Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، هاشم داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در مراسم امضاء تفاهم‌نامه برگزاری جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل با دانشگاه بین‌المللی امام خمینی«ره» قزوین، گفت: دانشگاه‌های ایران با توجه به ظرفیت‌هایی که به برکت انقلاب اسلامی کسب کرده‌اند، قابلیت بین‌المللی شدن را دارند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: یکی از مسیرها برای تحقق مرجعیت علمی و بیانیه گام دوم انقلاب و نیل به سند چشم انداز ۲۰ ساله و کسب مقام اول علمی در سطح منطقه، جذب دانشجویان بین‌الملل از کشورهای مختلف جهان است.

وی با اشاره به سیاست‌ کشورهای مختلف در جذب دانشجویان بین‌الملل تصریح کرد: برخی دولت‌ها با نگاه اقتصادی، برخی با اهداف علمی، آموزشی و برخی نیز سیاسی و یا فرهنگی به جذب دانشجویان بین‌المللی می‌پردازند، نگاه جمهوری اسلامی ایران با توجه به رسالت و گفتمانی که دارد، به صورت نگاه ترکیبی بوده و علاوه بر موضوع فرهنگی، حوزه اقتصاد و سیاست و علم را نیز در این رابطه از اولویت‌ برخوردار کرده و با این رویکرد به جذب دانشجویان بین‌الملل اهتمام ورزیده است.

دکتر داداش پور اهتمام به ساخت خوابگاه‌های متاهلی برای دانشجویان بین‌الملل را از اولویت‌های سازمان عنوان کرد و گفت: باید با حمایت خیرین و به منظور رفع دغدغه‌های دانشجویان متاهل داخلی و خارجی، ساخت و تجهیز خوابگاه‌ها را به سرعت دنبال کنیم و این موضوع در برخی دانشگاه‌ها آغاز شده و انتظار این است که سایر دانشگاه‌ها نیز ساخت خوابگاه‌های متاهلی را در دستور خود قرار دهند.

رئیس سازمان امور دانشجویان در پایان از دانشگاه بین‌المللی امام خمینی «ره»» قزوین درخواست کرد تا موضوع آموزش زبان فارسی دانشجویان بین‌الملل را به نحو مطلوب استاندارد سازی نموده و الگویی برای همه دانشگاه‌های کشور در این زمینه باشد.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام‌ خمینی«ره»» قزوین بر اساس ماموریت و اساسنامه‌ای که در زمان تاسیس تنظیم شده، باید دانشجویان بین‌الملل باشند، از سازمان برنامه و بودجه درخواست کرد تا در اختصاص بودجه به این دانشگاه، این موضوع را در نظر داشته باشد و دانشگاه را در رسیدن به اهداف و ماموریت‌های تعریف شده کمک کند.

داداش پور جشنواره فوق را عمق‌بخشی در ارتباطات فرهنگی ملل در بستر فرهنگ غنی ایران _اسلامی توصیف کرد و گفت: دانشجویان در عرصه‌های هنرهای تجسمی، متون ادبی، صنایع دستی، غذای محلی و فرهنگ، تاریخ با هم رقابت خواهند پرداخت.

دکتر سید علی قاسم زاده رئیس دانشگاه امام خمینی «ره»» قزوین نیز در این مراسم گفت: اکنون این دانشگاه ۷ هزار و ۶۰۰ دانشجو دارد و یکی از مهم‌ترین اهداف ما در دانشگاه امام خمینی«ره» این است که بتوانیم در کنار پیوست فرهنگی که برای تربیت دانشجویان تراز انقلاب ایجاد می‌کنیم، زبان فارسی ایرانی اسلامی را هم داشته باشیم. دانشگاه امام خمینی«ره» ظرفیت‌های بسیاری دارد و با حمایت وزارت علوم می‌تواند گام‌های بلندتری را بردارد.

وی با قدردانی از رئیس سازمان امور دانشجویان در انتخاب دانشگاه بین‌المللی امام خمینی «ره» قزوین برای برگزاری جشنواره ملل، افزود: امیدواریم با برگزاری چنین برنامه‌هایی و نیز تقویت کمی و کیفی دانشگاه در رسیدن به اهداف و اساسنامه دانشگاه مبنی بر اینکه دانشگاه باید ۶۰ درصد دانشجوی بین‌الملل داشته باشد، دست یابیم.

گفتنی است در زمان برگزاری جشنواره ملل، کارگاه‌های دانش‌افزایی و مهارت‌افزایی ویژه دانشجویان بین‌المللی برگزار خواهد شد و دانشجویان از اماکن گردشگری شهر قزوین بازدید خواهند داشت.

کد خبر 5520109 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان امور دانشجویان وزارت علوم دانشجوی خارجی سازمان سنجش دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه تهران دندانپزشکی مرکز سنجش آموزش پزشکی آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کنکور 1401 دانشگاه علوم پزشکی تهران شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب رشته وزارت علوم دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی رئیس سازمان امور دانشجویان جذب دانشجویان بین الملل دانشگاه بین المللی امام دانشگاه ها امام خمینی خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۹۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: در جلسه مشترک‌ معاونت با اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور اهمیت رفع ایرادات پروژه هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری کلان‌شهر شیراز، تسریع در روند تحویل اتوبوس‌های جدید از محل تسهیلات دولت و همچنین انعقاد تفاهم‌نامه های فی مابین طرفین مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، هادی شه‌دوست شیرازی نیز در بیان جزئیات برگزاری این نشست مشترک اظهار کرد: همکاری‌های لازم در جهت تکمیل فازهای قبلی طرح سامانه سخت افزاری و نرم افزاری طرح مکانیزه ناوگان حمل و نقل مسافر درون شهری مطرح و مورد ارزیابی قرار گرفت و ارتقا سخت افزاری و اتمام شرح خدمات موضوع قرار داد پروژه BMS بررسی گردید.

وی در این نشست با اشاره به اهمیت نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، تسریع در روند ورود اتوبوس‌های جدید که از طریق تعهدات دولت به کلان شهر شیراز اختصاص یافته است و در انتظار تعهدات خودروسازان قرار دارد را در جمع اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور خواستار شد.

در ادامه این نشست مصطفی کیانی رحیمی، عضو ناظر شورا در سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر در جریان این نشست به اهمیت افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر شیراز تاکید و تصریح کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی علاوه بر اینکه یک خدمت به شهروندان محسوب می‌شود و در ایجاد شغل و بهبود وضعیت اقتصادی خانوار شهری تأثیر بسزایی دارد. لذا با افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری به عنوان یک نهاد خدمت رسان در چرخه رونق افزایی بی‌نصیب نمی‌ماند از این رو همکاری و همراهی اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور در جهت سرعت بخشیدن به ورود اتوبوس‌های جدید بر اساس تعهدات دولت و ارتقا هوشمندسازی این ناوگان بسیار تأثیر گذار خواهد بود.

وی افزود: شهرداری و شورای شهر شیراز در حوزه حمل و نقل به جهت بهتر انجام‌دادن رسالت خود در راستای افزایش خدمات حمل‌ونقل عمومی، ترویج خدمات حمل و نقل و فرهنگ استفاده و بهره‌گیری از خدمات زیرساختی حمل و نقل عمومی، سیاست گذاری‌های کلان و بزرگی را برنامه‌ریزی کرده است که قطعاً با افزایش خدمات دولت به این ناوگان در سال جاری و البته حمایت اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور میسر می‌شود.

به گزارش ایمنا، پیگیری و به اتمام رساندن قرارداد فی مابین شهرداری شیراز و اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور در راستای هوشمند سازی و تعیین تکلیف ناوگان حمل و نقل عمومی از اهداف این نشست مشترک به شمار می‌رفت.

کد خبر 747913

دیگر خبرها

  • آکسیوس: ۶۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در آمریکا بازداشت شده‌اند
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • عفو بین‌الملل: دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • دستگیری بیش از ۱۰۰ دانشجوی دانشگاه امرسون؛ حذف تصاویر حمله پلیس آمریکا به دانشجویان
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • حدود ۱۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در کالیفرنیا بازداشت شدند