و رونق اشتغال انجام گرفت  18 واحد تولیدی نیازمند حمایت حقوقی و قضائی تشخیص داده شد و 9 واحد تولیدی نیز تعطیل هستند که باید به مشکلات آنها رسیدگی شود تا شاهد شکوفایی دوباره این واحدها باشیم.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان افزود: حمایت از تولیدکنندگان علاوه بر توسعه اقتصادی استان به تثبیت اشتغال، منجر می‌شودو دستگاه قضائی حمایت حقوقی و قضائی خود را از این واحدها تا حصول نتیجه ادامه می دهد.

این مسؤول به تعیین تکلیف 1488 مورد خوردوی توقیفی درسال گذشته در استان اشاره کرده و افزود: تسریع در رسیدگی و تعیین تکلیف خودروها، کار جهادی می‌طلبد.

حجت الاسلام مصطفوی نیا همچنین از برگزاری مزایده و فروش 128 عدد خودروی توقیفی در چند روز اخیر در استان خبر داد و بیان داشت: حکم توقیف و انتقال به پارکینگ  208 دستگاه خودروی جدید در ابتدای سال جاری صادر و پرونده آنها در بازپرسی در حال رسیدگی و تعیین تکلیف است.

ایجاد بستر مناسب جهت مهارت آموزی و توانمندسازی بیش از 1000 مددجو در سیستان و بلوچستان

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از ایجاد بستر مناسب جهت مهارت آموزی و توانمندسازی بیش از 1000 مددجو در این استان خبر داد.

حجت الاسلام علی مصطفوی نیا افزود: در سال گذشته 836 مددجو در زندانهای استان مهارتهای لازم جهت اشتغال را فراگرفته و از ابتدای سال جاری نیز 169 نفر به این آمار اضافه شده است.

وی بر لزوم استفاده از پابندهای الکترونیکی برای مددجویان در استان تاکید کرد و افزود در سال گذشته 263 مددجو با استفاده از ظرفیت  پابندهای الکترونیکی از زندان آزاد شده اند و از ابتدای سال جاری نیز 91 پابند الکترونیکی مورد استفاده قرار گرفته است.

رفع تصرف از ۲۰۳۹ فقره اراضی ملی و منابع طبیعی در سیستان و بلوچستان

 رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از رفع تصرف ۲۰۳۹ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی استان سیستان و بلوچستان در سال گذشته خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین علی مصطفوی نیا اظهار کرد:  با توجه به جلساتی که در سال گذشته در زمینه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان برگزار شده ۳۳۵ پرونده در این شورا مطرح شد که ۲۶۴ فقره پرونده منتهی به صدور حکم شده است.

وی افزود: مجموعه مساحت اراضی رفع تصرف شده ۱۷۳۲ هکتار  است که 393 نفر متهم در این زمینه دستگیر شده اند.
 

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: واحد تولیدی پابند الکترونیکی رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان سال گذشته حجت الاسلام مصطفوی نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۶۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۶ طرح روبنایی در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود

ابوالفضل مهدیار  با بیان اینکه برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در سایت های طرح های نهضت ملی مسکن تلاش شده خدمات مورد نیاز از جمله مدرسه، مسجد و درمانگاه همزمان با اجرای طرح ها آنگونه که مردم شایسته آن هستند تکمیل و در اختیار آنها قرار داده شود گفت: در این راستا امسال  عملیات ساخت ۱۹ مدرسه، چهار کلانتری و سه باب مسجد در سایت های طرح نهضت ملی مسکن استان آغاز می شود.

وی ادامه داد: همچنین در حال حاضر در سایت های آرمانشهر و تفتانشهر زاهدان که در آنها بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است عملیات ساخت چهار باب مدرسه، ۲ کلانتری،۲ درمانگاه و ۲ مسجد از سال گذشته عملیاتی شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: از آنجایی که طرح نهضت ملی مسکن نیازمند ایجاد توازن بین ساخت واحدهای مسکونی و زیرساخت‌های خدماتی است رویکردی اساسی را دنبال می کنیم تا متقاضیان با چالش نبود امکانات و خدمات مواجه نشوند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۹ هزار واحد شهری و روستایی در محدوده شهرهای زیرپوشش این اداره کل با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد و ایجاد اشتغال برای بیش از ۲۳ هزار نفر در حال ساخت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان
  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • پیکر بی‌جان ۲ فرد غرق شده در رودخانه نیاتک پیدا شد
  • جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم
  • کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • ۲۶ طرح روبنایی در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان