Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@23:50:19 GMT

ششمین پیوند موفق کبد در تبریز انجام شد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۸۵۶۶

ششمین پیوند موفق کبد در تبریز انجام شد

ایسنا/آذربایجان شرقی مسئول هماهنگ‌کنندگان واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی آذربایجان‌ شرقی گفت: ششمین پیوند موفق کبد در طول مدت سپری شده از سالجاری در تبریز انجام شد.

مهسا صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: بیمار مرگ مغزی ۷۱ ساله با اهدای کبد خود به هم‌‎وطن دیگری جان دوباره بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کبد مرحومه ماه‌زر حسن‌زاده، بیمار مرگ مغزی شده ۷۱ ساله بنابی، با رضایت خانواده‌اش، به یک بیمار در صف پیوند اهدا شد. 

وی افزود: کبد این بیمار مرگ مغزی شده به یک مرد ۵۵ ساله تبریزی در انتظار صف دریافت کبد پیوند زده شد و به او زندگی دوباره بخشید.

صادقیان خاطرنشان کرد: این ششمین پیوند موفق کبد در تبریز در مدت سپری شده از سالجاری است که با اهدای عضو یک بیمار مرگ مغزی انجام شد.

به گزارش ایسنا، بیش از ۲۵ هزار بیمار چشم انتظار پیوند در کشور وجود دارد که در هر شبانه روز هفت تا ۱۰ نفر از هموطنان ما به علت تامین نشدن عضو پیوندی، جان خود را از دست می‌دهند، این در حالی است که فقط ۳۰ درصد از موارد مرگ مغزی در کشور منجر به پیوند عضو می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پیوند کبد جراحی پیوند کبد اهداي عضو بیمار مرگ مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۸۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو بیمار مرگ مغزی همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)

 پانته آ رمضان‌نژاد اظهار داشت: سید کریم هاشمی مطلق ۴۲ ساله اهل و ساکن باباحیدر از توابع شهرستان فارسان بر اثر عارضه مغزی در بیمارستان سیدالشهدا (ع) فارسان بستری بود.

وی افزود: پس از انتقال بیمار به مرکز آموزشی درمانی آیت الله کاشانی و تایید مرگ مغزی وی از سوی پزشکان، خانواده فهیم و نوع دوست بیمار رضایت به اهدای عضو دادند.

وی اضافه کرد: صبح امروز شنبه ۱۵ اریبهشت ماه ۱۴۰۳ همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) عمل جداسازی کلیه‌ها و کبد این بیمار جهت اهدا به بیماران نیازمند عضو انجام شد.

بیشتر بخوانید

اولین اهدای عضو چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۳ همزمان با شب قدر رقم خورد

وی در پایان از خانواده‌های ایثارگر اهدا کننده عضو بیماران مرگ مغزی تقدیر و برای این عزیزان از درگاه خداوند صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت نمود.

گفتنی است: به منظور ترویج فرهنگ خداپسندانه اهدای عضو، علاقمندان می‌توانند از طریق وبگاه skums.ac.ir نسبت به تکمیل "فرم عضویت در خانواده بزرگ اهداکنندگان عضو" اقدام نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • جوان مرگ مغزی به ۵ بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید
  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد
  • اهدا اعضا جوان جانبخش ارومیه‌ای به بیماران نیازمند
  • کمک فوری / نگذاریم این کودک بیمار بمیرد
  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار