Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی که کارشناسان و تحلیلگران مسائل داخلی آمریکا نسبت به ناتوانی کاخ سفید در مهار تورم بالا هشدار می دهند، اکنون سفیر سابق آمریکا در سنگاپور تورم را معضل و مشکل اصلی و شماره یک در انتخابات میان دوره ای کنگره برای دولت بایدن خواند.

به گزارش روز سه شنبه ایران اکونومیست، «دیوید ادیلمن» (David Adelman) سفیر سابق آمریکا در سنگاپور در مصاحبه با شبکه خبری آمریکایی «سی ان بی سی» (cnbc) درمورد مشکلات دولت بایدن،گفت: تورم مشکل و مساله نخست درانتخابات میان دوره‌ای در ماه نوامبر به شمار می‌رود و جوبایدن رئیس جمهوری آمریکا از ابزارمحدود و توانایی اندکی در کنترل آن برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر سابق آمریکا در سنگاپور: تورم معضل شماره۱ در انتخابات میان دوره‌ای آمریکا

این دیپلمات آمریکایی با اشاره به موضوع تسهیل عوارض گمرکی چین که از دوران دونالد ترامپ؛ واشنگتن را با پکن وارد یک جنگ تجاری کرد، گفت: برداشتن تعرفه‌های گمرکی از کالاهای چینی در دراز مدت موجب کم شدن حدود یک درصدی از تورم موجود در آمریکا خواهد شد.

ادیلمن که در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ سفیر آمریکا در سنگاپور بوده است در ادامه به این شبکه خبری آمریکایی گفت: بایدن با نزدیک شدن  به انتخابات میان دوره‌ای در آمریکا به خوبی می داند که اقتصاد نقش مهمی برای رای دهندگان آمریکایی در این میان ایفا می‌کند، بنابراین رئیس جمهوری باید هرکاری برای کاهش (تورم) انجام دهد،  چرا که در نهایت یک اقتصاد خوب است که  یک سیاست خوب را می سازد.

فریاد جمهوریخواهان بر سردولت دموکرات

به گزارش ایران اکونومیست، معضل تورم امروز به موضوع مهم سیاست داخلی آمریکا تبدیل شده و جو بایدن، رئیس‌جمهوری دموکرات آمریکا را در ماه‌های پیش رو تا انتخابات میان دوره‌ای کنگره تحت فشار قرارداده است، جمهوری خواهان نیز از این موضوع بعنوان حربه سیاسی قدرتمند علیه دولت بایدن به کار می برند و به گفته تحلیلگران این معضل و ناتوانی دموکرات‌ها  را در همه جا فریاد می زنند.

«آکسیوس» (axios)  در مورخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ تیتر زد: جمهوریخواهان از پشت بام ها معضل تورم را بر سر دولت دموکرات بایدن فریاد می زنند

تورم در آمریکا حتی تا پیش از آغاز جنگ در اوکراین، به علت  افزایش قیمت‌ها، بالا رفتن میزان مصرف و خرید و از سوی دیگر کمبود عرضه کالا به بازار به‌دلیل اختلال در حمل‌ و نقل داخلی و بین‌المللی، به طرز بی سابقه ای طی چهار دهه گذشته، افزایشی شده بود.

وقوع جنگ در اوکراین کار را به مراتب برای دولت بایدن که در تقلای رفع این معضل داخلی است، دشوارتر ساخته، حال با نزدیک شدن به انتخابات میان دوره ای کنگره، با واکنش های تند حزب رقیب مواجه شده است، حزبی که به گفته کارشناسان و تحلیلگران داخلی در آمریکا، امکان مسلط شدن در انتخابات آتی را دارد.

تحلیلگران بر این باورند که جمهوریخواهان در تلاش هستند تا با بهره گیری از این موضوع بعنوان یک  ابزار سیاسی، افکار عمومی و رای دهندگان آمریکایی را برای این انتخابات تحت تاثیر قرار دهند و راه را برای پیروزی و کسب اکثریت در دو مجلس نمایندگان و سنا در انتخابات میان دوره ای آمریکا(هفدهم آبان ۱۴۰۱) هموار سازند.

تارنمای خبری آمریکایی «آکسیو » (axios)  درمورخ ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۱  با اشاره به وضعیت وخیم تورم در آمریکا و ناکارآمدی دولت بایدن در مواجه و رفع آن گزارش داده بود که جمهوری خواهان از ابتدای سال جاری میلادی درباره موضوع تورم، ۶ برابر بیشتر از دموکرات ها این بحث را پیش کشیده اند؛ از ابتدای ژانویه ۲۰۲۲میلادی(۱۱ دی ۱۴۰۰) جمهوری خواهان ازطریق بیانیه های مطبوعاتی، کنفرانس های خبری، در حساب های رسمی توئیتر و فیس بوک، برای تحت تاثیر قرار دادن  رای دهندگان آمریکایی، هشت هزار و ۱۵۸ بار به موضوع «تورم» در آمریکا اشاره کرده اند.

آکسیوس نوشت: این درحالی است که در همین بازه زمانی دموکرات ها تنها یکهزار و ۳۲۱بار به این موضوع اشاره داشته اند.

وزارت کار آمریکا ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ اعلام کرد که نرخ تورم در این کشور در یک سال گذشته ۸.۵ درصد افزایش یافت که این بالاترین افزایش تورم در امریکا در ۴۰ سال گذشته است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: تورم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تورم انتخابات میان دوره ای کنگره انتخابات میان دوره ای آمریکا در سنگاپور دولت بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۶۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن

نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا از بایدن خواست تا برای شکست دادن ترامپ در انتخابات از حضور در این رقابت انصراف دهد.

به گزارش مشرق، رابرت اف.کندی، نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا عنوان کرده که جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا و نامزد حزب دموکرات باید از رقابت‌ها کناره‌گیری کند تا وی بتواند مانع از این شود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بار دیگر به کاخ سفید بازگردد.

به گزارش پولیتیکو، کندی در جریان یک سخنرانی ۳۰ دقیقه‌ای در مرکز شهر بروکلین در ایالت نیویورک آمریکا عنوان کرد: ما فقط یک شانس برای شکست دادن دونالد ترامپ داریم.ما به نامزدی نیاز داریم که بتواند این کار را انجام دهد و آن نامزد من خواهم بود. کندی سپس در ادامه سخنرانی‌اش از بایدن خواست تا از حضور در انتخابات کناره‌گیری کند و عنوان کرد بر خلاف بایدن که شانسی برای پیروزی ندارد، ترامپ می‌تواند پیروز انتخابات باشد مگر آنکه بایدن با کنار کشیدنش از رقابت‌ها راه را برای شکست دادن ترامپ فراهم کند.

اظهارات کندی در حالی مطرح می‌شود که وی در روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی مورد انتقاد شدید ترامپ قرار گرفته است و ترامپ به صراحت اعلام کرده هر گونه حمایت رای‌دهندگان از وی مانند هدر دادن حق رای‌شان است. دموکرات‌های نیز در مقابل اظهارات کندی علیه بایدن، انتقادات زیادی علیه وی مطرح کرده‌اند.

در همین رابطه مت کوریدونی، سخنگوی کمیته ملی دموکرات آمریکا عنوان کرده است که پیشنهاد کندی برای کنار کشیدن بایدن از رقابت‌های ریاست‌جمهوری را به همان اندازه کمپین انتخاباتی‌اش نباید جدی گرفت. با این حال کندی به همراه مدیر کارزار انتخاباتی‌اش، آماریلیس فاکس کندی، نظرسنجی را ارائه کردند تا بر مبنای آن استدلال کنند که چرا بایدن باید از رقابت‌های ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند.

وی با اشاره به نتایج این نظرسنجی تنها راه شکست ترامپ در انتخابات را، کناره‌گیری بایدن عنوان کرده است. هنوز نه کمپین ترامپ و نه کمپین بایدن در باب اظهارات کندی اظهار نظر نکرده‌اند. کندی پیش از این هم در اظهاراتی بایدن را خطری بزرگ برای دموکراسی آمریکا دانسته و عنوان کرده بود خطر وی برای دموکراسی بیشتر از خطر ترامپ است.

دیگر خبرها

  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • هشدار ۵۷ عضو کنگره آمریکا به بایدن درباره حمایت تسلیحاتی از تل‌آویو
  • آکسیوس: توافق حماس و اسرائیل تنها امید بایدن است
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • افشاگری رسانه آمریکایی درباره انبوه گاف‌های بایدن در ۲۰۲۴
  • شبکه آمریکایی‌: بایدن به دنبال اعطای پناهندگی به برخی از آوارگان فلسطینی است
  • بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف