Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@21:28:57 GMT

ماجراي سياست نامه اثر خواجه نظام الملک طوسي

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۷۱۳۶

خبرگزاری آریا-مستند ماجرا به مناسبت سالروز تولد خواجه نظام الملک طوسی به بررسی کتاب سیرالملوک می پردازد.
به گزارش خبرگزاری آریا، برنامه مستند «ماجرا» هر بار به بهانه ی یکی از وقایع مهم تاریخی به بررسی علت شهرت یک ماجرا می پردازد.
تهیه کننده و نویسنده این برنامه گفت: چهارشنبه اول تیرماه به مناسبت تولد خواجه نظام الملک طوسی مستند «ماجرا» قرار است به این سیاستمدار مهم تاریخ ایران و کتاب مهمش به نام سیاست نامه یا سیرالملوک بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انسیه شمس اللهی افزود :سیاست‌ نامه یا سیرالملوک یکی از مهم‌ترین کتاب‌های تالیف شده در قرن پنجم هجری است. سلطان ملکشاه سلجوقی از وزیر فاضل و توان‌مند خود، خواجه نظام‌الملک طوسی درخواست می‌کند تا اثری برای او بنویسد تا جانشین او بتوانند با اتکا به آن کتاب به بهترین شیوه ممکن مملکت داری کنند.
گفتنی است ،در این برنامه با حامد زارع روزنامه‌نگار و سردبیر و مدیر مسئول مجله سیاست نامه درباره این کتاب و این مجله مصاحبه شده است.
آتنا محمد پناه گزارشگر این برنامه هم سری به محله خواجه نظام الملک قدیم زده و با افراد قدیمی این محل گفتگوی داشته که «چقدر خواجه نظام الملک را می‌شناسند؟ از خدمات او باخبرند؟»
مستند ماجرا روز چهارشنبه اول تیر ساعت 15 به تهیه‌کنندگی و نویسندگی انسیه شمس اللهی از رادیو صبا پخش می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سیاست نامه خواجه نظام الملک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۷۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین برنامه‌ سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی خانه سینما، دومین برنامه سینماتک خانه‌ سینما با همکاری خانه سینما و انجمن منتقدان و نویسندگان دوازدهم اردیبهشت ماه، با نمایش و نقد فیلم مستند «بیست روز در ماریوپُل» برگزار می شود.

«بیست روز در ماریوپُل» ساخته‌ مستیسلاف چرنوف که برنده‌ جایزه‌ اسکار بهترین مستند امسال شده، به روزهای نخستین آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین در شهری مرزی می‌پردازد.

این فیلم روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ ساعت ۱۶:۳۰ در سالن زنده‌یاد سیف‌الله داد خانه‌ سینما به‌ نمایش درمی‌آید و پس از نمایش فیلم، مهرزاد دانش و مازیار فکری‌ ارشاد به نقد اثر می‌پردازند، حضور در برنامه‌های سینماتک خانه‌ سینما برای اعضای صنوف عضو خانه‌ سینما آزاد و رایگان است.

کد خبر 6091046

دیگر خبرها

  • هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد
  • مدت مسئولیت اعضای هیات مدیره اتحادیه ها مغایر قانون نیست
  • وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • تحلیل وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • واکنش وزیر صمت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی در ایران
  • دومین برنامه‌ سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت 
  • ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز معلم
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی