Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@16:50:34 GMT

پیام‌های تسلیتی که برای درگذشت کریم‌خانی ارسال شد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۹۳۹۸

پیام‌های تسلیتی که برای درگذشت کریم‌خانی ارسال شد

به گزارش ایرنا، در پیام محمد اله‌یاری به مناسبت درگذشت مرحوم محمدعلی کریم‌خانی خواننده پیشکسوت آثار آیینی مذهبی آمده است: «با کمال تاسف و تاثر، آسمانی شدن چهره خوشنام و محب اهل بیت علیهم السلام، زنده‌یاد محمدعلی کریم‌خانی را به دوستداران فرهنگ و هنر کشور تسلیت می‌گویم.

مرحوم مغفور کریم‌خانی با نوای گرم و زیبای خود در قطعه «آمده‌ام ای شاه پناهم بده»، سال‌ها آرامش‌بخش دلدادگان و درماندگان کوی رضا و پناهِ دلتنگی محبان این امام رئوف بود و سبب شکستن بغض‌ آنان و جاری شدن اشک‌شان می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حالا گرچه صاحب این نوا خود در پناه شاه خراسان میهمان ِروضه‌ی رضوان شده، اما نوای امام رضایی وی فناناپذیر است و به یقین صدای دل‌انگیزش همواره در یادها زنده خواهد ماند.

اینجانب ضمن تجلیل از یک عمر خدمات ماندگار آن مرحوم، از درگاه خداوند بزرگ برای ایشان رحمت الهی و جایگاه برین در سرای باقی و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی خواستارم.»

درگذشت استاد کریمخانی داغی عظیم بر دل ما نهاد

امیر حسین سمیعی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز به به مناسبت درگذشت محمدعلی کریمخانی پیام تسلیتی صادر کرد که متن پیام بدین شرح است: «درگذشت هنرمند سرسپرده، مداح و مرثیه‌سرای اهل بیت(ع) مانایاد محمدعلی کریم‌خانی را به خانواده ارجمند ایشان مردم هنرپرور ایران به ویژه جامعه هنری تسلیت عرض می‌کنم. درگذشت ایشان داغی عظیم بر دل همه ما نهاد. نوای آسمانی این هنرمند متعهد و سرفراز تا ابد در قلب و ذهن حق‌جویان و عاشقان خداپرست جاودانه خواهد ماند. زنده یاد کریم‌خانی دارای صدایی با صلابت و توانمند بود و توانایی‌های ذاتی وی در خصوص انتخاب شعر و تلفیق شعر و موسیقی منجر به تولید آثار بسیار تاثیرگذار و جاودانه‌ای شد. در پناه امام هشتم (ع) که او از خادمان خاصش بود، محشور باشند. یادش گرامی و جاودان و روحش شاد.»

به گزارش ایرنا، محمدعلی کریم‌خانی مداح و خواننده مذهبی شامگاه ۳۰ خرداد بعد از مدت‌ها بیماری در ۷۲ سالگی دارفانی را وداع گفت. کریم‌خانی مداح و خواننده مذهبی سال ۱۳۲۹ در نرجه استان قزوین متولد شد. وی از کودکی خواندن آواز در مجالس مذهبی را آغاز کرد و بعد از اینکه متوجه توانایی‌های خود شد، پیش از جوانی به تهران مراجعه کرد.

مرحوم کریم‌خانی با خواندن قطعه آمده‌ام ای شاه پناهم بده - خط امانی ز گناهم بده برای علی بن موسی الرضا(ع) ساخته آریا عظیمی‌نژاد محبوبیت خاصی بین مردم یافت. ویژگی خاص مرحوم کریم‌خانی در خوانندگی، صدای بلند او بود که با وجود ورود به دهه هفتم زندگی، این ویژگی هرگز از او کاسته نشد. آثاری که او می‌خواند برای اهل بیت(ع) بود و در همین پیوند آلبوم ساقی سرمست را به آهنگسازی آریا عظیمی‌نژاد در رثای شهدای کربلا منتشر کرد که تنظیم و حال و هوای آن با آثار دیگری که برای امام سوم شیعیان خوانده شده بود، تفاوت داشت.

نجوای عاشورایی و حسین آرام جانم - حسین روح و روانم از دیگر آثار مرحوم کریم خانی است.

عظیمی‌نژاد آهنگساز و سازنده موسیقی قطعه ماندگار «آمدم ای شاه پناهم بده» نیز ساعاتی پس از انتشار خبر درگذشت استاد کریم خانی مداح و پیرغلام اهل بیت (ع) در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: «سکوت می‌کنم… انگار حنجره‌ام از کار افتاده… انگار صدایم را از دست داده‌ام. استاد محمدعلی کریم‌خانی به اربابش پیوست. آمده. آمده‌ ای شاه پناهش بده.»

آیین تشییع پیکر استاد کریمخانی امروز (۳۱ خرداد) ساعت ۱۶ در زادگاهش، استان قزوین، شهرستان تاکستان، شهر نرجه برگزار و در جوار پدر و مادر مرحومش به خاک سپرده خواهد شد.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد اله یاری دفتر موسیقی محمد علی کریمخانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد اله یاری دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد اله یاری دفتر موسیقی محمدعلی کریم خانی اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۹۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها در گره‌گشایی از مردم پیشتاز باشند

امام جمعه شهرستان خوی گفت: در گره‌گشایی مردم و کاهش مشکلات جامعه پیشتاز باشید و در تصمیماتتان الگویتان امام علی(ع) باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی، امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در گرامیداشت روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا خطاب به اعضای شوراها اظهار کرد: منتخبان مردم در مدیریت شهری و روستاها باید امانت‌دار مردم و بیت‌المال باشند.

وی افزود: مسئولیت خطیری که بر عهده دارید، در راستای حل مشکلات مردم و جامعه به‌کارگیری کنید.

امام جمعه شهرستان خوی گفت: اعضا شوراهای شهر باید به فکر شهروندان بوده باشند و از هرگونه فعالیت در راستای مطامع شخصی بپرهیزند.

قاسم‌خانی خطاب به شوراها ادامه داد: در گره‌گشایی از مردم و کاهش مشکلات جامعه پیشتاز باشید و در تصمیماتتان الگویتان امام علی (ع) باشد.

کد خبر 748412

دیگر خبرها

  • دعوت از گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی
  • محمدعلی گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی دعوت شد
  • وزیر دفاع یک پیام صادر کرد +جزئیات
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • پای پیشکسوتان صنایع دستی به ارگ کریم‌خانی شیراز باز شد
  • شوراها در گره‌گشایی از مردم پیشتاز باشند
  • قهرمان سنگین وزن جودو ایران درگذشت
  • پیام مدیر حوزه علمیه یزد در پی درگذشت والده شهیدان نیرنگ (حق شناس)