Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز - حسن عبدالهی: تبریز، شهر اولین‌ها، شهری که روزگاری توسعه یافته‌ترین شهر ایران پسوند و پیشوند اسم آن بود، سرانجام پس از ماه‌ها کش و قوس و بلاتکلیفی چند ماهی می‌شود که صاحب کلیددار شده و با پایان بازی‌های انتخابی شورای یکدست شهر، گوی پنجاه و هشتم کلیدچی تبریز به نام «یعقوب هوشیار» از کیسه شورانشینان بیرون آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند این انتخاب نیز مانند بسیاری از انتخابات و انتصابات این بلاد خالی از حرف و حدیث نبود و حواشی ریز و درشتی مطرح شد، اما سرانجام هوشیار با سوابقی از جمله شهردار مناطق ۵ و ۱۰ تبریز، حضور در مجموعه مدیریتی عتبات عالیات کشور و البته سکان داری شهرداری منطقه ۱۸ تهران، این بار به عنوان شهردار تبریز و البته با اقبال نسبی افکار عمومی به این شهر بازگشت تا شاید کلیدداری در حد و قواره نام تبریز مستأجر کاخ! شهرداری شود.

 

به هر تقدیر هوشیار در حالی شهردار تبریز شده که شهر اولین‌ها با مشکلات عدیده و ریز و درشت مدیریت شهری دست به گریبان است، از تعطیلی و سرگردانی پروژه‌های عمرانی گرفته تا حتی وضعیت نابسامان تنظیف و آسفالت معابر و خیابان‌ها که صدای اعتراض همه را بلند کرده و البته شهردار جدید نیز با برنامه‌ای پر و پیمان به میدان آمده و با ارائه پنج راهبرد کلان و تدوین ۱۴ محور اصلی برای تحقق این اهداف و راهبردها، وعده داده که مردم تبریز در آینده‌ای نزدیک نتیجه ملموس تغییر و تحولات در مدیریت شهری را شاهد خواهند بود.

 

نکته قابل تأمل در این میان اما طرح کلید واژه‌هایی خاص در سخنان و اظهار نظرهای مدیران مدیریت شهری جدید تبریز است، کلید واژه‌هایی مانند خودزنی و خود تحقیری که هوشیار نیز در نشست اخیر خود با اصحاب رسانه از آن برای نقدِ نقدهای رسانه‌ای استفاده کرد و گفت: «هر چند از انتقاد سازنده و صریح استقبال می‌کنیم اما نباید به این بهانه خودزنی و هر مشکلات و مورد کم اهمیتی را به یک چالش تبدیل کنیم.»

البته که به دور از انصاف خواهد بود اگر به اجرای بیش از ۱۴۰ طرح و پروژه شهری در دوره ۹ ساله حضور این مدیر جوان در بدنه شهرداری و مدیریت مناطق ۱۰ و ۵ تبریز اشاره نکرد، مدیر جوانی که با دکتری عمران دستی بر قلم نیز دارد و یادداشت‌هایی نیز از وی در جراید و رسانه ها منتشر شده و به واسطه همین قرابت یادآوری این نکته به شهردار تبریز و البته حلقه های رسانه ای وابسته به این مجموعه خالی از لطف نخواهد بود که رسالت اصلی رسانه جز نقد معنی و مفهومی نخواهد داشت.

این رویکرد مدیریت شهری تبریز که مدعی است مشکلات کم اهمیت نباید در مقام امور غالب جای موضوعات کلان را بگیرند، از یک منظر درست و بجاست و آن اینکه به قول خود شهردار، هیچ نامی بزرگ‌تر از تبریز نیست و بر همین اساس رسانه‌ها و اهالی این ساحت نیز مانند همه شهروندان تبریزی بسیار مشتاقند که تبریز را به واسطه همه ظرفیت‌های مغفول مانده‌اش، نه با اصفهان و مشهد و تهران که با ابرشهرهای مدرن دنیا قیاس کنند اما متأسفانه انفعال نهادینه شده در ساختار و عملکرد مدیریت شهری، تبریز را به چنان بن بستی کشانده که سقف مطالبه و تقاضای شهروندان این شهر در حد آسفالت کوچه و خیابان های پر از چاله (شما بخوانید گودال) تنزل کرده است.

علی الحساب می‌توان فهرست بلند و بالایی از پروژه‌های کوچک و بزرگی تنظیم کرد که تبریز را به کارگاه که نه، گورستان پروژه‌های تعطیل و نیمه تمام شهری بدل کرده، از پروژه پر سر و صدای میدان آذربایجان گرفته که قرار بود الگویی نه تنها ملی بلکه بین المللی باشد به واسطه طراحی مدرنی که برای آن صورت گرفته بود و اکنون پس از سال‌ها هزینه کرد و اتلاف سرمایه‌های مادی و زمانی و روانی مردم تبریز، به نمونه‌ای ملموس از عدم تطابق حرف و ایده با عملکرد و نتیجه تبدیل شده تا پروژه‌های دیگری چون مترو، آیسان، میارمیار و بسیاری پروژه‌های بلاتکلیف که در کنار دمل چرکینی بنام معضل حاشیه نشینی، تبریز را عملاً دیگر از حلقه کلانشهرهای ایران خارج کرده، کلانشهری که حتی در ابتدایی‌ترین موضوعات این حوزه نیز با چالش‌های جدی روبه‌روست و حتی شورای شهری‌ها هم به آن معترف و منتقدند.

 

 

حوزه شهرسازی تبریز رها شده‌تر از گذشته است

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز در یکی از جلسات این شورا با بیان اینکه سال گذشته اتفاقات مشابه حادثه متروپل آبادان با ابعاد کمتر و چندین نوبت در تبریز رخ داد و همه دیدیم که چه تبعات سنگینی در پی داشت، گفته است: اعمال نظارت‌های مستقیم و بازدارنده بر روند ساخت و سازهای شهری از سوی شهرداری امری ضروری است چرا که حجم بالایی از پرونده‌های ماده ۱۰۰، افرایش ساخت و سازهای غیرمجاز، حجم بالایی از تخلفات ساختمانی و فقدان نظارت‌های جدی، عامل اصلی لاینحل باقی ماندن این مشکلات شده است.

روح الله رشیدی بروز حوادث مشابه متروپل در دیگر مناطق شهری کشور از جمله تبریز را محتمل دانسته و تصریح کرده است: متاسفانه حوزه شهرسازی تبریز رها شده‌تر از گذشته است و باید هر آن نگران حادثه‌ای ناگوار باشیم و با توجه به چنین شرایطی برنامه‌ریزی هدفمند برای جذب درآمدهای پایدار از سوی شهرداری‌ها اجتناب ناپذیر است و مدیریت شهری باید دندان طمع خود را از حوزه شهرسازی بکشد.

 


کارهای هیجانی شهرداری تبریز و نبود برنامه‌ برای جذب سرمایه‌گذار

عضو کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورا به شهرداری تبریز بر ضرورت توجه به بحث سرمایه‌گذاری و گردشگری و ارائه برنامه جامع کاربردی و راهبردی در این خصوص تاکید کرده و گفته است: با توجه به رویکرد اعضای شورای ششم مبنی بر توسعه برنامه‌های شهری با تقویت اقتصاد و افزایش توان مدیریت شهری برای ارائه خدمات بیشتر به شهروندان، افزایش رفاه عمومی شهری و ایجاد درآمدهای پایدار از طریق جذب مشارکت‌های عمومی و سرمایه‌گذاری و رونق گردشگری و افزودن بحث گردشگری به وظایف کمیسیون سرمایه‌گذاری؛ به نظر می‌رسد شهرداری برنامه جامع و کاملی در این حوزه ندارد که روال کاری ادغام بحث گردشگری در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و تغییرات هیجانی در مدیریت این بخش بر ضعف موجود صحه می‌گذارد. 

روح‌الله دهقان‌نژاد در یکی از جلسه های شورای شهر تبریز  اظهار داشته است: برگزاری هجده جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری و دور تسلسل در بررسی مشکلات بخش سرمایه‌گذاران و عدم همراهی مدیریت این بخش این پیام را می‌دهد که با وجود اراده شورای ششم، مجموعه مدیریت شهرداری هیچ برنامه‌ای در این باره ندارد و از شهرداری می‌خواهم تا ظرف ۱۰ روز پس از ابلاغ تذکر نسبت به ارائه برنامه جامع و راهبردی در حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری همت کنند.

 

فرار سرمایه از تبریز

علیرضا نوای‌باغبان‌ دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز با تأکید بر لزوم تغییر ذهنیت سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری در شهر تبریز نسبت به گذشته، یادآور شده است: متاسفانه در گذشته همکاری مناسبی با سرمایه‌گذاران نشده و همین برخوردها موجب فرار سرمایه از تبریز شده است.

وی با بیان اینکه باید اقدامات اساسی برای جذب سرمایه‌گذار انجام‌ شود، تصریح کرده است: مطالعات سال‌های اخیر و آسیب‌شناسی‌های این حوزه باید تجمیع شود چون گویا از نظر شهرداری تبریز سرمایه‌گذاری یعنی زمین را به سرمایه‌گذار بدهیم و بگوییم شما چه کار می‌کنید، در گذشته زمین و مجوزها از شهرداری بود و باعث ایجاد مشکلات بسیاری در این زمینه شده که باید از این دیدگاه فاصله بگیریم.

این عضو کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه برخورد با سرمایه‌گذار و نگاه به آن باید تغییر کند، بیان داشت: سرمایه‌گذاری برای شهر مهم است و باید مشوق‌های لازم برای سرمایه‌گذاری ایجاد شود.

 

 

وضعیت شهر تبریز قابل دفاع نیست

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای شهر تبریز نیز در خصوص وضعیت فعلی این شهر گفته است: متاسفانه در سال‌های اخیر وضعیت سرمایه گذاری در تبریز با توجه به مستندات موجود قابل دفاع و قبول نیست.

سیدکاظم زعفرانچیلر تصریح کرده است: شیوه نامه امور سرمایه گذاری و مشارکت شهرداری تبریز در دوره پنجم شورای اسلامی نوشته شده و پیشنهادم این است که اعضا فعلی کمیسیون این شیوه نامه را بخوانند و اگر تغییرات و نکته ای برای کم یا اضافه کردن در نظر دارند، ارائه کنند تا اصلاح کنیم.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای شهر تبریز خاطر نشان شده است: پروژه های متعدد نیمه تمام موضوع مهم دیگری است که باید مورد توجه مسئولان و دستگاه های مربوطه باشد چون بعضی تحقق عملیات، بعضی فسخ قرارداد و بعضی وارد فازهای حقوقی شده اند.

در مدیریت شهری تبریز عقلانیتی نمی‌بینیم

عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز نیز در جلسه اخیر این کمیسیون گفته است: در مدیریت شهری تبریز عقلانیت نمی بینیم و لازم است مجموعه های متولی این امور از جمله شهرداری به چنین موضوعات مهمی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

احد صادقی تصریح کرده است: برای نمونه طراحی پروژه فهمیده با تغییراتی مواجه شده و مشخص نیست تبعات طراحی این پروژه ها بر عهده چه کسی است و چرا متولی مشخص ندارد، ما از چه کسی می توانیم پاسخی در این خصوص دریافت کنیم.

 

 

پروژه‌های عمرانی در سطح شهر منجر به نارضایتی شهروندان شده است

نائب رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز نیز معتقد است: متاسفانه برخی از پروژه‌های عمرانی در سطح شهر منجر به نارضایتی شهروندان شده است.

یاسین بجانی تأکید کرده است: لازم است مطالعات دقیقی پیش از اجرای پروژه های عمرانی از سوی شهرداری صورت گیرد تا با چنین آشفتگی هایی که نتیجه آن نارضایتی عمومی است، روبه رو نشویم.

 


ایجاد دسترسی نظارتی در سامانه حقوق و دستمزد شهرداری برای اعضای شورا

خزانه دار شورا اسلامی شهر تبریز نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به توافق و وعده شهرداری در خصوص ایجاد دسترسی نظارتی در سامانه حقوق و دستمزد شهرداری برای اعضای شورا، از عدم تحقق این‌ مهم انتقاد و خاطرنشان کرده است: با وجود تاکید و مطالبه جدی اعضای شورا و نیز موافقت شهرداری در این خصوص، متاسفانه تا امروز اقدام عملی از سوی شهرداری صورت نگرفته و پی گیری ها در این خصوص نیز به نتیجه نرسیده است.

محمدحسن اسوتچی با ابراز گلایه از بی توجهی های صورت گرفته در این خصوص افزوده است: معلوم نیست چرا کاری که در کم ترین زمان ممکن به لحاظ فنی قابل انجام است تا الان نتیجه نداده و اگر به هر دلیلی این امکان یا توان در مجموعه شهرداری برای ایجاد دسترسی های لازم در سامانه حسابداری و حقوق و دستمزد وجود ندارد، شورای شهر آماده است این مساله را از طریق کارشناسان دیگر حل کند.

وی  در عین حال گفته است: دسترسی اعضای شورای شهر به این سامانه علاوه بر تحقق اصل نظارت مستقیم بر عملکرد مالی و حقوقی شهرداری، امکان نظارت و کنترل مداوم این شورا بر روند پرداخت مطالبات و حق و حقوق قانونی کارکنان و کارگران شاغل در شهرداری و انجام ارزیابی های مستمر پیرامون رعایت عدالت در پرداختی ها ونیز شفافیت در روندهای مالی و بودجه ای شهرداری تبریز را فراهم خواهد آورد.

خزانه دار شورا اسلامی شهر تبریز همچنین با تاکید بر اینکه "شفافیت"، کلیدواژه برنامه‌ها و دغدغه‌های شورای ششم به شمار می‌رود، با گلایه از عدم تحقق ایجاد دسترسی اعضای شورای شهر به سامانه حقوق، دستمزد و سیستم حسابداری شهرداری، خواستار تسریع این مطالبه شورایی شده است. 

اینها تنها مشتی نمونه از خروارها نقد بر عملکرد مدیریت شهری از سوی نهادی ناظر بر عملکرد شهرداری است که هر روز می توان مشابه آن را در خروجی رسانه‌ها دید و البته سقف این نقدها در میان مردم عادی بسیار کوتاه تر از پروژه های کلان و کلانشهری بر زمین مانده در تبریز اما بسیار پرشمارتر از انتقادات رسمی و رسانه ای است.

وقتی شهروند تبریزی با جولان چاله‌های بی‌امان در متر به متر کوچه‌ها و خیابان‌ها مواجه و درگیر انتخاب بین رد کردن گودال‌های چاه مانند یا تصادف و کوبیدن ماشین به در و دیوار و عابر است، دیگر مجالی برای اندیشیدن و مطالبه کردن در باب طرح‌های کلان کلانشهر تبریز ندارد، مطالبات به حقی که قربانی عدم تحقق حداقل های مدیریت شهری شده‌اند.

با همه این تفاسیر و تصاویری که از مدیریت شهری تبریز در ذهن‌ها نقش بسته، باید دید که آیا این کشتی به گل نشسته با سکان داری پنجاه و هشتمین بلدیه چی این دیار به دل دریای تغییر و تحولات می‌زند و سقف توقع و مطالبه مردم و رسانه‌ها را نیز از موضوعات قلیل و اندکی چون آسفالت و تنظیف حداقلی کوچه و خیابان‌ها، به اجرای پروژه‌های ملی و بین‌المللی (البته بعد از تکمیل همه پروژه‌های کلانی که در گوشه و کنار تبریز در حال خاک خوردن هستند) ارتقاء می‌دهد یا در مدیریت شهری تبریز همچنان بر پاشنه معیوب بی‌برنامگی و بی‌تدبیری خواهد گردید.

البته همانگونه که شهردارِ هوشیار اذعان کرده و نامی بزرگ‌تر از تبریز نیست، نقدها در باب سامان‌دهی وضعیت این شهر نیز نه خودزنی و خود تحقیری، که چراغی است برای حرکت در مسیر دشوار بازگشت تبریز به جایگاه و شکوه کلانشهری واقعی خود در عمل، نه در گفتار و اعلام برنامه و راهبردهای مدون اما بدون نتیجه.

انتهای پیام/ ۶۰۰۳۶

منبع: فارس

کلیدواژه: یعقوب هوشیار شهردار تبریز شورای شهر تبریز فرار سرمایه از تبریز حاشیه نشینی تبریز میدان آذربایجان بافت فرسوده تبریز پروژه های نیمه تمام شهری متروپل مدیریت شهری تبریز کمیسیون سرمایه گذاری مدیریت شهری تبریز پروژه های عمرانی اسلامی شهر تبریز شورای شهر تبریز تصریح کرده مدیریت شهری سوی شهرداری سرمایه گذاری شهرداری تبریز شهر تبریز نیز شورای اسلامی ایجاد دسترسی خیابان ها اعضای شورا رسانه ها پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۹۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر پورعلی بعد از ظهر پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: در مدت ۱۰ ماهه کاری ام در مدیریت شهری پیربازار اتفاقات خوبی در این شهر صورت گرفت که با همدلی و مشارکت اعضای شورا و شهروندان توأم بوده است.

شهردار پیربازار از استقرار مرکز اورژانس ۱۱۵ در این شهر خبر داد و اضافه کرد: مرکز اورژانس پیربازار از چند سال پیش به تصویب رسیده بود اما نسبت به راه اندازی و استقرار آن اقدام مؤثری صورت نگرفت که با تلاش مجموعه مدیریت شهری و پیگیری‌های شبانه روزی به ثمر نشست.

پورعلی به تشریح جذب امکانات و تجهیزات برای شهرداری پیربازار در سال گذشته پرداخت و بیان کرد: خودروی آتش نشانی برای شهر پیربازار تهیه و مستقر شده و تا راه اندازی کامل سامانه ۱۲۵، شهروندان برای ارتباط با آتش نشانی می‌توانند با شماره ۳۰ - ۳۳۷۱۲۶۲۹ تماس حاصل نمایند.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب ساختمان شهرداری تازه تأسیس پیربازار افزود: خرید یک دستگاه خودروی سواری و همچنین توسعه ساختمان شهرداری پیربازار با تلاش مجموعه مدیریت شهری انجام شده است.

شهردار پیربازار، تخریب پاسگاه انتظامی قدیم و آزادسازی عرصه آن را برگ برنده مدیریت شهری پیربازار برشمرد و بیان کرد: ساختمان رها شده پاسگاه انتظامی پیربازار پس از سال‌ها بلاتکلیفی و بلا استفاده بودن در مجاورت میدان اصلی شهر با پیگیری مدیریت شهری، مجموعه فرماندهی انتظامی تخریب و عرصه آن آزادسازی شد.

پورعلی از بهسازی معابر و محورهای اصلی پیربازار خبر داد و اضافه کرد: ساماندهی و بهسازی محور رشت به پیربازار، پیربازار به چوکام در دستور کار قرار گرفته است.

وی از احداث میدان در مرکز شهر پیربازار خبر داد و افزود: میدان مناسب، استاندارد با اصول ترافیکی در مرکز شهر پس از تخریب پاسگاه قدیم جانمایی و احداث می‌شود.

شهردار پیربازار با بیان اینکه قرارگیری خط ۲۰ کیلوولت فشار متوسط خیابان شهید قربانی نژاد مانع از اجرای پروژه بهسازی و ساماندهی محور پیربازار به چوکام می‌شد، گفت: با هماهنگی و همراهی شرکت توزیع برق گیلان این خط برکنار و جابجا شد تا ساماندهی محور پیربازار به چوکام پس از تکمیل عملیات زیرسازی بدون معارض انجام شود.

پورعلی، استقرار ادارات و نمایندگی‌های دستگاه‌های خدمات رسان را مطالبه جدی شهروندان برشمرد و بیان کرد: راه اندازی نمایندگی ادارات آب و برق و گاز و دیگر دستگاه‌های خدمات رسان در پیربازار از ضروریات است.

وی با بیان اینکه «پُست» دوباره به پیربازار برگشت، افزود: پیگیری مداوم مجموعه مدیریت شهری از طریق اداره کل پست استان سبب شد تا «دفتر پُست» مجدد در این شهر آغاز به کار کرده و راه اندازی گردد.

ارتقای کیفیت خدمات رسانی شهری در پیربازار

شهردار پیربازار با اشاره به اینکه فقر و کمبود و تجهیزات و امکانات در این شهرداری خدمات را دچار چالش می‌کرد، گفت: تقویت و تجیهز ماشین آلات برای شهرداری پیربازار جان دوباره ای به مدیریت شهری در راستای خدمات رسانی به شهروندان بخشید.

پورعلی از ساماندهی و تعیین تکلیف وضعیت آب شرب شهر پیربازار خبر داد و اضافه کرد: شهرداری پیربازار بهمراه شورای اسلامی شهر تا زمان استقرار ادارات و نمایندگی‌های دستگاه‌های خدمات رسان و نه بر حسب وظیفه پیگیر بخشی از مطالبات مهم شهروندان از جمله آب شرب شد.

به گفته وی مساله آب شرب پیربازار با پیگیری مجموعه مدیریت شهری و از طریق بسیج سازندگی سپاه قدس و شرکت آب و فاضلاب گیلان در حال انجام است.

شهردار پیربازار به تشریح بخشی از اقدامات صورت گرفته در این شهر پرداخت و بیان کرد: ساماندهی آرامستان واقع در ورودی شهر، خط کشی معابر. زیباسازی سطح شهر، کاشت گلهای فصلی، تعویض سطل‌های زباله و جایگزینی با سطل‌های گالوانیزه و رنگ آمیزی جداول و … نیز بخش دیگری از اقدامات مدیریت شهری در سال گذشته بوده است که بصورت مستمر در حال اجرا خواهد بود.

پورعلی با بیان اینکه ارتقای کیفیت خدمات رسانی شهری در پیربازار در اولویت قرار دارد، گفت: مدیریت شهری پیربازار به خدمات رسانی شهری نگاه کیفی سازی دارد، رویکردی که به رضایتمندی عمومی ختم شود.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی مدیریت پسماند پیربازار افزود: بر اساس قراردادی پسماند شهر پیربازار به کارخانه کود آلی منتقل می‌شود.

شهرداری پیربازار در سال گذشته برای اولین بار دارای کد اعتباری شده است

شهردار پیربازار با اشاره به اینکه شهروندان پیربازار شایسته بهترین امکانات و خدمات هستند، گفت: بهبود کیفیت زندگی شهری در پیربازار مورد توجه و تاکید مدیریت شهری است.

پورعلی با بیان اینکه شهرداری پیربازار در سال گذشته با پیگیری‌های به عمل آمده از طریق اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان و بانک مرکزی کد دار شده است، اضافه کرد: بعد از گذشته سه سال از عمر شهرداری پیربازار، با پیگیری مجموعه مدیریت شهری و اعضای شورا این شهرداری برای اولین بار دارای کد اعتباری برای دریافت اعتبارات دولتی شد.

وی با اشاره به نقش مهم شهروندان در توسعه و عمران شهری افزود: مشارکت مردم در همه امور کارساز و رهگشاست و این مهم در حوزه مدیریت شهری دو چندان است.

کد خبر 6088450

دیگر خبرها

  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست
  • مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست
  • تدبیر مدیران شهری در تحول زیرساخت‌های بوستان کوهستانی دراک
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز مدیریت شهری مشکین‌دشت
  • پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم