Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان گفت: ارتقای آگاهی از حقوق شهروندی رویکرد اصلی کلینیک تخصصی حقوقی خانواده است، اطلاع شهروندان از حقوق شهروندی خود نقش مهمی در پیشگیری از مشکلات حقوقی در محاکم قضائی دارد، در واقع ارتقای دانش حقوقی جامعه باعث کاهش تعداد پرونده‌های قضائی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیلا رئیسی ظهر امروز سه‌شنبه_ سی‌ویکم خرداد ماه_ در آئین گشایش کلینیک تخصصی حقوقی خانواده، با اشاره به فلسفه ایجاد این کلینیک، اظهار کرد: کانون وکلای دادگستری اصفهان اعتقاد دارد این کانون یک نهاد صنفی است و باید به مردم خدمت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مهمترین حوزه‌های خدمت‌رسانی کانون وکلا آشنایی مردم با حقوق عامه و ارتقای آگاهی آنان در این حوزه است.

وی افزود: اعتقاد ما وکلا این است که هر شهروندی در هر موقعیتی اجتماعی، فرهنگی، رفاهی که باشد باید از حقوق شهروندی خود اطلاع داشته باشد و تا زمانی که شهروندان از حقوق اولیه خود آگاه نباشند نمی‌توان انتظار اجرای رعایت اصل حاکمیت قانون در جامعه را داشته باشیم.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: اطلاع داشتن شهروندان از حقوق شهروندی نقش بسیار بزرگی در پیشگیری از مشکلات حقوقی در محاکم قضائی و دادگستری دارد، در واقع ارتقای دانش حقوقی شهروندان کمک مهمی به دستگاه قضا برای کاهش تعداد پرونده‌های قضائی می‌کند.

مؤسسات حقوقی غیرمجاز یک معضل جدی برای دستگاه قضا

وی ادامه دارد: وکلا یکی از بهترین گروه‌هایی هستند که می‌توانند در ارتقای دانش حقوقی شهروندان نقش داشته باشند. متأسفانه مؤسسات حقوقی غیرمجاز یک معضل جدی برای دستگاه قضا شده است، در این مؤسسات شاهد هستیم افرادی که حتی آشنایی با الفبای مباحث حقوقی ندارند، اقدام به برگزاری کارگاه‌ها، دوره‌ها و مشاوره حقوقی می‌کنند که همین امر باعث بروز مشکلات عدیده‌ای در محاکم دادگستری شده است.

رئیسی ادامه داد: به همین جهت کانون وکلای دادگستری استان اصفهان اقدام به تأسیس کلینیک تخصصی حقوقی خانواده کرد در واقع این کانون به دنبال این است که به مهمترین حوزه حقوقی با داشتن اثرات بسیار در حوزه‌های دیگر که همان حوزه حقوق خانواده است، بپردازد.

وی اظهار کرد: تأسیس کلینیک تخصصی حقوقی خانواده تنها اقدام ابتکاری کانون وکلای دادگستری استان اصفهان نیست، بلکه این کانون در همایش سالیانه کانون وکلای سراسر کشور (اسکودا) اقدامی انجام داد که باعث تفاهم‌نامه سه جانبه در راستای خدمات‌رسانی حقوق عامه در حوزه کلان شد که هم اکنون این خدمت‌رسانی در حوزه آب زاینده‌رود انجام شد.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: هدف از تأسیس کلینیک تخصصی حقوق خانواده این است که برای جامعه هدف اعم از خانم‌ها، آقایان و افرادی که امور مختلف کودکان بر عهده دارند مشاوره حقوقی و خدمات روانشناسی ارائه دهد و چنانچه افراد توان مالی لازم برای گرفتن وکیل ندارند از طریق مؤسسه معاضدت کانون وکلای دادگستری استان اصفهان با رعایت قانون وکیل در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

کد خبر 583268

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان کلینیک حقوق خانواده آگاهی از حقوق شهروندی کلینیک تخصصی حقوق خانواده مؤسسات حقوقی غیرمجاز شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کانون وکلای دادگستری استان اصفهان حقوق شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۸۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی

شهردار منطقه ۸ تهران از جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری در پرونده‌‌ حقوقی منطقه به ارزش ۷۷ میلیارد تومان خبر داد. - اخبار اجتماعی -

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌  فاطمه تنهایی شهردار منطقه 8 با بیان اینکه با پیگیری اداره حقوقی منطقه در پرونده ملکی که در مرحله بدوی با حکم دادگاه در سال 1398 محکوم به پرداخت بهای تصرف گذر به متراژ 516/79 مترمربع در خیابان شهید حسن‌تکه در ناحیه 3 منطقه شده بود، اظهار کرد: دادنامه صادره در مرحله تجدیدنظر نقض ‌و از تضییع حقوق بیت‌المال و هدررفت بیش از 77 میلیاردتومان از بودجه شهرداری پیشگیری شد.

وی افزود: مالک ملک مذکور  با این ادعا که مساحت باقیمانده به میزان 516/79 مترمربع به صورت گذر در تصرف شهرداری بوده و باید مابه‌‌عوض آن توسط شهرداری به وی پرداخت شود، اقدام به اقامه دعوی کرده بود.

شهردار منطقه 8 تصریح کرد: در این راستا اداره حقوقی منطقه با همکاری حوزه‌های تخصصی دیگر همچون املاک و شهرسازی، اقدام به اثبات این مطلب کرد که گذر مذکور حاصل تقسیم خودسرانه و بی‌ضابطه ملک توسط مالک اولیه در دهه 50 و برای سهولت فروش بوده و مطابق ماده 101 قانون شهرداری‌ها، گذر ناشی از آن به رایگان متعلق به شهرداری است.

همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو

به گفته تنهایی شهردار منطقه 8 شهر تهران، مدیریت شهری منطقه موفق به نقض رأی محکومیت در مرحله تجدیدنظر شده و دادگاه تجدیدنظر استان تهران حکم به بی‌حقی خواهان صادر و شهرداری در این دادگاه از تضییع حقوق خود جلوگیری کرد.

این اقدام مدیریت شهری منطقه، تلاش برای احقاق حقوق بیت‌المال و بازگشت 77 میلیارد تومان سرمایه به شهرداری را به دنبال داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • برخورد خشن با دانشجویان بیانگر رویکرد دوگانه مدعیان حقوق بشر است
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند
  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • رویکرد حکمت بنیان کلید حکمرانی در سلامت
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد