Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-08@23:29:26 GMT

گوترش و اردوغان تلفنی گفت‌وگو کردند

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۷۱۵۲

اداره ارتباطات ترکیه اعلام کرد، اردوغان و گوترش تلفنی گفت‌وگو کرده و به بررسی ابتکارعمل‌هایی با هدف حل بحران در جریان ناشی از جنگ اوکراین-روسیه پرداختند. ناطقان: به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت که آنکارا همچنان به انجام تلاش‌های مشترک برای تضمین صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه پایبند است چون این اقدام برای اجتناب از یک بحران جهانی غذا موثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



چندین تُن از محصولات کشاورزی و غلات اوکراین در پی درگیری در این کشور انباشته شده و این مساله به بحران غذایی،‌ کمبود مواد غذایی و افزایش قیمت‌ها دامن زده است. روسیه می‌گوید که تحریم‌های غرب مقصر این بحران غذایی است.

اردوغان همچنین گفت، به تاکیداتش بر همتایان به منظور احیای مذاکرات صلح و پایان دادن به جنگ اوکراین که از ۲۴ فوریه سال جاری میلادی آغاز شده از طریق کانال‌های دیپلماسی ادامه می‌دهد. منبع: ایسنا برچسب ها: گوترش ، اردوغان ، تلفنی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: گوترش اردوغان تلفنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۷۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: غرب فشار بر اسرائیل را افزایش دهد

به گزارش قدس آنلاین، اردوغان امروز دوشنبه از کشورهای غربی خواست تا فشار بر اسرائیل را در راستای توقف جنگ در غزه افزایش دهد.

اردوغان پس از تصمیم حماس برای پذیرش پیشنهاد توافق آتش بس مصر، گفت که از قبول کردن آتش بس توسط حماس استقبال می‌کند و امیدوار است اسرائیل نیز همین کار را انجام دهد.

یکی از رهبران جنبش حماس امروز دوشنبه در گفتگو با الجزیره اعلام کرد که جنبش متبوعش موافقت خود را با طرح پیشنهادی قطر و مصر برای آتش‌بس در غزه اعلام کرده است.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز تلفنی با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر قطر و عباس کامل وزیر اطلاعات مصر گفتگو کرد.

هنیه این دو مقام ارشد عربی را در جریان موافقت جنبش متبوعش با طرح پیشنهادی قطر و مصر برای آتش‌بس در غزه قرار داد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • چین و بازیگری جهانی؛ ۱۲ محور پکن برای پایان جنگ اوکراین
  • گوترش: حمله تمام عیار به رفح فاجعه انسانی به بار خواهد آورد
  • دبیرکل سازمان ملل خواستار توقف تنش و بازگشایی گذرگاه‌ها شد
  • ۷۵ درصد ساکنان نوار غزه آواره شده اند
  • مسکو در بزنگاه تصمیم درباره اردوغان
  • واکنش گوترش به آغاز عملیات زمینی اسرائیل در رفح
  • «گوترش»درباره تجاوز نظامی اسرائیل به رفح به ابرازنگرانی بسنده کرد
  • «گوترش» از تجاوز نظامی اسرائیل به رفح به ابراز نگرانی بسنده کرد
  • گوترش: حمله اسرائیل به رفح غیرقابل تحمل خواهد بود
  • اردوغان: غرب فشار بر اسرائیل را افزایش دهد