Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیان زادگان گفت: تاکنون ۱۰ خوابگاه دانشجویی در ۱۰ شهر کشور با سرمایه‌گذاری ۴۰۷ میلیارد تومان توسط بنیاد ۱۵ خرداد ساخته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حمیدرضا علیان زادگان امروز در آیین افتتاح خوابگاه دخترانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه بیرجند که با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برگزار شد، اظهار داشت: با افتتاح امروز سه خوابگاه در بیرجند، اراک و بجنورد، تعداد خوابگاه‌ها به ۱۰ مورد و ظرفیت آن به ۲ هزار و ۳۳۰ نفر خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) افزود: زیربنای خوابگاه‌های این بنیاد به ۵۱ هزار مترمربع و سرمایه‌گذاری انجام شده در این زمینه به ۴۰۷ میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری نیز پنج خوابگاه دیگر افتتاح می‌شود، گفت: تا پایان سال ظرفیت نهایی خوابگاه‌های ما به سه هزار و ۲۵۰ نفر و ۷۴ هزار مترمربع زیربنا و سرمایه‌گذاری ۶۵۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

سرمایه گذاری ۱۸۰۰ میلیارد ریالی در خراسان جنوبی

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خراسان‌جنوبی هم در این آیین اظهار کرد: خوابگاه دانشجویی دخترانه ۲۲۰ تختخوابی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با زیربنای پنج هزار و ۲۰۰ مترمربع در دانشگاه بیرجند به همت بنیاد ۱۵ خرداد افتتاح شد.

سید مجتبی موسوی افزود: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۱۳۹۵ آغاز شد و برای مجموع این پروژه ۳۹۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

به گفته وی این خوابگاه با بهره‌مندی از مدرن‌ترین‌ استانداردهای روز در طراحی و معماری احداث شده و امکاناتی مانند نمازخانه، اتاق مطالعه، اتاق تلویزیون، سالن ورزشی، بهداری، آشپزخانه، اتاق میهمان و سالن رایانه و ملاقات دارد.

موسوی بیان کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تاکنون در بحث توانمندسازی اقتصادی و امور زیربنایی و مباحث سلامت بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در استان سرمایه‌گذاری کرده است.

تلاش برای تأمین خوابگاه و اسکان دانشجویان

سید محمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی هم در این آیین گفت: در حال حاضر در مقایسه با سال های قبل امکانات بسیار خوبی می‌توانیم برای دانشجویان فراهم کنیم، حق دانشجویان نیز بیشتر از این هست لذا احساس خرسندی می‌کنیم.

وی ادامه داد: باید نهایت تلاش بر این باشد تا هیچ دانشجویی در سطح استان دغدغه خوابگاه یا اسکان نداشته باشد و والدینی که از سراسر ایران فرزندان خود را برای تحصیل به استان می‌فرستند نگران اسکان، تغذیه و زندگی فرزندانشان نباشند.

طالبی عنوان کرد: باید فکر، ذهن و اندیشه دانشجو به این معطوف باشد که بتواند از تحصیلات پرمایه و پر مغزی استفاده کند و خروجی دانشگاه‌ها دانشمندانی باشند که به عنوان سرمایه‌های این نظام چرخ اقتصاد و تولید و زیرساخت‌های ایران اسلامی را راه‌اندازی کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: برای اینکه اقتصاد و تولید پررونق و دانش بنیان باشد باید زمینه تحصیل خوب را برای دانشجویان فراهم کنیم.

وی خاطر نشان کرد از ظرفیت خیرین، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد ۱۵ خرداد در کنار اعتبارات استان استفاده خواهیم کرد تا در آینده نزدیک کمتر شاهد خروج دانشجویان و خوابگاه‌های خودگردان باشیم.

طالبی گفت: ‌از طرفی وضعیت اجاره‌بها نیز بالا رفته و دانشجویان قادر به پرداخت اجاره نیستند که این مهم نیز آسیب‌های دیگری در پی دارد که با احداث خوابگاه قابل حل است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ستاد اجرایی فرمان بنیاد ۱۵ خرداد خراسان جنوبی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۹۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با بیان اینکه عملیات اجرایی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر با احداث مسیرها و خیابان‌های پیرامون پروژه آغاز شده است، گفت: معرفی ارزش‌ها، دستاوردها و زندگی مشاهیر از اهداف ساخت باغ مشاهیر است.

امیرعباس رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر در محدوده منطقه ۵ شهرداری اصفهان اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته، عملیات اجرایی این پروژه از بیست‌وپنجم فروردین سال جاری آغاز شده است.

وی با بیان اینکه پروژه احداث باغ مشاهیر با اعتباری بالغ‌بر ۱۸ میلیارد ریال درحال انجام است و ماموریت سازمان اجرای پیاده‌روسازی، فضای سبز و مسیر عبوری رینگ پیرامونی باغ مشاهیر است.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این پروژه بیش از ۱۹۰۰۰ مترمربع زیرسازی می‌شود و پس از آن حدود ۴۷۰۰ تن آسفالت انجام خواهد شد.

کد خبر 749255

دیگر خبرها

  • خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان در سطح استان بوشهر احداث می‌شود
  • عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد
  • به زودی دغدغه خانواده شهدا هرمز با احداث گلزار شهدا رفع خواهد شد
  • جنبش دانشجویی، سازمان استکباری آمریکایی-صهیونیستی را به هم ریخت
  • عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • خیزش دانشجویی حمایت از غزه به کشور عربی رسید
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج