Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-05@00:30:41 GMT

اوکراین گنبد آهنین می‌سازد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۷۲۲۴

اوکراین گنبد آهنین می‌سازد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، چندی پیش سفیر اوکراین در سرزمین‌های اشغالی صحبت از علاقه کی‌یف برای خرید سامانه دفاع هوایی گنبد آهنین اسرائیل کرد. ماه فوریه رسانه‌های اسرائیلی گزارش کردند تل‌آویو در سال ۲۰۲۱ از ترس واکنش روسیه جلوی فروش این سامانه به کی‌یف را گرفته است.

شرکت "جاست اَنسِر" (JustAnswer) یک شرکت حوزه فن‌آوری مستقر در سان فرانسیسکوی آمریکا مشغول همکاری با اوکراین با هدف کمک به این کشور برای ساخت مشابه سامانه دفاع هوایی "گنبد آهنین" توسط خودش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اندی کورتزیگ، مدیر عامل شرکت جاست انسر به فاکس نیوز گفت: تکنولوژی فعلی اوکراین قدیمی و کند است. زمانی که موشکی در مسیر قرار گرفته، داشتن یک کامپیوتر کم سرعت چندان کمکی نخواهد کرد.

کورتزیگ عنوان کرد: اگر بتوانیم آسمان اوکراین را ببندیم، شانس بیشتری برای اوکراینی‌ها برای پیروزی در این جنگ و همچنین شانس بیشتری برای پیروزی دموکراسی وجود خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، شرکت کورتزیگ با چند شرکت و نهاد محلی اوکراین شامل لویو آی تی کلاستر، اداره نظامی لووف و فرماندهی پدافند هوایی غرب اوکراین در زمینه پیشبرد این پروژه موسوم به "پروژه آسمان" یا همان ملقب به "گنبد آهنین اوکراین"، یک سامانه دفاع هوایی متحرک و مختص به تمامی شرایط آب و هوایی، همکاری می‌کند.

این کارآفرین حوزه فناوری توضیح داد: ما به آنها کمک می‌کنیم تا سیستم‌های رایانه‌ای و سیستم‌های شبکه و نرم‌افزاری خود را ارتقا دهند.

او اظهار اطمینان کرد که اوکراین "می‌تواند در زمینه سرنگون ساختن موشک‌های شلیک شده از سوی روسیه با به‌روزرسانی سیستم‌هایش خیلی سریع‌تر و خیلی دقیق‌تر عمل کند.

بر اساس گزارش مارکت واچ، گفته می‌شود این طرح شامل بازسازی یک مرکز فرماندهی اوکراین و ۴۵ ایستگاه نظارت متحرک با هدف "بهبود چشمگیر" قابلیت دفاع هوایی اوکراین است، در حالی که دفاع هوایی اوکراین هم‌اکنون تنها یک پنجم موشک‌های شلیک شده از سوی روسیه را از بین برده است.

یوگن کورنیچوک، سفیر اوکراین در سرزمین‌های اشغالی، اوایل ماه جاری میلادی از این رژیم درخواست کرد تا سیستم دفاع هوایی گنبد آهنین خود را به کی‌یف بفروشد. او گفت که اوکراین به دنبال "کمک اهدایی" نیست و آماده است "آن را بخرد" که احتمالاً برای این منظور از برخی از میلیاردها دلار پولی که در حال حاضر از سوی آمریکا و ناتو به این کشور منتقل می‌شود، استفاده کند.

کورنیچوک گفت: ما به کمک اسرائیل نیاز داریم... منظورم این است که ما به حمایت فنی- نظامی نیاز داریم. ما به سامانه گنبد آهنین نیاز داریم که به ما امکان می‌دهد زنان و کودکان خود را از موشک باران‌های روسیه علیه قلمرو خود نجات دهیم.

پایگاه روزنامه یدیعوت آحارونوت فوریه گزارش داد که اسرائیل تلاش آمریکا برای انتقال چندین آتشبار سامانه گنبد آهنین به اوکراین را در بهار ۲۰۲۱ از ترس واکنش روسیه متوقف کرده است.

311311

کد خبر 1643504

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اوکراین گنبد آهنین دفاع هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۷۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع روسیه: اوکراین در سال جاری بیش از ۱۱۱ هزار سرباز از دست داده است

وزیر دفاع روسیه امروز جمعه گفت: اوکراین در حال حاضر بیش از ۱۱۱ هزار سرباز و ۲۱ هزار واحد سلاح و تجهیزات نظامی را در سال جاری (۲۰۲۴) از دست داده است.

به گزارش ایسنا، سرگئی شویگو در یک کنفرانس با کارمندان ارشد نیروهای مسلح روسیه گفت: در کل، امسال آنها ۱۱۱ هزار نفر از نیروها و ۲۱ هزار واحد از سلاح و تجهیزات نظامی را از دست داده‌اند. علاوه بر این، کی‌یف به دلیل خواسته‌های ایالات متحده و متحدانش برای جلوگیری از حمله نیروهای مسلح روس به هر قیمتی، روزانه ۱۰۰۰ سرباز را از دست می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، وی افزود: ایالات متحده و متحدانش خواستار این هستند که اوکراین از سقوط خطوط دفاعی خود جلوگیری کند و به هر قیمتی شده این کار را بکند، در نتیجه، خسارات روزانه دشمن در ماه آوریل به ۱۰۰۰ کشته افزایش یافته است.

وزیر دفاع روسیه هم‌چنین گفت که ارتش روسیه از ابتدای سال کنترل ۵۴۷ کیلومتر مربع از قلمرو مناطق جدید را به دست گرفته است. وی افزود: نیروهای مسلح روس در طی دو هفته گذشته کنترل کامل شهرکهای Novobakhmutivka ،Semenivka و Berdychi را در جمهوری خلق دونتسک به دست آوردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جبهه مقاومت گنبد آهنین رسانه‌ای دشمن را از بین برد
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • وزیر دفاع روسیه: اوکراین در سال جاری بیش از ۱۱۱ هزار سرباز از دست داده است
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه؛ خسارت سنگین روس‌ها + ویدئو
  • سرنگونی ۶ پهپاد اوکراینی به دست نیروهای روسی
  • نیروهای روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند
  • ببینید | حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه
  • دفاع هوایی پاشنه آشیل اتحادیه اروپا
  • روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد