Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قزوین گفت: دادرسی الکترونیک در محاکم قضایی نیروهای مسلح استان قزوین در یک سال اخیر نسبت به مدت مشابه سال ماقبل ۷۲ درصد افزایش یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین ، امیر جلالی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اهالی رسانه که در سالن جلسات شهید سلیمانی سازمان قضایی نیروهای مسلح استان برگزار شد، اظهار داشت: دادرسی الکترونیک در محاکم قضایی نیروهای مسلح استان قزوین طی یک سال اخیر نسبت به مدت مشابه سال ماقبل 72 درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش 7 درصد ورودی پرونده‌ها به سازمان قضایی استان قزوین اضافه کرد: البته میزان این افزایش کمتر از میانگین کشوری بوده، اما ما همین میزان پرونده‌های ورودی را هم زیاد می‌دانیم و به همین خاطر در سال 1400 توانستیم میزان پرونده‌های مختومه‌ شده را در مقایسه با سال قبل از آن 10 درصد افزایش دهیم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همچنین از کاهش جمعیت کیفری سازمان قضایی نیروهای مسلح استان خبر داد و گفت: میزان ورود به زندان نیروهای مسلح در استان قزوین در سال 1400 در قیاس با سال 1399 حدود 15 درصد کمتر شده است و در کنار این توانستیم با اجرای سیاست‌های حبس‌زدایانه آزادی نیروهای مسلح متخلف را 11 درصد افزایش دهیم.

جلالی ادامه داد: همچنین در حوزه استفاده از پابند الکترونیک هم تحول عمده‌ای را در سازمان قضایی استان شاهد بودیم و در این حوزه تعداد محکومانی که با پابند الکترونیک بیرون از زندان دوران محکومیت را می‌گذرانند، 150 درصد بیشتر شده است.

افزایش حقوق فراریان سربازان را کاهش داد

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان در بخش دیگری از سخنان خود به مزایای افزایش 55 درصدی حقوق سربازان اشاره کرد و گفت: از زمانی که افزایش حقوق سربازان اعمال شده، میزان فرار و غیبت کاهش چشمگیری داشته که نشان می‌دهد مشکلات اقتصادی یکی از دلایل فرار سربازان از پادگان‌ها بوده است.

جلالی پیشگیری از وقوع جرم را رویکرد اصلی این سازمان دانست و افزود: برای اینکه نیروهای نظامی و انتظامی از سرباز گرفته تا نیروهای کادری را از کم و کیف جرایم نیروهای مسلح آگاه کنیم، 756 دوره آموزشی را در سطوح مختلف برگزار کردیم و همچنان اعتقاد داریم که آموزش باید در این بخش افزایش پیدا کند.

استان قزوین در رسیدگی به جرائم نیروهای مسلح 18 پله ارتقا یافت رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قزوین معرفی شد + سوابق معاون سازمان قضایی نیروهای مسلح: ‌تحول در قوه قضائیه ‌ادامه‌ دارد/ مبارزه با فساد ‌مطالبه اصلی ‌مردم است

وی همچنین درباره میزان نزاع بین نیروهای نظامی تصریح کرد: نزاع در بین نظامیان ما خیلی‌کم اتفاق می‌افتد، چرا که مجازات‌ها در این حوزه سخت‌گیرانه‌ها و نظارت‌ها شدیدتر است.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین قوه قضائیه استانداری قزوین قوه قضائیه سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قضایی نیروهای مسلح استان قزوین درصد افزایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۷۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد

ارسلان مالکی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه تفاهم‌نامه ای بین وزارت راه وشهرسازی و ستاد کل نیروهای مسلح منعقد شده است، گفت: طبق این تفاهم نامه برنامه ریزی برای ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی نیروهای مسلح انجام شده و به زودی روند ساخت این واحدها آغاز می شود.

وی افزود: در قالب این تفاهم نامه ساخت مسکن برای کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شهرهای بروجرد، خرم‌آباد، بندرعباس و شیراز توافقاتی انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد:  بخش عمده ای از پروژه های نهضت ملی مسکن از طریق تفاهم نامه و به صورت مشارکتی  ساخته می شود و بخش دیگه ای از پروژه ها هم به در قالب تفاهم نامه ساخته می شود که با اعطای زمین ازسوی  دستگاه ها مسکن برای متقاضیان ساخته می شود.

وی توضیح داد: پیش از این وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن برای خانواده‌های نیروی مسلح خبر داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • آماده باش یمن برای آغاز مرحله چهارم نبرد با رژیم صهیونیستی
  • استقرار ۵۰ درصد تولیدکنندگان شوینده در قزوین
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • تاکید البخیتی بر آمادگی نیروهای مسلح یمن
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد 
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد
  • مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی چیست؟
  • افزایش مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی
  • نیروهای مسلح تا آخرین قطره خون خود پای آرمان های شهدا ایستاده اند
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب