Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-نماینده مردم تهران در مجلس پس از استماع توضیحات وزیر بهداشت، به صورت مشروط از پاسخ های عین اللهی قانع شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، فاطمه قاسم پور در نشست علنی امروز (سه شنبه، 31 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی سوال خود از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پاسخ ارائه شده توسط بهرام عین اللهی به صورت مشروط قانع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فاطمه قاسم پور در بیان دلیل عدم به رأی گذاشتن سوال خود از وزیر بهداشت، افزود: بنده از هفته گذشته با مسئولان وزارت بهداشت و دیوان محاسبات برای حل این مسئله گفتگو کردم ضمن اینکه در این نشست از جواب وزیر قانع نشدم، اما سوال را با منطق دیگری به رأی نمی‌گذارم.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یادآور شد: بحث درمان ناباروری و بیمه‌های آن از جمله مسائلی است که باید پیگیری شود و وزیر بهداشت و تیم اش در کنار سازمان برنامه و بودجه باید آن را پیگیری کرده و ستاد جمعیت هم کمک کند.
وی تاکید کرد: اگر من امروز این سوال را به رأی نگذاشتم به این دلیل نیست که قانع شدم بلکه تصورم این است که اگر یک فرصت یک ماهه به وزارت بهداشت بدهم شاید فرصتی برای کمک به زوجین نابارور باشد.
دکتر قالیباف در ادامه یادآور شد: امروز 2 سوال مطرح شده از وزیر بهداشت توسط نمایندگان به رأی گذاشته نشد و از پاسخ‌های وزیر قانع شدند، اما توقع این است که هم در سیستان و بلوچستان که واقعا منطقه محروم است و البته مشکلات آن را می‌دانیم اولویت آنجا باشد و هم در بحث ناباروری که در قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده آمده، قول دهید با جدیت دنبال کنید کما اینکه ما حدود 3 میلیون نفر جمعیتی را داریم که در حوزه باروری واقعا نیازمند کمک هستند و در قانون هم برای آن‌ها پیش بینی شده است.
درمان ناباروری به نتیجه نرسیده است
زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان در نشست امروز در تشریح گزارش این کمیسیون درباره سوال مذکور، گفت: بعد از گذشت نزدیک به 9 ماه از سال 1400، یارانه درمان ناباروری به نتیجه نرسیده است. تحت پوشش قرار گرفتن درمان ناباروری که پس از تلاش‌های بی وقفه در تبصره 17 قانون بودجه 1400 و در تبصره 14 قرار داده شد، تا همین چند وقت اخیر راهنمای فنی درمان ناباروری که اساس اقدامات بعدی برای اجرایی شدن قانون بود، تدوین و ابلاغ نشد. نزدیک به 1000 میلیارد تومان برای درمان ناباروری در بودجه 1400 وارد شده است، چرا این منابع از سازمان برنامه درخواست نشده است؟ و در اختیار بیمه‌های پایه قرار نگرفته است؟ جلسات کارگروه طراحی شده در تبصره 17 چرا برگزار و نحوه تخصیص یارانه درمان برنامه ریزی نمی‌شود؟
وی ادامه داد: در اجرای ماده (207) آیین‌نامه داخلی مجلس، سؤال فوق در جلسه رسمی مورخ 19/ 10/ 1400 کمیسیون با حضور نماینده محترم سؤال‌کننده و وزیر محترم مطرح و پس از استماع اظهارات طرفین و نظر به عدم اقناع نماینده سؤال کننده از پاسخ‌های ارائه شده وزیر، کمیسیون قلمرو سؤال را ملی تشخیص داده و مستند به بند (3) ماده (207) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گزارش سؤال جهت اعلام وصول در اولین جلسه علنی ارسال می‌گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: قاسم پور درمان ناباروری وزیر بهداشت قانع شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۷۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: هر توافقی مشروط به موافقت اسرائیل با خواسته‌های ماست

یکی از مسئولان جنبش حماس با اشاره به اینکه این جنبش همچنان به شروط اصلی خود در هرگونه توافق برای آتش‌بس پایبند است تاکید کرد نزدیک شدن به توافق مشروط به موافقت طرف صهیونیستی با خواسته‌های حماس است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در سایه تحولات جدید مربوط به مذاکرات آتش بس غزه در قاهره «ولید کیلانی» مسئول بخش اطلاع رسانی جنبش حماس فلسطین در لبنان طی سخنانی به جزئیات بحث‌های جاری درباره آتش بس در نوار غزه پرداخته و اعلام کرد که رسانه‌های عبری درباره ساعات سرنوشت ساز برای رسیدن به توافق یا ورود ارتش اسرائیل به شهر رفح در جنوب نوار غزه صحبت می‌کنند. این مطالب منتشر شده در رسانه‌های عبری همان مانورها و فضاسازی‌های قبلی است که تل آویو از روزهای اول مذاکرات سعی در ایجاد آن داشت.

ولید کیلانی در گفتگو با وب سایت النشره اظهار داشت که ما نمی‌توانیم بگوییم به توافق آتش بس نزدیک شده‌ایم؛ مگر بعد از رسیدن به ابتکار نهایی و امضای آن. بعد از پاسخ رژیم صهیونیستی به موضع جنبش حماس در مذاکرات، هیئت این جنبش به منظور روشن شدن برخی نکات مندرج در پاسخ اسرائیل، به قاهره رفت و قرار بر این است که حماس پاسخ پیشنهاد رژیم صهیونیستی را طی ساعات یا روزهای آینده بدهد.

وی تصریح کرد که نزدیک شدن به توافق مشروط به موافقت تل آویو با خواسته‌های حماس بوده و این جنبش از شروط اساسی خود مبنی بر آتش بس جامع و عقب نشینی کامل نیروهای اشغالگر از نوار غزه و بازگشت آوارگان به شمال غزه عقب نشینی نمی‌کند. برخی شاخص‌های مثبت در این زمینه مشاهده شده که می‌تواند دروازه‌ای برای ورود به پرونده اسرا باشد.

این مسئول حماس درباره پیشنهاد جدیدی که در مذاکرات برای آتش بس غزه مطرح شده گفت که اسرائیل اصرار دارد در مرحله اول که 42 روز طول می‌کشد آتش بس دائمی وجود نداشته باشد و در این میان آمریکایی‌ها از تضمین‌هایی درباره تبدیل آتش بس موقت به آتش بس دائمی در مرحله دوم صحبت می‌کنند.

رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن 2 اسیر در غزه را ثابت کردحماس: پاسخ رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات را دریافت کردیم

وی در رابطه با پرونده تبادل اسرا نیز اظهار داشت که بحث‌ها درباره تعداد اسرایی که باید مبادله شوند همچنان ادامه دارد.

در حالی که هیئت حماس دیروز برای گفت‌وگو با مسئولان مصری درباره مذاکرات آتش‌بس غزه به قاهره رفته بود، رهبری این جنبش طی پیامی به گروه‌های مقاومت فلسطین به تشریح مواضع این جنبش درباره مذاکرات قاهره برای رسیدن به آتش بس در غزه پرداخت.

در این پیام آمده است: هیئت حماس به قاهره رفت و در آخرین پیشنهادی که به جنبش ارائه شد، درباره چندین موضوع مشورت و رایزنی کرد. این هیئت به توضیحات و نقطه نظرات میانجیگران مصری و قطری در خصوص جزئیات پیشنهاد اخیر گوش فرا داد.

پیش از این «سامی ابوزهری» یکی از رهبران حماس اعلام کرده بود: ما همچنان در حال بررسی پاسخ رژیم صهیونیستی به موضع حماس که از طریق میانجی‌ها دریافت شد هستیم و هنوز برای تصمیم‌گیری جهت پاسخ به آن زود است.

ابوزهری تأکید کرد: جنبش حماس هرگز هیچ توافقی را که شامل توقف کامل تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه نباشد، نخواهد پذیرفت.حماس به برادران مصری و قطری اطمینان داده است که برای دستیابی به توافق جدی است اما تسلیم هیچ فشار آمریکایی نخواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • میزان موفقیت روش IVF در درمان ناباروری چقدر است؟
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • بررسی میزان موفقیت درمان ناباروری با IVF در ایران
  • حماس: هر توافقی مشروط به موافقت اسرائیل با خواسته‌های ماست
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟
  • ۴۰ درصد افراد نابارور بچه دار می‌شوند
  • ۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که از روشهای IVF برای درمان ناباروی اقدام می کنند بچه دار می شوند 
  • درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران