Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-03@20:38:50 GMT

تکاپوی کارگزارها در میانه مرز روانی شاخص

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۹۱۱۱

تکاپوی کارگزارها در میانه مرز روانی شاخص

بورس تهران امروز نیز با کاهش شدید نقدینگی در گردش معاملات مواجه بود؛ بازاری که این روزها با رخوت و سکون معنی داری مواجه شده است.

به گزارش ایران اکونومیست، امروز سه شنبه ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با کاهش ۷.۶۱۷ واحدی به یک میلیون و ۵۳۹ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن اما با افزایش ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۲۶ واحدی عدد ۴۲۳ هزار و ۴۵۷ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما در حالی با ۶.۶۶۶ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۶۷ هزار واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با ۱۱.۹۶۶ واحد کاهش، به عدد ۲میلیون و ۹۷۷ هزار واحد رضایت داد.

در بورس تهران امروز ۵ میلیارد و ۷۵۱ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۳۶۷ هزار و ۴۰ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۳ هزار و ۵۴۳ میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۱۵۲ واحد کاهش به رقم ۲۰ هزار و ۸۳۳ واحد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری ۵ میلیارد و ۶۶۲ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از ۴ هزار و ۴۳۷ میلیارد تومان معامله شد.

اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار بر اُفت امروز شاخص کل بورس تهران به ترتیب نمادهای "فملی" با ۷۰۶ واحد، "نوری" با ۵۷۴ واحد و "فولاد" با ۵۱۷ واحد کاهش بودند در مقابل اما نمادهای معاملاتی "حکشتی" با ۴۸۹ واحد، "بوعلی" با ۸۱ واحد و "کویر" با ۷۱ واحد افزایش، بالاترین تأثیر مثبت بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

به گزارش مهر، معامله گران بورس تهران امروز نیز همچون روزهای گذشته در آخرین روز کاری بورس تهران شاهد معاملاتی رخوت آور و کم حجم در اغلب نمادهای معاملاتی هم زمان با اُفت نقدینگی در گردش معاملات بازار سهام بود.

این در حالی است که انتشار اخباری در گروه‌های لیدر بازار از جمله خودروئی ها از سوی سازمان خصوصی سازی نیز نتوانسته حال و هوای بازار را تغییر دهد و به حتی از کوچک‌ترین فرصتی برای فروش سهام در این نمادها استفاده می‌کنند.

در همین حال شنیده می‌شود سهم واریزی کارگزاران به صندوق توسعه بازار از محل کارمزد با کاهش اندکی روبرو شده تا به این ترتیب اندکی به تقویت نقدینگی در گردش بازار کمک شود.

با این وجود در کف بازار سهام همچنان انگیزه برای فروش سهام و تبدیل آن به سایر دارایی‌ها همچون سکه یک روزه بانکی در تابلوی معاملات بازار سهام وجود دارد. بازاری که حتی به نوسانگیری در تک سهم‌ها اعتماد ندارد.

  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: بورس ، بازار سهام ، قیمت خودرو

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بورس بازار سهام قیمت خودرو بورس تهران بازار سهام واحد کاهش شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۹۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

جدیدترین قیمت دلار و یورو پیش از تعطیلات دو روزه بازار   سه نماد بورسی با رشد بیش از ۱۰۰ درصدی فروش!   تعلیق در کمین این ۱۴ نماد، مراقب باشید!

 

تنها یک نماد بورسی بیشتر از اسفند فروخت! 

 

قیمت انواع پژو در بازار خودرو

 

جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!

 

کدال خپویش | برای سرمایه گذاری مناسب است؟

 

کدال فاهواز | سهامدارانش چقدر سود گرفتند؟

 

ارزش سهام عدالت چند میلیون شد؟

 

دیگر خبرها

  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی