Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان پزشکی قانونی از انجام بیش از ۱.۵ میلیون معاینه در این سازمان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، عباس مسجدی آرانی در حاشیه نشست خبری پیش از ظهر امروز خود که در محل سازمان پزشکی قانونی کل کشور برگزار شد به ارائه آمارهایی از خدمات این سازمان پرداخت و  گفت: طبق آمار تعداد معاینات پزشکی قانونی در سال گذشته به یک میلیون و ۶۲۶ هزار و ۶۵۰ معاینه می‌رسد که در ۴۵۶ مرکز در سراسر کشور انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:‌ همچنین تعداد اجساد معاینه شده ۷۱ هزار و ۸۸ جسد و پرونده‌های بررسی شده در کمیسیون‌های پزشکی قانونی نیز ۳۰ هزار و ۹۵۳ پرونده است. ۱۲ هزار و ۱۲۰ مورد قصور پزشکی نیز در سال ۱۴۰۰ گزارش شده که تعداد محکومین پنج هزار و ۵۸۳ مورد و تعداد موارد تبرئه شده ۶ هزار و ۵۳۷ مورد است.

مسجدی آرانی درباره بیشترین شکایات ثبت شده در مورد قصور پزشکی نیز گفت: بیشترین شکایت از دندانپزشکی با ۱۲۵۴ مورد، جراحی عمومی با ۱۰۶۱ مورد، پرستاری با ۷۵۵ مورد و مامایی و زنان و زایمان با ۵۳۴ مورد بوده است.

رییس سازمان پزشکی قانونی درباره اقدامات انجام شده در حوزه آزمایشگاهی نیز گفت: در این حوزه ۱۱۷ هزار و ۳۰۰ پرونده مورد رسیده قرار گرفته است هر کدام بیش از ۲۰ آزمایش در زمینه‌های سلولوژی، پاتولوژی و ... را در برگرفته است.

 مسجدی افزود: همچنین ۱۹۰۳ پرونده در حوزه سقط درمانی در سازمان ثبت شده که  ۲.۵ درصد رشد داشته است. درسال ۱۴۰۱ از این  موارد به ۱۴۷۷ مورد رسیدگی شده است. در حوزه سقط درمانی ما سختگیری زیادی داریم. طی دو دهه افراد دانشگاهی با همکاری حوزه روی تمام نکات صحبت کرده و از نظر حقوقی، علمی و فقهی درباره آن بحث شده است.


وی ادامه داد: تعداد مصدومین تصادف در دوماهه اول ۱۴۰۰ به عدد ۴۶ هزار و ۷۷۳ و در دوماهه اول ۱۴۰۱ به ۵۹ هزار و ۳۸۶ مصدوم رسیده است. بیشترین تلفات در روزهای ۵ فروردین و۲۷ اسفند به ترتیب با ۷۷ و ۷۴ کشته بوده و بیشترین تلفات در سیستان با ۱۲۴، فارس با ۹۴ و کرمان با ۹۲ فوتی بوده است.

خبر مرتبط : ۱۲ هزار درخواست سقط جنین درمانی در پزشکی قانونی


در جریان این نشست حامد ناییجی، مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی درباره کالبدهای اهدایی به دانشگاه‌ها گفت: این جسدها باید ویژگی‌های خاصی داشته باشند. ما در سال۹۹ تعداد ۱۲۰ پیکر اهدایی و در سال ۱۴۰۰ صد نفر داوطلب داشتیم که پیکر خود را اهدا کردند. اجساد اهدایی مختصات خاص و سختگیری‌های خاص خود را دارد. ‌

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عباس مسجدی آرانی سازمان پزشکی قانونی سازمان پزشکی قانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۸۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران درباره کشف پیکر قاضی سابق دادگاه ویژه زمین‌خواری در دادگاه ولنجک تهران و مرگ مشکوک وی توضیح داد.

به گزارش ایران، علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در همین خصوص اظهار کرد: این موضوع به عنوان مرگ مشکوک کالبدشکافی شده است. بررسی‌های لازم در این زمینه در حال انجام است که در صورت رسیدن به نتیجه اطلاع‌رسانی می‌شود.

مرحوم مهران رحیمی قاضی سابق دادگستری، ۵۲ ساله، اهل روستای دونه‌سر بابل، وکیل پایه یک دادگستری استان تهران و بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری دادگاه ولنجک تهران بوده که سال گذشته بازنشسته شده است.

دیگر خبرها

  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • خواهرکشی ناموسی در مشهد | قتل زن ۲۳ ساله به دست برادر ۱۷ ساله
  • چگونه تخلفات احتمالی پلیس در انجام مأموریت‌ها را گزارش دهیم؟
  • (ویدئو) اولین معاینه پزشکی دو توله ببر سوماترایی
  • درخواست حماس برای اعزام تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی جهت شناسایی اجساد گورهای دسته‌جمعی
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • تاکنون از ۳۹ شرکت دانش بنیان حمایت کرده ایم
  • ‌سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • صعوبت کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند