Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی رحلت زنده‌ یاد محمدعلی کریم‌خانی نواگر نغمه‌های ولایی از جمله کشورمان «آمده‌ام‌ ای شاه پناهم بده...» را تسلیت گفت.

 در پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است: صدای ماندگار ذاکر خوش الحان اهلبیت عصمت و طهارت(ع) که دل‌های عاشقان امام رئوف، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را به مضجع مطهر او گره می زد، خاموش شد و دوستدارانش را غرق در ماتم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد محمدعلی کریمخانی، نواگر نغمه های ولایی و عاشق و شیفته سالار شهیدان بود و هنر والا و صدای پرطنین خود را وقف حضرات معصومین نمود تا در روز واپسین دستگیر او باشند و در اعلی علیین پناهش دهند و چه سعادتی از این بالاتر که مردم چهره و صدای او را با امام رضا(ع) می شناختند و با قطعه «آمدم ای شاه پناهم بده» اشک می ریختند و حاجت خویش را به امام مهربان عرضه می کردند.

در آستانه ایام زیارتی مخصوص امام هشتم شیعیان، ضمن عرض تسلیت فقدان این ذاکر پیشکسوت و دلسوخته به عموم‌ هموطنان، عاشقان حسینی و خانواده معزز استاد کریمخانی، از درگاه حضرت احدیت برای روح آن عزیز سفر کرده آمرزش و آرامش و برای بازماندگان محترم صبر و اجر خواستارم."

به گزارش ایرنا، محمدعلی کریم‌خانی مداح و خواننده مذهبی ایرانی سال ۱۳۲۹ در نرجه استان قزوین متولد شد. وی با خواندن قطعه «آمده‌ام ای شاه پناهم بده - خط امانی ز گناهم بده» برای علی بن موسی الرضا(ع) ساخته آریا عظیمی نژاد محبوبیت خاصی بین مردم یافت.

مرحوم کریم‌خانی از کودکی خواندن آواز در مجالس مذهبی را آغاز کرد و بعد از اینکه متوجه توانایی‌های خود شد، پیش از جوانی به تهران مراجعه کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت کریم‌‎‎خانی را تسلیت گفت

ویژگی خاص مرحوم کریم‌خانی در خوانندگی، صدای بلند او بود که با وجود ورود به دهه هفتم زندگی، این ویژگی هرگز از او کاسته نشد. آثاری که او می خواند برای اهل بیت(س) بود و در همین پیوند آلبوم «ساقی سرمست» را به آهنگسازی آریا عظیمی نژاد در رثای شهدای کربلا منتشر کرد که تنظیم و حال و هوای آن با آثار دیگری که برای امام سوم شیعیان خوانده شده بود، تفاوت داشت.

«نجوای عاشورایی» و «حسین آرام جانم - حسین روح و روانم» از دیگر آثار مرحوم کریم خانی هستند.

«محمدعلی کریم‌خانی» خواننده قطعه «آمده‌ام‌ ای شاه پناهم بده...» روز دوشنبه (دیروز) در ۷۲ سالگی دارفانی را وداع گفت.

---



انتهای پیام/

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شاه پناهم بده محمدعلی کریم کریم خانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۸۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابلاغ رئیس‌جمهور به عنوان رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، بر اساس ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه هشتم اسفند سال گذشته شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بر اساس مصوبه جلسه بیست‌ویکم بهمن سال ۱۴۰۲ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسیده، در حکمی عاطفه خادمی را به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب کرد.

به گزارش ایسنا، عاطفه خادمی پیش از این به‌عنوان مشاور اجتماعی وزیر و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این وزارتخانه مشغول به فعالیت بود. او متولد سال ۱۳۶۳ و دانش آموخته دکترای سیاستگذاری فرهنگی و به عنوان اولین زن فارغ‌التحصیل این رشته در کشور است.

وی عضو هیأت علمی پژوهشگاه  مطالعات فرهنگی اجتماعی و تمدنی و دارای تألیفات پژوهشی با رویکرد سیاستگذاری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه با محوریت زنان و خانواده است.

بنابراعلام روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سوابق علمی و اجرایی وی می‌توان به تجربه همکاری با نهادهای مختلف مانند سازمان صدا و سیما، پژوهشگاه‌های مرتبط در حوزه علوم انسانی حول بررسی مسائل مختلف حوزه فرهنگ‌ و اجتماع، متمرکز بر حوزه‌های تحولی، مسئول دبیرخانه تحول مجتمع های قضایی خانواده در قوه قضاییه و دبیر دبیرخانه کمیته اجتماعی و فرهنگی سند تحول دولت سیزدهم اشاره کرد.

پیش از این سیدمجید امامی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در این مسئولیت خدمت می‌کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • تسلیت وزیر ورزش در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور
  • حمایت وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از طنزپردازان و رسانه‌های فعال این حوزه