Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در گام دوم انقلاب شاهد جوان سازی در سازمان تبلیغات اسلامی در سطح کشور هستیم و بخش عمده کار و مسئولیت به جوانان سپرده شده است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های تبلیغی در این فضا با راهبری جوانان انجام می‌شود افزود: نیروهای جوان کارآمد در این مسیر شناسایی می‌شوند و به سمت اولویت‌های مطرح شده توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی جهت‌دهی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های مردمی در دستور کار است اضافه کرد: استفاده از ظرفیت بانوان در تولید محتوا و میدان‌داری در این عرصه در دستور کار است و شاهد دستاوردهای خوبی در این زمینه هستیم.

توجه به آسیب‌های اجتماعی

وی از سازماندهی هیئت‌های مذهبی برای نقش‌آفرینی در جهاد تبیین خبر داد و خاطرنشان کرد: ارتقای مهارتی روحانیون مستقر در استان به استعداد ۲۷۰ نفر در دستور کار است که در این راستا با حضور اساتید برتر کشوری آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام طاهری از تقویت برنامه امام محله و نقش‌آفرینی طلاب در محلات خبر داد و افزود: بهبود وضعیت معیشتی طلاب و مبلغین از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار این سازمان است.

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی به ویژه در مناطق حاشیه شهر بیان کرد: با مشارکت دستگاه‌های متولی، رسیدگی به مناطق محروم و حاشیه‌نشین با ایجاد پایگاه‌های رفع آسیب‌های اجتماعی در دست اجرا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: تلاش شده تا با رفع آسیب‌های حوزه خانواده خصوصاً در زمینه طلاق، از فروپاشی خانواده‌ها جلوگیری شود که از سه ماه پیش تاکنون ۸۰ مورد با موفقیت انجام شده است و استان بوشهر رتبه اول کشور را در این زمینه دارد.

ثبت ۹۳ درصد هیئات مذهبی

وی با اشاره به فعالیت هزار و ۱۳۰ هیئت مذهبی ثبت شده در استان بوشهر خاطرنشان کرد: با تلاش کارشناسان این سازمان، ۹۳ درصد از هیئت‌های مذهبی استان بوشهر ثبت سازمان تبلیغات شده است.

حجت‌الاسلام طاهری گفت: در گام دوم انقلاب و محوریت یافتن جهاد تبیین دنبال این هستیم که هیئت‌های مذهبی نقش مؤثری در این زمینه داشته باشند و در استان بوشهر ۱۰۰ پایگاه جهاد تبیین با محوریت هیئت‌های مذهبی ایجاد شود.

وی در ارتباط با برنامه‌های محرم و صفر نیز اظهار داشت: طی دو سال گذشته به خاطر شرایط کرونایی تبلیغ دینی در فضای مجازی گسترش یافت و گاهاً برخی مراسم و برنامه‌ها به صورت خانوادگی برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه مراسم محرم و صفر امسال گسترش می‌یابد افزود: دو هزار و ۲۰۰ طلبه استان بوشهر در حوزه‌های علمیه قم، مشهد و اصفهان مشغول به تحصیل هستند که از ظرفیت این طلاب در ایام محرم و صفر برای برگزاری باشکوه مراسم این ماه استفاده می‌شود.

فعالیت ۳۴۰ مؤسسه و خانه قرآنی

وی با اشاره به اینکه ۲۵ موکب فعال در استان بوشهر داریم، تصریح کرد: این موکب‌ها امسال با سازماندهی مناسب علاوه بر برنامه‌های اربعین در استان‌های بوشهر و خوزستان و کشور عراق، در مشهد مقدس هم خدمات دهی خواهند داشت.

طاهری از فعالیت ۳۴۰ مؤسسه و خانه قرآنی در سطح استان خبر داد و اضافه کرد: توسعه فعالیت‌های قرآنی را در دستور کار داریم و با تشکیل مجمع قرآنیان استان بوشهر ظرفیت خوبی برای کسانی که دغدغه قرآنی دارند ایجاد شده است.

وی گفت: در استان بوشهر هزار و ۲۸۰ مسجد وجود دارد که همه مساجد در ۳۰ شاخص ارزیابی شده و با یک برنامه پنج ساله زمینه رفع مشکلات و توسعه فعالیت‌ها در این مساجد فراهم می‌شود و نقش هر دستگاه در این زمینه مشخص شده است.

کد خبر 5519986

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر سازمان تبلیغات اسلامی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر محمد رضا طاهری بوشهر کرمانشاه خراسان رضوی خطبه های نماز جمعه سفر استانی اردبیل ویروس کرونا آمار کرونا مشهد سازمان تبلیغات اسلامی سیدابراهیم رئیسی آبرسانی کشاورزی هیئت های مذهبی استان بوشهر دستور کار جهاد تبیین برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۸۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان بر نقش رسانه‌ها در تبیین جنایات رژیم صهیونیسیتی در غزه و مقابله با جنگ ترکیبی دشمن تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام علی درویشی، ظهر امروز، در نشست خبری با خبرنگاران گفت: رسانه در خط‌ّمقدم جهاد تبیین قرار دارد و خبرنگاران نقش مؤثری برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن دارند.

او با اشاره به بی‌تفاوتی رسانه‌های صهیونیسیتی و آمریکایی به جنایات غزه، اضافه کرد: این رسانه‌ها حقوق‌بشر، مبانی انسانی و نسل‌کشی در فلسطین را زیر پا گذاشته‌اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه رسانه‌ها در جهت‌دهی افکار عمومی نقش مؤثری دارند، تأکید کرد: نقش خبرنگاران در فرهنگ‌سازی، توسعه و رواج هنجارهای جامعه انکارنشدنی است.

درویشی با اشاره به تأثیر فضای مجازی و تولید محتوا در عصر کنونی خاطرنشان کرد: ارائۀ محتوای به‌روز و هم‌سو با ارزش‌ها یکی از وظایف رسانه‌ها است.

او با تأکید به اینکه دموکراسی غربی با وقوع جنایات در غزه زیر سؤال رفته‌است، اضافه کرد: ما باید ماهیت واقعی استکبار را برای نوجوانان و جوانان تبیین کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان بیان کرد: برخی از شبکه‌های مجازی در آمریکا فیلتر می‌شود، اما رسانه‌های غربی این موارد را منعکس نمی‌کنند و ما باید مراقب باشیم که افکار جوانان به‌سمت استعمارگران گرایش پیدا نکند.

درویشی با نامیدن دنیای غرب به دنیای مدرن وحشی، اعلام کرد: ما نباید به نسخه‌پیچی‌ها استکبار اعتماد کنیم و  باید افکار جامعه را نسبت به این دوگانگی‌ها آگاه کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با تأکید به اینکه تحقق ارزش‌ها در جامعه وابسته به نقش معلمان است، متذکّر شد: مبارزه با دشمن در میدان جهاد تبیین بدون نقش‌آفرینی معلمان قابل‌انجام نیست.

او با بیان ارزش جایگاه معلم یادآور شد: ارتقای فرهنگ عمومی و پاسداشت حرمت‌ها مدیون حضور معلمان است و نام‌گذاری روز 12اردیبهشت به‌نام روز معلم دلیلی بر اهمیّت جایگاه این قشر در کشور است.

انتهای پیام/ 644/.

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • قرارگاه جهاد تبیین به روشنگری و بصیرت‌افزایی کمک می‌کند
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین هستند
  • رویداد «دختران حاج قاسم» آموزش فرماندهی جهاد تبیین است
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند
  • اولین گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان با محوریت تبیین جایگاه مسجد در الگوی اعتلای شهر