Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@09:31:06 GMT

اوکراین یدک کش روسی را با موشک «هارپون» غرق کرده است

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۷۱۹۶

اوکراین یدک کش روسی را با موشک «هارپون» غرق کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، منابع اطلاعاتی انگلیس تایید کردند که اوکراین توانسته است که اولین استفاده موفقیت آمیز خود از موشک های ضد کشتی «هارپون» ارسال شده توسط غرب را به عمل آورد.

وزارت دفاع انگلیس در همین رابطه و در آخرین ارزیابی های خود اعلام کرد که هدف این موشک، کشتی یدک کش روسی «اسپاساتل واسیلی بخ» که در حال انتقال پرسنل، سلاح و مهمات به جزیره راهبردی مار (اسنیک) (Snake) بوده که روز جمعه در دریای سیاه هدف قرار گرفت و غرق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارت خانه در ادامه گزارش خود می افزاید که انهدام کشتی روسی در یک ماموریت تدارکاتی «نشان دهنده مشکلی است که روسیه هنگام تلاش برای حمایت از نیروهای خود در اشغال جزیره مار با آن مواجه است».

همچنین در این گزارش آمده است: این جدیدترین کشتی از سری کشتی های روسی از جمله رزمناو مسکوا است که در جریان درگیری توسط اوکراین آسیب دیده یا منهدم شده است. توان دفاعی ساحلی اوکراین تا حد زیادی توانایی روسیه در به کنترل گرفتن دریا و اعزام نیرو به شمال غربی دریای سیاه را خنثی کرده است.

پیشتر و در روز جمعه وزارت دفاع اوکراین در توییتی اعلام کرده بود که کشتی یدک کش روسی در دریای سیاه را مورد هدف قرار داده و غرق کرده است.

اداره ارتباطات راهبردی نیروهای مسلح اوکراین در کانال تلگرامی خود اعلام کرده بود که این یدک‌کش با دو فروند موشک هارپون مورد اصابت قرار گرفته است.

گفته شده بود که در صورت صحت این ادعا، این اولین باری است که اوکراین یک کشتی روسی را با این نوع راکت‌های ضد کشتی که توسط غرب تأمین می‌شود، هدف قرار داده است.

پیشتر «الکسی رزنیکوف»، وزیر دفاع اوکراین اعلام کرده بود که به زودی محموله‌های جدید تسلیحاتی از آمریکا و دانمارک به دست نیروهای نظامی این کشور می‌رسد.

رزنیکوف در پیامی در این باره نوشته بود: نه تنها دفاع ساحلی کشور ما با موشک‌های هارپون تقویت می‌شود، بلکه این موشک‌ها توسط تیم‌های آموزش دیده اوکراینی نیز استفاده می‌شود.

کاخ سفید پیشتر اعلام کرده بود که در تلاش است تا موشک‌های ضدکشتی پیشرفته را به دست اوکراین برساند.

در همین رابطه، سه مقام ارشد آمریکایی و همچنین دو منبع آگاه از کنگره این کشور گفته بودند که دو نوع موشک ضد کشتی قدرتمند جهت ارسال مستقیم به اوکراین و یا از طریق انتقال از یک متحد اروپایی که این موشک‌ها را در اختیار دارد، تحت بررسی هستند. نوع اول، موشک هارپون ساخت کمپانی «بوئینگ» و موشک دیگر، محصول مشترک کمپانی‌های «کونگزبرگ» و «ریثیان» است.

کد خبر 5519921 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت دفاع انگلیس اوکراین جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین آخرین اخبار اوکراین دریای سیاه انگلیس روسیه مسکو رژیم صهیونیستی اوکراین روسیه ایالات متحده امریکا فلسطین عراق سوریه جنگ اوکراین ترکیه جو بایدن حمله روسیه به اوکراین ایران عربستان سعودی مسکو اعلام کرده یدک کش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۷۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی رم: شاید دیبالا به بازی لورکوزن نرسد

به گزارش "ورزش سه"، رم شب گذشته در چارچوب رقابت‌های هفته سی و پنجم سری آ ایتالیا روبروی یوونتوس به میدان رفت و دو تیم پس از ۹۰ دقیقه تلاش به تساوی رضایت دادند اما اتفاق بدی در این بازی برای شاگردان دانیله ده‌روسی رخ داد.

دیبالا که در این بازی در ترکیب اصلی تیمش به میدان رفته بود، در اواخر نیمه اول احساس دردی در ناحیه عضله سه سر ران در پای راستش داشت و به همین دلیل در ابتدای نیمه دوم زمین بازی بیرون رفت و جایش را به نیکولو زالوسکی داد.

با وجود اینکه مصدومیت این ستاره آرژانتین چندان جدی به نظر نمی‌رسید اما شرایط او باید از سوی تیم پزشکی رم بررسی شود و رسانه‌های نزدیک به این باشگاه مدعی شده‌اند که این احتمال وجود دارد که او نتواند تیمش را در بازی برگشت برابر لورکوزن در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ اروپا همراهی کند.

شاگردان ده‌روسی باید پنجشنبه شب در این دیدار به میدان برود و با توجه به اینکه فرصت زیادی برای برگزاری این بازی وجود ندارد ممکن است که شرایط دیبالا برای بازگشت به ترکیب رم مناسب نباشد و این خبر خوبی برای آنها نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • نام ۵ مشتری جدید سردار؛ تردید رم برای آزمون
  • نگرانی رم: شاید دیبالا به بازی لورکوزن نرسد
  • توس ۳؛ سلاح رعب‌آور روسی که استحکامات غیرقابل نفوذ را درهم می‌کوبد
  • رم ۱-۱ یووه: شاید ده‌روسی سهمیه هم نگیرد!
  • درخواست اوکراین برای حذف قایقران روسی از المپیک پاریس
  • روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند
  • چرا صهیونیست‌ها جرأت مقابله با حملات یمن را ندارند؟
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • انهدام انبار پهپادی اوکراین در خارکوف به دست روس‌ها
  • ده‌روسی: از سری آ و لیگ اروپا دست نمی‌کشیم!