Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس اعلام کرد که با تشکیل یک کمیته، مجرمین حرفه‌ای و سابقه‌دار شناسایی شده، تحت کنترل قرار داشته و به شکل مستمر پایش و رصد و کنترل می‌شوند.

سید مصطفی بحرینی سه‌شنبه ٣١ خردادماه در یک کنفرانس خبری ضمن تبریک هفته قوه قضاییه، بیان کرد: در راستای صیانت از اراضی ملی، منابع طبیعی، جلوگیری از تغییر کاربری اراضی باغی و آزاد سازی بستر حریم رودخانه اقدامات مطلوبی از سوی دادستانی استان فارس طی یکسال گذشته انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: سال گذشته با ثبت ۱۲ هزار هکتار از اراضی قلات، کودیان و تنگ سرخ به عنوان مناطق حفاظت شده در شمال غرب شیراز توانستیم برای مقابله با تصرف اراضی و همچنین در راستای جلوگیری از آلودگی هوا اقدام کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس همچنین گفت: اواخر سال گذشته قریب به ۳۰ هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها، تالاب‌ها و اطراف سدها در استان فارس آزاد و رفع تصرف شد که عمده آنها در شهرستان سپیدان قرار داشت.

بحرینی، صیانت از باغ‌های قصردشت شیراز و جلوگیری از تخریب و تغییر کاربری غیرمجاز این محدوده را از اقدامات مهم ذکر و با بیان اینکه قرارگاهی تحت عنوان قرارگاه پیشگیری تشکیل و از تخریب و تغییر کاربری باغ‌ها جلوگیری و پرونده‌هایی در این باره تشکیل شده است، اضافه کرد: در بحث امور صنفی و اقتصادی و تجاری هم اقداماتی با نظارت مستقیم دستگاه قضایی انجام و واحدهای غیرمجاز شناسایی و پلمب شده است.

او یکی دیگر از اقدامات انجام شده در بحث حفاظت از اراضی را پیگیری اجرای دقیق طرح کاداستر و ثبت اراضی ملی و کشاورزی عنوان و اضافه کرد: شناسایی و برخورد با دلالان و عواملی که مبادرت به تفکیک زمین غیرمجاز می‌کردند، هم انجام شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس ادامه داد: در راستای رفع تصرف اراضی ملی، کشاورزی، محیط زیست، منابع طبیعی، راه و شهرسازی و آب منطقه‌ای نیز در سال گذشته ۳۹۸۳ پرونده تشکیل و منجر به آزاد سازی ٢٧٠٠ هکتار از اراضی به ارزش ٨١ هزار میلیارد ریال شد.

به گفته بحرینی، ٢٥٩١ نفر در این باره دستگیر شدند.

او با بیان اینکه طی سه ماهه اول امسال هم ١٤٢ هکتار اراضی با ٤٢ پرونده رفع تصرف شده است، به تعیین تکلیف وضعیت انبارهای سازمان اموال تملیکی و گمرکات استان نیز اشاره و بیان کرد: در شش ماهه دوم سال گذشته ٩٢ درصد از کالاهای موجود در انبارها تعیین تکلیف شده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس، از دیگر اقدامات این مجموعه در سال گذشته را مبارزه با مفسدین اداری و اقتصادی اعلام و خاطرنشان کرد: سال گذشته در موضوع احتکار خودرو، ارتشاء و اخلال در نظام ارزی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز پرونده‌هایی تشکیل شد.

بحرینی اضافه کرد: در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تنظیم بازار نیز حمایت‌های لازم از دستگاه‌های اجرایی انجام و قرارگاهی با همکاری استانداری تشکیل شد.تعداد قابل توجهی واحدهای صنفی نیز طی یکماه اخیر مورد بازرسی قرار گرفتند.

او با بیان اینکه روزانه قربب به ٢ هزار واحد صنفی مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرند، گفت: پرونده‌های تشکیل شده در این باره عمدتا به حوزه تعزیرات حکومتی باز می‌گردد. 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس گفت: در حوزه امنیت نیز اقدامات مطلوبی انجام شده و بیش از ۶۲ جلسه با کلانتری، پاسگاه‌ها، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعلاتی و نظامی در راستای برخورد با مخلان نظم و امنیت و برخورد با اراذل و اوباش انجام شده است.

بحرینی عنوان کرد: در ارتباط با کنترل مجرمین حرفه‌ای و سابقه دار نیز کمیته‌ای با حضور رئیس کل تشکیل و افراد شناسایی شده و تحت کنترل روزانه قرار دارند.

او همچنین گفت: سال گذشته اقدامات خوبی در ارتباط با ساماندهی وضعیت زندانیان و کاهش جمعیت کیفری اقدامات خوبی انجام شد و در این راستا ٤٩١٢ نفر از زندانیان مشمول اعطای مرخصی، ۲۳۸ نفر مشمول تعلیق مجازات، ٥٠٧ نفر مشمول آزادی مشروط و ٢٠٠ نفر تحت رصد پابند الکترونیکی قرار گرفتند.

بحرینی در پاسخ به پرسشی درباره تخریب بخشی از قبرستان قدیمی شیراز، گفت: این موضوع بررسی شد و هر چند خلاف شرع و بازی با احساسات بوده اما خلاف مقررات و قانون نبود، البته بررسی و بازرسی ویژه‌تری نیز انجام می‌شود و اگر تخلف محرز شود برخورد لازم با آن انجام می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس در خصوص ساماندهی بحث اجاره مسکن هم بیان کرد: برنامه‌هایی در دستور کار قرار گرفته و برخوردهایی انجام و مقرر شده صنف مربوطه پای کار بیاید.

بحرینی گفت: همچنین مقرر شده که مشاورین املاک نظارت‌هایی بر وضعیت عملکرد خود و تنظیم قراردادها انجام دهند و اگر خارج از چارچوب تعیین شده ضوابط دولتی اقداماتی انجام شود، ضمن شناسایی واحدهای مشاوره املاک، برخورد با آنها انجام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تصرف اراضی ملی سازمان اموال تملیکی شهرستان سپیدان استانی سیاسی دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس انجام شده سال گذشته انجام شد تشکیل شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۹۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران درباره کشف پیکر قاضی بابلی در شهرستان آمل، گفت: این موضوع به‌عنوان مرگ مشکوک کالبدگشایی شده که درحال بررسی است.

به گزارش مشرق، با اعلام روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، خبری مبنی بر کشف پیکر قاضی شهرستان بابل در شهرستان آمل مازندران داغ شد که گفته شده به قتل رسیده است.

علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در همین خصوص اظهار کرد: این موضوع به‌عنوان مرگ مشکوک کالبدگشایی شده است.

وی افزود: بررسی‌های لازم در این زمینه درحال انجام است که درصورت رسیدن به نتیجه اطلاع‌رسانی می‌شود.

مرحوم مهران رحیمی قاضی سابق دادگستری، ۵۲ ساله اهل روستای دونه‌سر بابل، وکیل پایه یک دادگستری استان تهران و بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری دادگاه ولنجک تهران بوده که سال گذشته بازنشسته شده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • نصب پابند الکترونیک برپای ۳۰۰ سارق در غرب تهران
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • (عکس) استوری تند و تیز محمد انصاری؛ برای نبرد با زمین‌خواری و اختلاس لباس رزم به تن کنید!
  • کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • طرح پایش هوشمند سارقان سابقه‌دار با پابند الکترونیکی در گفت و گو با رئیس پلیس آگاهی پایتخت | ماجرای سرقت دو سارق با پابند الکترونیکی چه بود
  • رصد لحظه‌ای سارقان سابقه دار در اتاق پایش
  • انجام اقدامات لازم برای تأمین اراضی طرح نهضت ملی مسکن
  • ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان
  • ماسه‌خواری پرونده همیشه باز در سواحل مازندران
  • واگذاری زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن در بخش ناغان، به شرط تامین زمین