Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، علیرضا عباسی، در بازدید یکروزه از اماکن فرهنگی و هنری کرج که با حضور جمعی از فعالان فرهنگی وهنری و مسوولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انجام شد، ضمن آشنایی با ظرفیت هنری استان در جریان مشکلات و زیرساخت‌های فرهنگی این مراکز قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با  اشاره به فقر سرانه‌های فرهنگی و هنری استان البرز اظهار داشت: یکی از حوزه‌های مهم مغفول مانده در حوزه شهرستان کرج حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی است که متاسفانه مورد کم لطفی و بی‌مهری قرار گرفته است.
فرهنگ پاشنه آشیل کشور محسوب می‌شود
عباسی  افزود: از آنجایی که انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است باید توجه ویژه و جدی به حوزه فرهنگ و ارشاد شود چرا که حوزه فرهنگ پاشنه آشیل کشور محسوب می‌شود و تاکیدات مقام معظم رهبری نیز موید این امر است.
وی  با بیان اینکه ‌یکی از ضعف‌های فرهنگی ما عدم تبیین نظام به نسل نوجوان است، گفت: معتقدیم اگر در حوزه فرهنگ اقدامات موثری صورت گیرد و دستاوردهای فرهنگی به‌خوبی به نمایش درآید، قادر خواهیم بود نسل جوان را از این منظر بیمه کنیم.
این نماینده  مجلس شورای اسلامی افزود:  استان البرز ظرفیت‌ بسیار خوبی از نظر نیروی انسانیِ ماهر و هنرمندان سرآمد دارد ولی از نظر زیرساخت‌ها و شاخص‌ سرانه‌های‌ فرهنگی وضعیت مطلوبی ندارد. لذا لازم است با تمام توان ظرفیت‌های فیزیکی و سرانه‌های فرهنگی استان را ارتقا دهیم .
وی هدف از این بازدید را آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های فرهنگی و احصا کمبودها در جهت رفع مشکلات عنوان کرد و گفت: فرهنگ مقوله‌ای بسیار گسترده و قدرتمند و زبان گویایی برای کارآمدی نظام محسوب می‌شود. امید است با پیگیری موارد احصا شده شاهد نتایج خوبی باشیم.
اولین گام در بهبود سرانه‌های فرهنگی رفع حاشیه‌نشینی است
عباسی با اشاره به تفاوت سرانه‌های فرهنگی در مناطق مختلف شهر کرج گفت: استان البرز در تمام سرانه‌ها نسبت به سایر استان‌ها به ویژه در بخش آموزش و فرهنگ با کمبود روبرو است؛ اما تفاوت‌ سرانه فرهنگی از یک منطقه به منطقه دیگر مشهود است و این امر وقتی از شهر کرج به سمت شهرهای اقماری حرکت‌ می‌کنیم بیشتر است.
عضو مجمع نمایندگان استان البرز در مجلس شورای اسلامی  خاطرنشان کرد: استان البرز در دیگر سرانه‌ها نیز شاخص مناسبی ندارد که امیدوارم با هم‌افزایی دستگاه‌های متولی در استان و به میدان آوردن ظرفیت‌های ملی بتوانیم کم و کاستی‌های موجود در استان را برطرف کنیم.
در این بازدید فرهنگی که با حضور جمعی از فعالان فرهنگی و مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صورت گرفت، از ۱۰ نقطه فرهنگی از جمله نگارخانه میلاد، فرهنگسرای جوان و ساختمان پردیس تئاتر کرج و برخی پلاتوهای موجود تمرین تئاتر، هنرستان هنرهای زیبا (پسرانه و دخترانه) کرج، ساختمان تئاتر شهر، فرهنگسرای آسمان نما، فرهنگسرای خط و تذهیب کرج، نگارخانه و آموزشگاه آزاد مهارت‌های تجسمی کیانمهر و امثال بازدید به عمل آمد.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج نماینده مجلس شورای اسلامی اقشار حاشیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج نماینده مجلس شورای اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج نماینده مجلس شورای اسلامی اقشار حاشیه فرهنگ و ارشاد اسلامی سرانه های فرهنگی استان البرز حوزه فرهنگ سرانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۹۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه ااطلاع رسانی جریان حکمت ملی عراق، سیدعمار حکیم، رییس جریان حکمت ملی عراق، در دیدار فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، و هیئت همراه وی، وضعیت فرهنگ و ارتباطات دو کشور و چشم‌اندازهای گسترش همکاری‌های عراق و جمهوری اسلامی ایران را مورد رایزنی قرار داد.

در این دیدار که در دفتر رییس جریان حکمت ملی عراق در بغداد انجام شد، حکیم بر ضرورت تبادل تجارب در بخش‌های فرهنگی، هنری و آرشیوی تأکید کرد.

وی با اشاره به نیازهای جوامع اسلامی به برنامه‌هایی فرهنگی که آنان را در برابر هجمه فرهنگی و اندیشه‌های منحرف مصون نگه دارد، بر ضرورت حمایت از برنامه‌های هنری و تولید فیلم و سریال و استفاده از فناوری‌های نوین برای رساندن آن به مخاطبان تأکید کرد.

رییس جریان حکمت ملی عراق همچنین بر ضرورت توقف جنگ در غزه تأکید کرد و جامعه جهانی را در قبال پیامدهای آنچه در غزه می‌گذرد و سکوت در برابر کشتار و گرسنه نگه‌داشتن و نسل‌کشی مسئول دانست.

کد خبر 6096634

دیگر خبرها

  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • برای هنرمندی که سینه‌اش لبریز از زلالی مذهب و عشق بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • ایمانی پور به ارمنستان سفر کرد
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر