Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام مسئول سازمان بنادر و دریانوردی از اجرای مصوبه سوخت یارانه ای شناورها تا دو هفته آینده خبر داد و گفت: در ایران، کشتی کروز نداریم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم حسین عباس نژاد در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر این که آیا در کشور کشتی کروز داریم و آخرین وضعیت راه اندازی خط کشتیرانی مسافربری بین ایران و قطر همزمان با برگزاری جام جهانی اظهار کرد: تمام پتانسیل های داخلی برای راه اندازی خط کشتیرانی مسافربری بین ایران و قطر آماده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که در زمان حاضر تعدادی شناور تندرو کاتاماران در خطوط داخلی فعال است، افزود: تا یکماه آینده خط کشتیرانی بوشهر- دوحه قطر با به کارگیری یک فروند شناور کاتاماران راه اندازی می شود.

وی با بیان این که در ایران کشتی کروز نداریم، ادامه داد: چند شناور شبه کروز در کشور داریم که به دلیل عدم فعالیت طولانی هم اکنون دوره های بازرسی و تعمیرات را بوشهر و بندرعباس پشت سر می گذارند.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه این شناورها به یک سرمایه گذار ایرانی تعلق دارد که در واقع سماورهای «رورو-پسنجر» هستند، تصریح کرد: کشتی های کروز تمام امکانات تفریحی، هتلینگ و... را به مسافران ارائه می دهد و ما فعلا چنین شناوری در ایران نداریم.

عباس نژاد همچنین در پاسخ به پرسشی درباره عرضه سوخت یارانه به شناورها گفت: علی رغم قول داده شده برای عرصه سوخت یارانه ای به شناورهای بزرگ در سفرهای بین المللی با مبدا یا مقصد ایران، این روند مقداری طولانی شده است.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبه دولت به این شناورها 80 درصد سوخت یارانه‌ای و 20 درصد بر مبنای قیمت بازار بانکرینگ تحویل می شود.

وی توضیح داد: همین امروز همکاران ما در سازمان بنادر با وزارت میراث‌فرهنگی در حال تهیه دستورالعمل مربوط به عرصه سوخت یارانه ای به شناورها هستند. این دستورالعمل امروز یا فردا به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ارسال می شود.

وی گفت: شرکت پخش نیز موارد موردنظر خودش را به دستورالعمل اضافه خواهد کرد. امیدواریم ظرف یک تا 2 هفته آینده سوخت یارانه ای در اختیار شناورها قرار گیرد.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با یادآوری اینکه 40 تا 45 درصد هزینه یک کشتی مربوط به سوخت است، گفت: بدون اعمال یارانه، قیمت سوخت 23 هزار تومان (برای یک لیتر) است که قیمت سوخت یارانه ای 300 تومان می شود. در صورت عدم اجرای مصوبه سوخت یارانه ای هزینه سفر از بوشهر به دوحه با کشتی مسافربری از هزینه هواپیما در این مسیر بیشتر خواهد شد.

به گزارش تسنیم، هیئت وزیران در جلسه 1401/03/04 به پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی و با استناد به اصل 138 تصویب کرد:

وزارت نفت مکلف است تخصیص سوخت یارانه‌ای به کشتی‌ها، شناورها و قایق‌های تفریحی و مسافری دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که در مسیرهای داخلی و بین‌المللی از مبدا یا به مقصد بنادر ایران تردد می‌کنند را بدون در نظر گرفتن پرچم آنها به نسبت 80 درصد یارانه‌ای و 20 درصد نرخ بانکرینگ محاسبه کند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان بنادر سازمان بنادر سوخت یارانه ای سازمان بنادر کشتی کروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۸۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۶۱ هزار مسافر کشتی کروز طی ۳ ماه از ترکیه

به گزارش صدای ایران از آنادولی،بر اساس داده‌های اداره کل امور دریایی وزارت حمل و نقل و زیرساخت ترکیه، در بازه زمانی ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ میلادی، ۴۲ کشتی تفریحی کروز در بنادر کشور پهلو گرفتند و این میزان در مدت مشابه سال جاری به ۵۰ کشتی افزایش یافت.

تعداد مسافران کشتی‌های کروز اعم از ورودی به ترکیه، تردد از ترکیه به سایر کشور‌ها و مسافران ترانزیتی در سه ماهه نخست سال جاری با ۷۹.۱۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۶۱ هزار و ۱۱۳ نفر رسید.

در ژانویه سال گذشته ۱۲ کشتی کروز، در فوریه ۲ فروند در مارچ ۲۸ کشتی در بنادر کشور پهلو گرفتند، این تعداد در ماه‌های مشابه سال جاری به ترتیب ۱۸، ۵ و ۲۷ فروند بود.

دیگر خبرها

  • بازدید بیش از ۶۱ هزار مسافر کشتی کروز طی ۳ ماه از ترکیه
  • تمام خدمه کشتی پرتغالی توقیف‌شده در سلامت کامل هستند
  • آخرین وضعیت خدمه کشتی توقیف شده مرتبط با اسرائیل | تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی درباره خدمه
  • آخرین وضعیت خدمه کشتی توقیف‌شده MCS Aries اعلام شد
  • تمام خدمه کشتی پرتقالی توقیف‌شده MCS در سلامت کامل هستند
  • تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی؛ تایید سلامت خدمه کشتی MCS
  • خدمه کشتی پرتغالی در سلامت کامل هستند
  • تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی/ تایید سلامت خدمه کشتی MCS
  • خدمه کشتی کانتینری توقیف شده MCS Aries در سلامت کامل هستند
  • خدمه کشتی کانتینری توقیف شده «MCS Aries» در سلامت کامل هستند