Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، سرپرست اداره همکاری‌های علمی و بین‌المللی این پژوهشگاه در دیدار با معاون امور علمی مرکز علمی- عملی مواد غذایی فرهنگستان ملی علوم کشور بلاروس و نمایندگان وزارت علوم آن کشور، زمینه‌های همکاری‌های مشترک علمی و تحقیقاتی را بررسی کردند.

در این دیدار که به درخواست مسئولان دانشگاه دولتی صنایع غذایی و شیمیایی بلاروس در حاشیه بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته (ایران آگروفود) در محل غرفه بلاروس انجام شد، ابتدا نمایندگان وزارت علوم جمهوری بلاروس به معرفی دانشگاه دولتی صنایع غذایی و شیمیایی بلاروس پرداختند و در ادامه دکتر الکساندر شپشلف، معاون امور علمی مرکز علمی- عملی مواد غذایی فرهنگستان (آکادمی) ملی علوم بلاروس، توضیحاتی را در خصوص فعالیت‌های این مرکز ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توجه به تحقیقات محصول محور و پرهیز از پژوهش‌های غیرکاربردی را از رویکردهای تحقیقاتی مرکز علمی - عملی مواد غذایی آکادمی بلاروس عنوان کرد و با اشاره به شعار این مرکز که «ملت سالم، غذای سالم» است، بر توسعه همکاریهای تحقیقاتی مشترک در زمینه بیوتکنولوژی و صنایع غذایی تاکید کرد.

در این دیدار دکتر فروغ قاسمی سرپرست اداره همکاری‌های علمی و بین‌المللی پژوهشگاه بیوتکنولوژی نیز با بیان این که رویکرد پژوهشی مرکز علمی - عملی مواد غذایی فرهنگستان ملی علوم بلاروس همخوانی زیادی با رویکرد محصول محور پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی ایران دارد، توضیحات مبسوطی در خصوص ظرفیت‌ها و زمینه‌های تحقیقاتی و دستاوردهای پژوهشی و فناوری این پژوهشگاه ارائه داد.

در ادامه محمد امین حجازی، رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی صنایع غذایی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی مستقر در تبریز در ارتباطی آنلاین در خصوص فعالیت‌ها و طرح‌های پژوهشی در حال اجرا و خاتمه یافته پژوهشکده توضیحاتی ارائه داد.

هیأت بلاروسی با ابراز شگفتی از شباهت موضوعات و محورهای تحقیقاتی پژوهشگاه و مرکز علمی - عملی مواد غذایی آکادمی علوم بلاروس و نیز وجود زمینه‌های متعدد همکاری‌های مشترک علمی، پیش‌نویس تفاهم‌نامه پیشنهادی همکاری‌های تحقیقاتی مشترک را ارائه کردند و مقرر شد با برگزاری چندین نشست مشترک آنلاین، زمینه‌های مناسب همکاری‌های مشترک، شناسایی و تفاهم‌نامه‌ای بین مرکز و پژوهشگاه امضا شود.

کد خبر 5519941 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: بیوتکنولوژی کشاورزی مواد غذایی بلاروس نوآوری تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان فناوری فضایی حاکمیت سایبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فیس بوک حکم انتصاب ایالات متحده امریکا شبکه اجتماعی تیک تاک قانون ماهواره پارک علم و فناوری انگلیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی بیوتکنولوژی کشاورزی عملی مواد غذایی صنایع غذایی مرکز علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۸۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت به همت پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌شود.

در این نشست مسعود اسماعیلی، محمدرضا سنگری، مهدی جمشیدی، ابوالفضل اقبالی، محسن ردادی، مهدی جهان و محمدمهدی جهان پرور به ایراد سخنرانی می‌پردازند و دبیر علمی نشست بر عهده سیدحسین فخرزارع است.

زمان برگزاری یکشنبه ۹ اردیبشهت ماه ۱۴۰۳، ساعت ۹ صبح در محل تهران، سالن جلسات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است.

علاقمندان می‌توانند به صورت مجازی و از طریق اینجا در این نشست شرکت کنند.

کد خبر 6090082 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد
  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • هم اندیشی مسئله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • حضور استان اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴)
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی