Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت مایکروسافت برای ویندوز ۱۱ ابزار حفظ حریم خصوصی جدیدی را در دست توسعه دارد که اکنون در حال آزمایش است. این ابزار به کاربران امکان می‌دهد که ببینند چه برنامه‌هایی اخیراً به قطعات حساس سخت افزاری، مانند وب کم دسترسی پیدا کرده اند.

خبر ویژگی حسابرسی حریم خصوصی توسط دیوید وستون یکی از معاونان مایکروسافت، برای امنیت سازمانی و سیستم عامل، در توییتر اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ویژگی در بخش تنظیمات (در حریم خصوصی و امنیت مجوز‌های برنامه ها) قرار دارد، جایی که می‌توانید فهرستی از فعالیت‌های اخیر را مشاهده کنید، تا ببینید به عنوان مثال، کدام برنامه‌ها در هفته گذشته به میکروفون یا دوربین دستگاه شما دسترسی داشته‌اند.

گفته می‌شود این ویژگی، برنامه‌هایی را که به مخاطبین شما یا جزئیات مربوط به موقعیت مکانی، تماس‌های تلفنی و موارد دیگر دسترسی داشته‌اند، نگه می‌دارد. در هر نمونه، زمان و تاریخ دقیق دسترسی به سخت افزار یا عملکرد مورد نظر به کاربر گزارش می‌شود.

مایکروسافت مدت‌هاست (به ویژه از زمان ظهور ویندوز ۱۰) که در حفظ حریم خصوصی ویندوز، مشکل دارد. بنابراین توسعه این ویژگی امنیتی نشان می‌دهد که این شرکت به فکر افتاده و احتمالا در آینده بیشتر روی امنیت سیستم عامل خود، کار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید

نحوه فعال کردن حالت تاریک در ویندوز ۱۱   باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی دريچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویندوز 11 سیستم عامل ویندوز حریم خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۷۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل تیراندازی در گتوند

سرهنگ نصیر ابدالی فرد گفت: در پی وقوع یک فقره تیراندازی به سمت منزل یکی از شهروندان، شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.

او می‌گوید: ماموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، متهم را شناسایی و طی هماهنگی قضائی در عملیاتی منسجم و ضربتی وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی گتوند ضمن اشاره به کشف سلاح بکار رفته بیان داشت: متهم علت و انگیزه تیراندازی را اختلاف شخصی عنوان کرد که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح معرفی شد.

سرهنگ ابدالی در پایان گفت: هر اقدامی که آرامش شهروندان را مختل کند با برخورد جدی و قانونی پلیس روبرو خواهد شد و انتظار ما نیز از مردم در جهت برخورد با این گونه موضوعات حفظ خونسردی و اقدام از طریق مراجع قانونی است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • کاربردهای خلاقانه برای لپتاپ‌ها و کامپیوتر‌های قدیمی
  • احصاء سرخط‌های عملیاتی برنامه ساماندهی قلعه ضحاک
  • فیلم| نمونه ای از حفظ حریم‌ خصوصی هنگام عبور قطار از مناطق مسکونی
  • دستگیری عامل تیراندازی در گتوند
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • ۳ خدمت اصلی اپراتور هوش مصنوعی/ دسترسی به چند صد GPU در سال ۱۴۰۳
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • وضعیت دسترسی به داروهای خاص/ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • عامل قدرت نمایی با سلاح شکاری در دارخوین شادگان دستگیر شد
  • تشخیص گرایش سیاسی افراد از روی چهره‌شان توسط هوش مصنوعی