Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار شهرستان مه‌ولات با تاکید بر ضرورت سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی و تکمیلی گفت: هرچند شهرستان مه‌ولات از اعتبارات ملی محروم است اما نیازهای بسیاری داریم که برای برخی از پروژه‌ها نیازمند تخصیص اعتبارات ملی هستیم.

مجتبی علی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در شهرستان مه‌ولات ظرفیت‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان مه‌ولات به عنوان قطب دوم پسته کشور شناخته می‌شود، در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی موقعیت و ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان مه‌ولات بیان کرد: در حوزه گردشگری نزدیکترین کویر را به مرکز استان داریم. شهرستان مه‌ولات همزمان از چهار اقلیم متفاوت برخوردار بوده، به طوری شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران را به خوبی فراهم ساخته است.

وی تصریح کرد: هرچند به دلیل برخی مسائل در گذشته زیرساخت‌های برخی بخش‌ها از وضعیت مناسبی برخوردار نیست اما از هر کسی که در حوزه‌های مختلف به خصوص برای ایجاد اشتغال و آبادانی بخواهد سرمایه‌گذاری داشته باشد، حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.

علی‌نژاد با بیان اینکه تمام توان خود را برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در بخش‌های مختلف به کار گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: تاکنون صحبت‌هایی با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای حضور در شهرستان صورت گرفته است.

وی گفت: با توجه به اینکه مه‌ولات آفتابی‌ترین دشت خراسان رضوی را به لحاظ گرمایشی و نور مورد نیاز دارد، در زمینه راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی اقداماتی در دست انجام است.

فرماندار شهرستان مه‌ولات کشاورزی را مهم‌ترین محور توسعه شهرستان دانست و افزود: با توجه به اینکه مه‌ولات قطب دوم تولید پسته و رتبه پنجم در تولید زعفران و همچنین رتبه‌دار در دیگر محصولات استراتژیک در سطح کشور است، محور توسعه شهرستان در بخش کشاورزی قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: اگر به سمت ایجاد شهرک‌های کشاورزی برویم، کارهای بزرگتری می‌توان انجام داد. برای کشت‌های گلخانه‌ای بهترین ظرفیت را در شهرستان مه‌ولات داریم.

علی‌نژاد تصریح کرد: محصول پسته نقش بسزایی در توسعه شهرستان دارد اما باز هم به جای تک محصولی بودن باید به دنبال صنایع تبدیلی و تکمیلی برویم تا این صنایع مکمل چرخه تولید و فراوری پسته باشد و به جای ۴۵ روز در سال ۱۲ ماه این چرخه تداوم داشته باشد.

وی در خصوص وضعیت سند آمایش سرزمین شهرستان مه‌ولات گفت: هر چند گفته شده زمانی که مه‌ولات به شهرستان ارتقا یافته بود، سند آمایش شهرستات تهیه شده اما هنوز چنین چیزی را ندیدهایم. البته از همان روز اول حضورم در شهرستان با دعوت از نخبگان در حوزه‌های مختلف به دنبال تهیه دقیق سند آمایش در شهرستان هستیم.

فرماندار شهرستان مه‌ولات افزود: به دلیل اینکه مه‌ولات شهرستانی برخوردار اعلام شده اما حقش تضییع و همین موضوع موجب شده اعتباری از بودجه نفت به شهرستان تخصیص پیدا نکند؛ در صورتی که در بالامه‌ولات ۷۰ درصد مردم و در یکی دیگر از روستاها ۸۲.۵ درصد آنان تحت پوشش کمیته امداد هستند ولی در گذشته به دلایلی شهرستان را برخوردار به ثبت رسانده‌اند، در صورتی که باید در این خصوص بازنگری صورت گیرد و به جد پیگیر این موضوع هستیم.

وی بیان کرد: محروم بودن مه‌ولات از اعتبارات نفت و منابع ملی شهرستان را تحت‌الشعاع قرار داده است. البته در حوزه اعتبارات استانی تخصیص‌هایی داشته‌ایم ولی نیاز منطقه بیش از این است.

نماینده عالی دولت در مه‌ولات گفت: در حال حاضر شهرستان مه‌ولات از اعتبارات ملی محروم است، در صورتی که نیازهای بسیاری دارد و برای برخی پروژه‌ها و مسائل نیازمند تخصیص اعتبارات ملی هستیم.

وی که صنایع کوچک و مشاغل خانگی را در اولویت صنایع بزرگ می‌داند، اظهار کرد: به جد پیگیر راه‌اندازی مشاغل خانگی و کوچک در روستاها و شناسایی استعدادها در این زمینه هستیم.

علی‌نژاد در ادامه به نتیجه سفر هیات دولت به استان و همچنین معاونان رئیس‌جمهور و وزرا به شهرستان مه‌ولات اشاره کرد و گفت: باند دوم محور شادمهر به کاشمر، راه فیض‌آباد به کاشمر و... از مهم‌ترین درخواست‌های شهرستان بوده است.

وی افزود: در مجموع حدود ۳۷ مصوبه داشته‌ایم که برخی از آن‌ها به شهرستان ابلاغ و منتظر ابلاغ برخی دیگر از مصوبات هستیم.

فیض‌آباد مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مه‌ولات در ۲۰۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها سرمايه گذاري صنایع تبدیلی و تکمیلی اعتبارات ملی مه ولات فرماندار شهرستان مه ولات صنایع تبدیلی و تکمیلی مه ولات از اعتبارات سرمایه گذاری اعتبارات ملی مه ولات علی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۸۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است

رئیس شورای شهرستان بن گفت: بخش شیدا از لحاظ زیرساختی بسیار ضعیف است و تقاضا می‌شود به این بخش در تخصیص اعتبارات نگاه ویژه‌ای شود.

محمود بهارلویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه بخش شیدا از لحاظ زیرساختی بسیار ضعیف است و تقاضا می‌شود به این بخش در تخصیص اعتبارات نگاه ویژه‌ای شود، اظهار کرد: اخذ مجوز ماده ۲۳ برای سالن ورزشی، ورودی و خروجی شهر یان‌چشمه جهت ایجاد میدان و بلوار ورودی و تخصیص اعتبار بهره‌برداری فاضلاب شهر بن پس از گذشت قریب به ۳۵ سال از کلنگ‌زنی پروژه، از مطالبات اولویت‌دار مردم این شهرستان است.

وی افزود: تخصیص اعتبار جهت بهره‌برداری سه‌راهی بارده به تومانک و احداث زیرگذر یا روگذر نیز از دیگر تقاضاهای مردم شهرستان است.

رئیس شورای شهرستان بن با اشاره به لزوم تخصیص اعتبار جهت بهره‌برداری جاده ترانزیتی بن به سد زاینده‌رود اضافه کرد: ۲۰ میلیارد از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی به شهرستان تعلق گرفته است و تکمیل این جاده باید در اولویت قرار گیرد.

بهارلویی تاکید کرد: تدابیر لازم در خصوص آسفالت و زیرسازی معابر روستاهای حیدری، شیخ شبان، بارده، تومانک، لارک، آزادگان، پهنا، شهر وردنجان و شهر بن، همچنین احداث زیرگذر یا روگذر روستای لارک و ترمیم و روکش آسفالت جاده پهنا به آزادگان اتخاذ شود.

کد خبر 749185

دیگر خبرها

  • تنش آبی و نبود صنایع تبدیلی از چالش‌های مهم خدابنده است
  • مدیران شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی باشند
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: معافیت مالیاتی سرمایه گذاری در مناطق محروم باید حداکثری باشد
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند
  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • وضعیت اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای لرستان هر چه سریع‌تر مشخص شود