Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-29@09:06:13 GMT

مشکلات رایج در تلویزیون‌های ال سی دی و ال ای دی

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۸۷۲۱

تلویزیون‌ها علاوه بر سرگرم‌کردن افراد خانواده و به عبارتی پر کردن بخشی از اوقات فراغت‌ آنها، به منزل شما زیبایی شگرفی می‌بخشند. این وسیله برقی پرکاربرد گاهی براثر دلایل مختلف با مشکلات گوناگونی روبرو می‌شوند. مشکلاتی نظیر کیفیت نامناسب، عملکرد ناسمطلوب و... . ما در این مقاله از پاراسرویس قصد داریم شما را با مشکلات رایج در تلویزیون‌های ال سی دی و ال ای دی آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنگامی که با یکی از این مشکلات روبرو شدید لطفا خودتان دست به کار نشوید و برای تعمیر از یک نمایندگی مجاز کمک دریافت کنید. به عنوان مثال تعمیرات ال سی دی تلویزیون در مشهد می‌تواند به تمام افرادی که در مشهد زندگی می‌کند کمک کند.

مشکلات رایج در تلویزیون‌ها ظاهر شدن یک خط افقی یا عمودی روی تصویر

یکی از مشکلات رایج در تلویزیون‌های ال سی دی و ال ای دی، ظاهر شدن یک خط افقی یا عمودی روی تصویر است. این موضوع می‌تواند پس از مدت‌ها مصرف از تلویزیون اتفاق بیفتد یا گاهی پس از نصب تلویزیون برروی آن ایجاد شود. به عنوان مثال ممکن است فردی که در مشهد زندگی می‌کند پس از نصب تلویزیون مشهد با این مشکل روبرو بشود. اما علت چیست و در این شرایط هموطن مشهدی باید چه کاری انجام دهد؟ بله باید به یک نماینده تعمیرات تلویزیون مشهد تماس بگیرد. زیرا دلیل ظاهر شدن این خط روی صفحه نمایشگرها، سیگنال‌های مغناطیسی هستند که از طریق دستگاه‌های الکترونیکی مجاور تلویزیون منتشر و روی آن تاثیر می‌گذارند. برای پیشگیری از این مشکل باید تمامی این دستگاه‌ها را دورتر از تلویزیون قرار دهیم. در صورت مشاهده خط روی تلویزیون LEC و LED خود حتما با یک نماینده تماس بگیرید. قبل از مراجعه نماینده به محل، تلویزیون خود را برای چند دقیقه از برق کشیده و مجدد بزنید. شاید در اینصورت این خطوط از بین بروند.

روشن و خاموش شدن خود به خود تلویزیون

گاهی ممکن است به یکبار تلویزیون شما خاموش و روشن شود. این اتفاق امری طبیعی نیست اما در اکثر تلویزیون‌ها شایع است. اگر این اتفاق را مشاهده کردید بلافاصله تلویزیون را از برق بکشید و پس از مدت 1 یا 2 دقیقه آن را به برق بزنید. معمولا این مشکل با یکبار ریست کردن دستگاه درست می‌شود. اما اگر همچنان به صورت پی در پی با این مشکل مواجه شدید، حتما با یک تعمیرکار تلویزیون تماس بگیرید.

به طور کلی برای حل این مشکل می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

CEC را از حالت فعال خارج کنید. شاید تنظیمات ریموت را از طریق تلویزیون روی دکمه پاور تنظیم نموده‌اید. در این صورت به صورت اتومات تلویزیون شما خاموش و روشن خواهد شد. باتری را برای چند دقیقه از درون کنترل خارج کنید. در این صورت خواهید فهید که آیا مشکل از ریموت است یا خیر؟ دستگاه خود را برای چند دقیقه از برق کشیده و مجدد آن را به جریان برق متصل کنید. دستگاه مورد نظر خود را مجددا تنظیم یا ریست نمایید. در صورتی که مراحل بالا پاسخگو نبود، همه مراحل را به حالت مجدد کارخانه بازگردانید. چنانچه هیچ یک از روش‌ها موثر واقع نشد با یکی از نمایندگی‌ها مجاز تلویزیون خود تماس حاصل فرمایید. (مشاورین و تعمیرکاران پارا سرویس در این حوزه نیز می‌توانند به شما کمک کنند.)

برای پیشگیری از این مشکل شایع بهترین کار این است که وسایلی را که از خود سیگنال منتشر می‌کنند از تلویزیون دور کنید.

تغییر رنگ تصویر

آیا تا به امروز با این مشکل روبرو شده‌اید که رنگ تصویر تلویزیون شما تغییر کند؟ به عنوان مثال ممکن است تلویزیون را روشن کنید و پس از مدتی با تصاویر مخدوش شده روبرو شوید. علاوه بر این موضوع ممکن است تصاویر رنگ عوض کنند. در این صورت اگر تلویزیون شما به دستگاه‌‎هایی مانند DVD یا کنسول‌های بازی مانند XBOX متصل است اتصال آنها را بررسی کنید. اگر پس از بررسی و کشیدن این دستگاه‌ها از تلویزیون، باز هم تصاویر مخدوش با رنگ‌های بهم ریخته مشاهده کردید، بدانید که تلویزیون شما دچار اختلال شده و نیازمند تعمیر است.

سوختن پیکسل‌های تلویزیون

آیا برای شما پیش آمده با روشن کردن تلویزیون خود با یک صفحه سیاه روبرو شده باشید؟ صفحه‌ای که هیچ تصویری را نشان نمی‌دهد و در خوش‌بینانه‌ترین حالت تنها صدا دارد. این مشکل همان سوختن پیکسل تلویزیون است. در صورت بروز چنین مشکلی در اسرع وقت با یک تعمیرکار تماس بگیرید. چرا که ممکن است با گذشت زمان سوختگی پیکسل‌ها منجر به خراب شدن تلویزیون شود و هزینه تعمیر سنگین‌تری را ایجاد کند. گاهی در صورتی که به موقع تعمیر نشود ممکن است مجبور به تعویض تلویزیون شوید.

کیفیت پایین تصویر

در برخی شرایط احساس می‌کنید کیفیت تصاویر تلویزیون شما پایین آمده است. اگر شاهد تصویری با کیفیت پایین هستید قبل از اینکه اقدام به تعمیر کنید ابتدا تنظیمات نور و شفافیت تصویر را بررسی و به روی درست‌ترین حالت ست کنید. برای تنظیمات درست باید ابتدا Motion interpolation را غیرفعال و سپس با رفتن به تنظیمات، Sharpness را بالا ببرید. در این صورت دقت تصویر شما بیشتر خواهد شد. نسبت ابعاد هم در کیفیت تصویر بی‌تاثیر نیست. در مواردی که تمامی مراحل بالا را انجام دادیم و باز هم با کیفیت پایین تصاویر و همچنین تاری آنها روبرو بودید، بهتر است با مشاورین پاراسرویس تماس حاصل کنید.

روشن و تاریک شدن تصویر از بالا

یکی از مشکلات رایج دیگر در تلویزیون‌های ال سی دی و ال ای دی، روشن شدن یا تاریک شدن تصویر از ناحیه بالایی است. این اختلال یک مشکل رایج است که اکثر مصرف‌کنندگان تلویزیون آن را مشاهده می‌کنند. این اختلال رابطه مستقیم با پنل دارد به همین دلیل با مشاهده این عملکرد باید سریعا به یک تعمیرکار مراجعه کنید تا پنل تلویزیون شما را به صورت تخصصی تعمیر نماید.

ارائه خدمات پارا سرویس

با توجه به توضیحات بالا، در صورت روبرو شدن با مشکلات تلویزیون به هیچ عنوان خودتان دست به کار نشوید و برای تعمیر تخصصی آن به یک نمایندگی مجاز مراجعه کنید. برای این منظور ما به شما پارا سرویس را معرفی می‌کنیم که با سالها سابقه می‌توانند تمامی مشکلات تلویزیون شما را در صورت خراب شدن تعمیر کنند. 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: اوقات فراغت تلویزیون زیبایی مشکلات مشهد تلویزیون شما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۸۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متفاوت ترین تیپ محمدحسین میثاقی همراه با پسرش | عکس

به گزارش همشهری آنلاین، نام پسر میثاقی سام است و او تصاویر جالبی همراه با پسرش به اشتراک گذاشت.

ميثاقي کد خبر 847368 منبع: خبرآنلاین برچسب‌ها تلویزیون مجری ویژه ورزشی فوتبال ورزش تلویزیون - صدا و سیما

دیگر خبرها

  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • اپل کاربران را از اپل آی دی بیرون می اندازد
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • شیر گاو یکی از چالش برانگیزترین مشکلات پزشکی را حل کرد
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • متفاوت ترین تیپ محمدحسین میثاقی همراه با پسرش | عکس
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است