Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، اقبال شاکری در نشست علنی امروز(سه شنبه، ۳۱ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید چمران و تبریک روز بسیج اساتید به اساتید بسیجی، گفت: ۲ سال از عمر مجلس انقلابی و یک سال از عمر دولت انقلابی گذشت و محضر حضرت آقا رسیدیم که مجددا مجلس را انقلابی خوانده و ۲ تذکر به ما دادند؛ یک تذکر فردی که انقلابی بمانید و دوم تذکر جمعی که انقلابی عمل کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران تصریح کرد: ویژگی ها برای انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن باید نصب العین ما در فعالیت های تقنینی، نظارتی، اجرایی، در کمیسیون ها و فراکسیون ها و در حوزه های انتخابیه باشد. از هیأت رئیسه می خواهم این منشور را به عنوان منشور دو سال آینده مجلس شورای اسلامی تدوین کرده و نحوه استفاده از آن را در لوایح و طرح ها و اقدامات مجلس ارائه دهد.

وی ادامه داد: با بررسی دو سال مجلس و اقداماتی که انجام داده ایم می بینیم، مالیات بر خانه های خالی، اقدام راهبردی رفع تحریم ها، جهش تولید مسکن، جهش تولید دانش بنیان، جوانی جمعیت، اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری، درگاه واحد مجوزها، تسهیل کسب و کار، قانون کمک معیشتی، اصلاحات اساسی در بودجه ۱۴۰۱ و به دنبال آن اصلاح قانون نظام مهندسی، لایحه مشارکت عمومی و خصوصی، مدیریت یکپارچه شهری، مالیات بر عایدی سرمایه و بسیاری از اقدامات دیگر حاصل کار مجلس بوده است.

شاکری اضافه کرد: هر کدام از این طرح ها یک انقلاب در حوزه خود بوده و هر کدام یک اقدام راهبردی برای حوزه هایی است که این قانون ها آنها را متأثر کرده اما به نظر می رسد، زبان مجلس در ارائه این اقدامات و تلاش ها الکن شده و خوب برای مردم تشریح نشده و نگرانیم که در اجرا و نظارت ها نیز به خوبی دیده نشود.

عضو کمیسیون عمران مجلس خطاب به هیات رییسه اظهار داشت: به نظر می رسد نیاز به اقدامات اساسی داریم؛ همکاری بیشتر در هیأت رئیسه، بهبود امور مجلس در حوزه تقنینی و نظارتی و استفاده از سامانه ها، رسیدگی به امور کارکنان و موضوعاتی مثل تبدیل وضعیت ایثارگران همکاران مجلس همچنین موضوع مسکن کارمندان مجلس باید حل شود و به فضای ۱۰ ساله ناامید کننده پایان داد.

وی افزود: باید برای رانندگان اداره ترابری که بار سنگینی بر دوش دارند، موضوعات رفاهی و اداری باید در نظر گرفته شود. در موضوعات اساسی مجلس، مردم باید بیش از پیش در جریان باشند. رئیس مجلس نیز باید درباره مذاکرات سران قوا و مذاکرات هسته ای بیشتر در مجلس توضیح دهد و گفتگو شود. مجلس باید در جریان جزئیات باشند همچنین برای بهبود فعالیت های تشکلی نمایندگان پیشنهاد می شود فراکسیون انقلاب اسلامی در انتخابات های جدیدی که می گذارد، رئیس فراکسیون را از رئیس مجلس جدا کند و فراکسیون به عنوان یک مشاور امین برای ریاست مجلس و هیأت رئیسه عمل کند و از این ناکارآمدی که فراکسیون به آن دچار شده رها شود.

شاکری خطاب به دولت انقلابی عنوان کرد: رأی اعتماد برجسته ای از مردم گرفتید که با اعتقاد به شما رأی دادند. از این رو آقای رئیس جمهور! مردم با ایمان و اعتقاد به شما رأی داده و شما را به مردمی بودن، صادق بودن، دنبال حل مشکلات بودن، انقلابی عمل کردن، سفر بی تکلف بین مردم در سراسر کشور رفتن، می شناسند؛ شما سطح و جایگاه ایران اسلامی را در مذاکرات شرق و غرب ارتقا داده اید.

این عضو مجمع نمایندگان استان تهران ادامه داد: در این برهه حساس از کشور و در جریان کار دولت که بیش از یک سال از آن نگذشته است، باید با تأمل بیشتری عمل کرد و تعامل میان مجلس و دولت را افزایش داد و از همگرایی استفاده کرد. همانطور که حضرت آقا فرمودند دچار احساسات نشویم.

وی با اشاره به اینکه مجلس با ۴ موضوع شدید تحریم، آثار جنگ اوکراین، جراحی اقتصادی و از همه مهم تر با آواربرداری از ویرانه های قبل روبرو است، عنوان کرد: باید به دولت بیشتر فرصت داد. وزرای انقلابی باید قدر اعتماد مجلس را بدانند. ما دنبال مشکلی نیستیم اما از نظارت نمی گذریم.

شاکری اضافه کرد: دولت انقلابی باید به داد معلمان، بازنشستگان، تبدیل وضعیت ایثارگران و ساماندهی نیروهای شرکت باشد و به داد مسکن برسد تا  در نیمه راه نماند. دولت انقلابی باید به دانشگاه و دانشگاهیان اعتماد کرده و با آنها بیشتر ارتباط برقرار کند.

رییس فراکسیون جهادسازندگی و پیشرفت مجلس خاطرنشان کرد: آینده دنیا در دستان فرزندان انقلاب اسلامی است که با قدرت باید به سمت تمدن اسلامی پیش برویم. قرن اخیر قرن ایران اسلامی و قرن نوین اسلامی است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی انقلاب اسلامی ایران دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی انقلاب اسلامی ایران دولت مجلس شورای اسلامی انقلاب اسلامی ایران دولت دولت انقلابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۹۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد

امیرقلی جعفری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس  در مورد در اختیار قرار دادن زمین و تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن، گفت: بانک‌ها به تعهدات خودشان به درستی در بحث مسکن عمل نکردند تامین این مقدار سپرده برای اقشار آسیب پذیر و متوسط سخت است اینکه ماهی چهل پنجاه میلیون بدهند دشوار است.  باید قانون مصوب مجلس در بحث در اختیار قرار دادن تسهیلات و زمین به مردم اجرایی شود نا فرد با دست خودش مسکن بسازد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع باید ساخت مسکن را به مردم واگذار کنیم و ما مرحله به مرحله نظارت کنیم. هزینه ساخت مسکن در شهرهای بزرگ یک میلیارد است کدامیک از افراد آسیب پذیر می توانند این را آماده کنند ما در مجلس مطرح کردیم که زمین را دولت بدهد. به جز چند کلان شهر دولت مشکلی برای تامین زمین در سایر شهرها ندارد.

جعفری نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: اگر می خواهیم اقشار آسیب پذیر دارای مسکن شوند چاره ای جز اینکه زمین و تسهیلات در اختیار آنها  قرار دهیم نداریم. ما نمی توانیم فقط با امکانات دولتی برای افراد بی مسکن مسکن آماده کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهترین راه برای حل مشکل مسکن مشارکت مردم است، گفت: بروکراسی و ساختار معیوب هم این اجازه را نمی دهد که دولت همه نیازهای بخش مسکن را برطرف کند. دولت هم ‌اراده کند نمی تواند کاری کند. ما نمی توانیم فقط با امکانات دولتی برای افراد بی مسکن مسکن آماده کنیم. باید برای حل مشکل مسکن از ظرفیت مردم استفاده کنیم و بهترین بستر برای تحقق این امر عرضه زمین توسط دولت و همچنین پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به مردم از طریق شبکه بانکی است.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف /اعلان جنگ علنی با تشکیل یک فراکسیون
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد
  • تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • (ویدئو) تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود