Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@12:01:41 GMT

قدیمی‌ترین اسناد ۴۰۰ ساله اصناف رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۹۳۰۸

قدیمی‌ترین اسناد ۴۰۰ ساله اصناف رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، اعظم نظرکرده در آئین رونمایی اظهار کرد: هفت هزار و ۳۵۳ سند با موضوع اصناف و مشاغل در بخش اسناد کتابخانه رضوی موجود است که قدیمی‌ترین سند مربوط به سال ۱۰۰۸ هجری قمری است.

مسئول امور نمایه سازی و مستندسازی اداره اسناد کتابخانه آستان قدس رضوی افزود: در این اسناد از افراد مختلف با عنوان کدخدای صنف یا ریش سفیدان صنف که رئیس اتحادیه و اصناف امروز هستند نام برده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در یکی از اسناد مربوط به سال ۱۳۲۹ قمری وزارت عدلیه، در نامه‌ای خطاب به تجار در خصوص تعرفه بعضی از مواد غذایی و همچنین انتخابات اصناف صحبت به میان آمده است. در سند دیگری هم مربوط به سال ۱۳۳۰ قمری به اصنافی که باید مالیات پرداخت کنند اشاره شده که از جمله آنها صنف نساجان و قهوه فروشان است.

کد خبر 5520125

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد موزه آستان قدس رضوی نسخ خطی بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی سفر استانی اردبیل ویروس کرونا آمار کرونا مشهد سازمان تبلیغات اسلامی آبرسانی سیدابراهیم رئیسی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۹۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگ عفاف و حجاب اصناف شهرستان‌های غرب البرز برگزار می‌شود

‌به گزارش خبرنگار مهر، همایش بزرگ عفاف و حجاب اصناف شهرستان‌های غرب استان البرز به همت سازمان بسیج اصناف این استان در روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ساعت ۹ صبح در سالن ۹ دی هشتگرد برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور سرهنگ حمید عسگری، رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان البرز برگزار می‌شود و فرید نجف نیا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سخنران این برنامه خواهد بود.

کد خبر 6096885

دیگر خبرها

  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس
  • همایش بزرگ عفاف و حجاب اصناف شهرستان‌های غرب البرز برگزار می‌شود
  • نشست «سندپژوهی و سندشناسی» در کتابخانه ملی برگزار می‌شود
  • سفربه تهران قدیم؛ تصویری متفاوت از فرودگاه مهرآباد ۶۹ سال قبل (+عکس)
  • چهره زن نئاندرتال ۷۵هزار ساله رونمایی شد (+عکس)
  • بارشهای بهاری جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت
  • فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود
  • جاده‌های خراسان رضوی همزمان با افزایش ترددها بارانی و لغزنده است